Da, e linie încălecată 1435 pe 1435 :lol: Motivul oficial e că tramvaiele trebuie să prindă o viteză suficientă înainte de intersecţie (conform reglementărilor R.A.T.B., viteza maximă admisă peste orice tip de macaz şi pe sub orice tip de separator este 5 km/h, excepţie anumite separatoare noi (numai între două porţiuni alimentate de substaţii diferite, se exclud încrucişările tramvai-troleu) ,,de viteză"), pentru a nu încurca traficul. La fel se procedează şi pentru macazele ,,de primire". Sistemul e practicat pe scară largă în Bucureşti, dar primul experiment s-a făcut la linia 41, la capătul de la Piaţa Presei. Pe sensul de intrare în terminal s-a lăsat macazul EXACT în mijlocul străzii cu 4 benzi (şi nu merge totdeauna acţionarea automată), pe sensul de ieşire s-a montat macazul în terminal şi s-a ,,încălecat" linia până la momentul despărţirii liniei 41 de 42 (adică în mijlocul giratoriului din intersecţie... un macaz plasat chiar acolo ar fi făcut ca 3/4 din tramvai să blocheze toată intersecţia).
Categoric, dacă prima dată le-a ieşit... după aia au exagerat complet. Au apărut chiar capete de linie cu aşa şine. Primul a fost la Depoul Militari... acolo, bucla nu are intrare în depou (!), liniile de intrare/ieşire fiind cu câţiva metri înaintea buclei. Revenind la buclă, s-au separat 2 linii la intrarea în buclă.... care apoi se încalecă (!) în bucla propriu-zisă şi se descalecă iar la dispecerat, macazul de unire fiind abia la ieşirea din buclă, după care urmează imediat traversarea liniei ce intră în depou şi unirea cu cea ce iese. O prostie mai mare s-a făcut la Pasaj Colentina... bucla e pe dreapta şoselei, astfel că s-a pus macazul pe mijlocul străzii, apoi cele 2 linii se încalecă, merg aşa pe la dispecerat, urmăresc bucla propriu-zisă şi se descalecă abia după întoarcere, în staţiile de urcare, unindu-se la re-intrarea pe stradă. Problema e că cele 2 linii sunt atât de scurte, încât abia încape câte un V3A-93 pe fiecare şi asta cu multă atenţie din partea ambilor vatmani.
--
O să continui mai târziu cu vagoanele de epocă.