"Tramvaie" cu roti de cauciuc

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
66
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
O alta ciudatenie se gaseste in hibridul denumit Tramvai cu roti de cauciuc:

unul a fost facut de catre cei de la Bombardier:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Guided_Light_Transit

Se pare ca acesta functioneaza in Franta in doua orase.

al doilea sistem este realizat de catre cei de la Translohr:

http://en.wikipedia.org/wiki/Translohr

Acest sitem este implementat in orasul italian Padova , un oras superb de altfel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Padua

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/Padova-Translohr-cnr.jpg
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.906
2.359
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna,

la Nancy de exemplu functioneaza bine mersi de aproape 10 ani, desi in primii ani numai probleme au avut... toti radeam aici de ei ca "aveau o sina in minus fata de noi" insa acum se descurca hidoseniile fara probleme... ;)
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
1
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Sistemul dezvoltat de Bombardier e o struţo-că’milă’... şina aia are cel mult rol de ghidare, vehiculele fiind nici mai mult, nici mai puţin decât nişte troleibuze dublu-articulate, care pot fi conduse la fel de bine şi fă’r㒠şin㒠(şi chiar merg şi aşa). Practic, şina aia e util㒠cel mult în unele curbe mai strânse unde şoferului poate s㒠nu îi ias㒠manevra mereu... chiar nu vă’d rostul sistemului. M㒠gândesc c㒠şi trecerea de la o zon㒠doar cu asfalt la una cu şin㒠e destul de greoaie... dac㒠nu se încadreaz㒠bine şoferul şi vehiculul nu e drept, se poate trezi c㒠merge cu o roat㒠metalic㒠pe şin㒠şi cu alta pe asfalt, apoi se mir㒠de ce st㒠strâmb vehiculul :))

Nici Translohr-ul nu mi se pare cine ştie ce... mă’car acolo eşti obligat s㒠mergi doar pe şin㒠(c㒠ai doar + în fir, având nevoie de - ). E drept, s㒠construieşti o singur㒠şină’, pentru un vehicul mult mai uşor decât un tramvai, care îşi mai sprijin㒠masa şi pe roţile cu pneuri e mai ieftin, dar oare întreţinerea şi, mai ales, preţul vehiculelor justific㒠asta?
 

OLECO

Well-Known Member
Trenulist
25 Iunie 2010
1.829
0
Bucuresti - Titan - Sector 3
YAHOO
ovidiumagureanu
LOCATION
Bucuresti - Titan - Sector 3
Dr2005 a spus:
dac㒠nu se încadreaz㒠bine şoferul şi vehiculul nu e drept, se poate trezi c㒠merge cu o roat㒠metalic㒠pe şin㒠şi cu alta pe asfalt, apoi se mir㒠de ce st㒠strâmb vehiculul :))
Exista niste senzori care ghideaza acea "maciuca" care intra pe sina, pentru ca asa arata. Rotile de cauciuc sunt mai silentioase. Tramvaiul nu deraiaza de pe "sina" pentru ca asta este treaba senzorilor. Acele tramvaie ar fi utile in Bucuresti , ocolind pe cei ce parcheaza fix pe linia de tramvai.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
66
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Eeee Cataline asta e chiar tare http://en.wikipedia.org/wiki/File:QC-STM-Duplex82-703_20040530-170434.jpg oare face cineva modele functionale la scara dupa hibrizii astia? Ar da bine pe o macheta :lol: :lol:
 

macleod

Well-Known Member
Trenulist
28 Ianuarie 2009
1.732
4
45
Bucuresti
www.macleod.ro
WEBSITE
http://www.macleod.ro/
LOCATION
Bucuresti
la roco am vazut ceva de genul asta in gama schwartzbau (munca la negru cu masinute verzi), dar erau modele mai vechi si ceva mai mici (un fel de camioneta cu anvelope si roti de sine de tren)
sigur kibri scoate ceva de genul asta, aproape sigur am vazut, dar nu mai din minte id-ul de model; oricum daca e kibri, e clar de lipit
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
97
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Despre asta vorbesc :)

800px-QC-STM_GarageBeaugrand_20040706-135814_Atelier.jpg


si circula pe :

800px-QC-STM_GarageBeaugrand_20040706-134131_AiguillageRaccordement.jpg


Sursa pozelor: Wikipedia. Din pacate eu nu am avut acces intr-un depou STM. Am facut poze prin statii dar nu se vede mai nimic din sistemul de rulare. Am vazut pe undeva si o macheta dupa, insa cred ca era custom-made nu produs de masa.

Toate aceste sisteme, oricat de ciudate par nu sunt decat situatii care ne arata ca...domeniul asta nu e chiar atat de monoton si cantonat in reguli stricte :)
 

macleod

Well-Known Member
Trenulist
28 Ianuarie 2009
1.732
4
45
Bucuresti
www.macleod.ro
WEBSITE
http://www.macleod.ro/
LOCATION
Bucuresti
In franta era clar, pentru reducerea zgomotului si trepidatiilor, probabil si la canadieni la fel (ca si ei sunt pe jumatate francezi).
In 2000 si ceva mi se parea penala ideea, acuma mai matur nu o mai vad chiar asa de oribila, ca vorba aia, pentru orice problema trebuie sa existe si solutii.
Dar tramvaiele alea cu o singura sina mi se pare sf. Ca o comparatie, ma gandesc la un ciclop (nu service de dacie, ci chestiile alea mitologice cu un singur ochi). Desi functioneaza probabil perfect, tot parca le lipseste ceva. Sau poate e doar obisnuinta noastra ca lucrurile sa fie stas.
 

Pantiru

Well-Known Member
15 Aprilie 2011
396
1
Braila
LOCATION
Braila
OLECO am ceva interesant pentru tine si nu numai.
Beiwagens 37,este un link care daca dai pe imagini si intri pe pozele cu machete de tramvaie ,gasesti forumuri de prin Germania care trateaza cu mult interes modelismul in tramvaie si ai desene de constructie a machetelor de tramvaie.
Eu cautam un istoric cu tramvaiele din Braila de cand au inceput sa circule tramvaiele la noi in oras si am dat de linkul asta,sper sa te ajute cu ceva.