Train Fest 2010 - expozitie de modelism feroviar

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut!

Find din Cluj, bineinteles n-am lipsit de la expozitie nici anul acesta. Doresc sa multumesc tuturor celor care au facut posibil acest eveniment unic. Pacat ca se organizeaza doar odata pe an :)

Iata si un link catre relatarea mea pe propriul blog feroviar despre prima zi de expozitie:

http://bda-train-blog.blogspot.com/2010/12/train-fest-2010-cluj-napoca-day-1.html

Dureaza pana prelucrez materialul adunat, dar am sa incerc sa scriu cat de curand si despre ziua a doua. Si, bineinteles, n-am sa lipsesc nici maine. Sper sa prind o ora cand nu e imbulzeala asa mare :p
 
OFF TOPIC !
Nu m㒠luaţi ca şi cum aş fi Ghiţ㒠Contra...
Dac㒠mi se permite o mic㒠observaţie.
O deficienţ㒠in manevrarea trenurilor în digital este c㒠poţi trimite în acelaşi moment
dou㒠trenuri în acelaşi sens pe secţie ocupată’.

Sau, nu poţi lă’sa un tren s㒠intre în gar㒠inainte ca cel care iese
să’-şi ia ultimul vagon de pe ace.

în filmuleţul din prima zi se vă’d clar aceste dou㒠deficienţe majore.

De aceea am început lucrul la o dioram㒠automatizat㒠prin relee.
 
marcelbanu a spus:
OFF TOPIC !
Nu m㒠luaţi ca şi cum aş fi Ghiţ㒠Contra...
Dac㒠mi se permite o mic㒠observaţie.
O deficienţ㒠in manevrarea trenurilor în digital este c㒠poţi trimite în acelaşi moment
dou㒠trenuri în acelaşi sens pe secţie ocupată’.

Sau, nu poţi lă’sa un tren s㒠intre în gar㒠inainte ca cel care iese
să’-şi ia ultimul vagon de pe ace.

în filmuleţul din prima zi se vă’d clar aceste dou㒠deficienţe majore.

De aceea am început lucrul la o dioram㒠automatizat㒠prin relee.



Hai sa explic ce se vede in film ca poate nu e foarte clar:
Trenurile erau tranzitate prin gari prin preluarea controlului asupra adresei locomotivei in momentul in care se eliberau sinele sau in care baietii considerau ca pot sa le preia pe o sina secundara. Au rulat suficient de multe trenuri pe diorama aia incat sa stie care e lungimea maxima a garniturii pe un anumit tronson de sina si cat pot sa le faca sa astepte in gari. Probleme majoritatea erau legate de anumite vagoane care efectiv sareau sau faceau scurt pe macaze ( mai patesti si asa ceva ... )
Macazele de la Blandiana sunt controlate dintr/un pupitru complet separat de DCC, o fi el digital dar nu are nicio treaba cu ce se intampla pe DCC. Restul garilor au controllere proprii, analogice din cate am vazut , dar niciuna nu e legata de DCC. In schimb sinele sunt toate legate pe digital prin vreo 4 sau 5 boostere, toate "in faza". Sunt vreo 10 mausi in cele 2 sali toti legati pe magistrala de o centrala care joaca rol de master.
Fiecare operator de gara preia un tren prin schimbarea adresei mausului, daca s/a intamplat sa se "intalneasca" 2 trenuri pe acelasi tronson e pentru ca unul din ele are probleme de rulare sau poate pentru ca nu s-a comutat macazul la timp de catre operator.
Din cate stiu, cred ca e prima diorama de marimea asta cu control digital DCC din Romania, felicitari celor care au facut partea electronica si electrica. Eu la inceput am fost sceptic,credeam ca mai e nevoie de separare intre boostere, dar omul cat traieste invata...


Si revenind la offtopic:

Ca sa fiu la fel de off topic ca si tine, diferenta dintre analogic si digital e ca in digital chiar ai control asupra trenului pe toata lungimea sinelor pe cand in analogic il poti controla doar pe o sectiune de sine limitata la 1 bloc (o sectiune separata galvanic prin papuci izolatori sa zicem care e legata printr-un controller analogic (throttle )- tu controlezi tensiunea din sine nu trenul ! ).
Daca tu crezi ca e multumitor sa ai cate o "roata" de control pt fiecare sectiune de diorama, merge si asa dar ...
 
@d0ru_b
Cu totul de acord cu tine.
Respect şi apreciez munca acelor oameni.
într-adevă’r dup㒠cum explici, cam trebuie s㒠stai la pîndă’
cînd intr㒠un tren pe secţia controlat㒠de tine.

OFF TOPIC !
Dac㒠eram eu un şef de gar㒠acolo, trimiteam un tren pe linie falsă’
să’-mi testez colegul dac㒠este sau nu vigilent ! :lol:

Controlul la ce vreau eu s㒠fac este cît de cît asemă’nă’tor
cu realitatea, adic㒠nu pot trimite un tren pe falsă’
atîta timp cît vine altul în contrasens.

în rest, felicită’ri expozanţilor !

Cră’ciun fericit !
 
Tocmai m-am intors de la expozitie. Vai de capul meu ce-i acolo. Asa ingramadeala nu e nici pe autobuz in ora de varf. Dezastru. Anul viitor neaparat trebuie sa faceti ceva sa evitati acest fenomen ca asa piere tot farmecul. A trebuit sa ma lupt de-adreptul sa filmez putin si sa fac cateva poze. Toti isi baga capul, te calca in picioare, etc.
Poate ar trebui sa incercati intr-o sala mai mare, desi nu cred ca ar ajuta mult pentru ca toti se inghesuie la sine (nu in mijlocul camerei). Poate n-ar trebui sa lasati sa intre mai mult de 30-40 oameni deodata. Nu stiu, dar asa e tare naspa. Ieri si alaltaieri mai era cum era, inghesuiala, dar macar puteai sa te misti. Astazi deja a fost prea prea.
Hai totusi sa privim si partea frumoasa. Locomotivele CFR care ruleaza astazi sunt foarte faine. La fel si elementele de decor. Nu e de mirare ca toti vor sa vada ce se intampla :)
 
Filmul zilei a 3-a de expo

http://www.youtube.com/watch?v=Szj5Rxwd3DQ&feature=player_embedded!

@OFFTOPIC : As dori daca se poate sa nu mai poluati aceasta discutie cu pareri personale legate de alte subiecte. Exista "discutii pe marginea liniei"! Incercati acolo. Multumesc.
 
Fost!...,Vazut!...,Placut!..., :),
Vorba aceea din Ardeal :"Pa mine unu,... mo unsu,... pa suflet" ;).
Toata Stima si Consideratia pentru Organizatori si Cei Implicati !!!.
:aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
marcelbanu a spus:
OFF TOPIC !
Nu m㒠luaţi ca şi cum aş fi Ghiţ㒠Contra...
Dac㒠mi se permite o mic㒠observaţie.
O deficienţ㒠in manevrarea trenurilor în digital este c㒠poţi trimite în acelaşi moment
dou㒠trenuri în acelaşi sens pe secţie ocupată’.

Sau, nu poţi lă’sa un tren s㒠intre în gar㒠inainte ca cel care iese
să’-şi ia ultimul vagon de pe ace.

în filmuleţul din prima zi se vă’d clar aceste dou㒠deficienţe majore.

De aceea am început lucrul la o dioram㒠automatizat㒠prin relee.

Salut,

DoruB ti-a cam raspuns ceea ce era de zis dar as dori sa aduc unele completari.

In primul rand desigur ca din fata garii sau privind un filmulet se vede altfel situatia si se fac unele presupuneri atunci cand nu stii ce se intampla defapt, si cum sunt controlate trenurile care ruleaza in fata ta.
Sau, nu poţi lă’sa un tren s㒠intre în gar㒠inainte ca cel care iese
să’-şi ia ultimul vagon de pe ace.

Aici chiar nu inteleg, cum ar putea intra un tren in gara daca pe macazul pe care trebuie sa intre circula un alt tren, chiar nu inteleg ce vrei sa spui.

La gara Blandiana au fost multe situatii in care in gara au intrat 2 trenuri, chiar si din aceeasi directie dar pe fire separate, sau chiar 3 trenuri din directii diferite (rar ce-i drept), sau intra unul in timp ce altul iesea in aceeasi directie.

Pana la urma daca totul este automatizat pana la capat ce rol mai avem noi in afara de a privi trenurile?
Oboseala a fost mare, fiecare operator de gara a avut de executat in acelasi timp sarcinile a 3-4 oameni, si anume impegat de miscare, mecanici la trenurile care intra/iasa din gara, dar placerea a depasit inzecit oboseala.

Doresc sa precizez ca toata "electronica" din spatele functionarii garilor, booster-elor, a buclelor de intoarcere si a panourilor de comanda a fost proiectata si executata in aproximativ 1 luna de zile, nimeni pana acum in Romania nu a mai facut o asemenea expozitie ca si complexitate, controlata in digital. Probabil ca la Gyuri ar trebui sa ii facem o statuie :D.
De asemenea si pentru noi a fost pentru prima data, de aceea si lucrurile nu au mers perfect vineri si s-au imbunatatit sambata apoi duminica prin experienta acumulata.

Problemele au fost minore dar pot fi eliminate pana la urmatoarea expozitie pe baza experientei acumulate la acest eveniment.

Cat despre deraieri, in tura mea in proportie de 90% deraierile au fost provocate din neatentie si din cauza ca nici cea mai grea locomotiva (ex: un trix la 800 gr.) nu a reusit sa taloneze macazele peco. :D

Voi reveni cu imagini de la eveniment, pareri personale si concluziile pe care le vom trage la sedinta post-expo unde sper sa desfacem o sampanie :D

Pana atunci sa nu uitam pe cei din Oradea si Arad care au facut mai multe drumuri la Cluj pe propria cheltuiala, toata stima pentru acestia si multumiri pentru participare, de asemenea si celor veniti de departe, de ex. Andreiul care a pus la bataie garnituri impresionante pentru a fi rulate, si a venit tocmai de la Bucuresti pentru a fi prezent la expo mai multe zile, la fel si celorlalti veniti din alte colturi ale tari (Iasi, Arad, Bucuresti, etc) sau din afara tarii.
 
Cateva informatii: au fost conectate 3 boostere la o statie digitala Roco, si am avut pe acelasi bus 12 (Multi) mousi. Pentru interconectarea lor am folosit 150 m de cablu de telefon cu 4 fire. Pentru interconectarea modulelor, si conexiunea interioara in module Florinn va spune cifra exacta.

Problema cea mai deranjanta (cred..) ca au fost scurturile, care aparute intr-un tronson (statia Roco si cele 3 boostere practic alimentau cu semnal DCC 4 tronsoane) au fost raportate de boostere statiei digitale, care la randul ei a luat masurile necesare ( a oprit semnalul DCC pe toate tronsoanele :( ). De fapt nu functionarea in sine a sistemului booster/statie digitala ne-a dat bataie de cap, ci mai degraba scurturile destul de frecvente, si faptul ca de cele mai multe ori nu stiam pe care din tronsoane s-au produs. Aici va trebui sa imbunatatim.

Nu doresc sa trag concluzii la reusita/sa nu a expozitiei, dar cred ca a fost o experienta buna in DCC. Majoritatea cunoscutior mei nu au folosit mai mult de 1-2 mousi, deci 12 cat am avut aici in zilele acestea sunt un record national :lol:

Deocamdata atat, dupa cate stiu, in weekendul urmator, ne vom intilni cu mai multi dintre participanti, si vom trage concluzii (organizatorice si tehnice).

Gyuri
 
Am auzit discutii de genul '' cum dracu in DCC , cand toata lumea executa in anvergura la analog'' s.a.m.d. La aceasta editie s-au pus multe intrebari, insa problemele ridicate au fost tratate eficient. Spectacolul a fost pe masura, copiii au scos multe WOW!!!-uri si au plans la plecare. Aparatele foto epuizau bateriile, cordelina pentru pastrarea distantei era presata la maxim, aglomeratie pe culoarul de tranzit. Asa cum afirma Florinn, fara Gyuri nu ne-am fi descurcat, a fost omul momentului, baiatul circuit ;-)
S-a muncit mult, cei convocati au arat, semanat, cablat, pentru ca cele trei zile pentru public sa aduca clipe de bucurie in sufletele celor care ne-au trecut pragul.

Multumim pentru aport sefului garii, colegilor din Arad, Oradea si Iasi , tuturor celor care au contribuit la festinul trenulistic !
Un gand special si pentru Andreiul care ne-a onorat cu prezenta si o mare parte din aleasa-i colectie :aplauze: !!!

Nu multumim proteveului, post care a trimis oamenii degeaba, stiti cum cauta ei tate la ora 5 si fraieri care dau bani pe trenulete!

Rugam pe cei care detin materiale cu secvente de la aceasta editie sa posteze, sunt acolo momente care raman pentru toti.

Toate bune si la module interminabile!!!


http://www.gherlanews.ro/stiri/stir...izitata-astazi-pana-la-ora-1900-la-gara-cluj-

Si Antena 3 a facut un efort:

http://videonews.antena3.ro/action/viewvideo/65058/Expozitie-de-trenulete-la-Cluj-Napoca/
 
buna baieti,

presupun ca acum dormiti cu totii, extenuati de cele trei zile de efort fizic si emotional, insa veti citi maine dimineata 8)

va felicit din toata inima pentru realizare, pentru ca ati reusit sa puneti ceva asa de mare la cale (sper ca la anul sa fie de doua ori mai mare si sala pe masura) si ca ati reusit sa controlati totul fara mari incidente!

sper ca la anul sa fiu si eu intre voi, macar pentru a admira garniturile autentice! :lol:

Obi, cum sa fie mai bine in analog ca in DCC? noi la FREMO numai in digital umblam, insa ne impartim ceva mai mult ca voi: fiecare are o singura sarcina, unul e sef de gara, altul e IDM, altul e mecanic de locomotiva... si se merge cu program imprimat :D
 
Horia_Radulescu a spus:
buna baieti,

presupun ca acum dormiti cu totii, extenuati de cele trei zile de efort fizic si emotional, insa veti citi maine dimineata 8)

va felicit din toata inima pentru realizare, pentru ca ati reusit sa puneti ceva asa de mare la cale (sper ca la anul sa fie de doua ori mai mare si sala pe masura) si ca ati reusit sa controlati totul fara mari incidente!

sper ca la anul sa fiu si eu intre voi, macar pentru a admira garniturile autentice! :lol:

Obi, cum sa fie mai bine in analog ca in DCC? noi la FREMO numai in digital umblam, insa ne impartim ceva mai mult ca voi: fiecare are o singura sarcina, unul e sef de gara, altul e IDM, altul e mecanic de locomotiva... si se merge cu program imprimat :D


Pai asta subliniam si io, ca din alte parti nu convine DCC-ul, ca la internationale se merge in analog, chestii d'astea cu bla &bla...
 
Din pă’cate acest spectacol a fost scurt (4 zile, cu o zi mai mult ca anul trecut)

De ce scurt?

Nu m-am să’turat s㒠privesc feţele oamenilor, care, când se uitau la diormana lui Gam3 (Florin), nu pricepeau ce vă’d pe acolo, şi dintr-o dat㒠aveau mare noroc cu urechile, c㒠altfel li se desfă’cea capul în dou㒠când observau puturoşii ce reparau vagonul, cât de lent se misc㒠:)

Promisiuni...
MARI, ca-ntotdeauna. Oricum faţ㒠de anut trecut ne-am ţinut de promisiune, şi am mă’rit diorama la aprox. 58 m, 2 să’li pline.

Spectacol a fost ieri, când, din 3 în 3 minute trecea furtunos câte un TGV. Fugea lumea prin sală’, se îmbrancea, se aplauda. Să’racii copii. Nu ştiu ce că’utau pe acolo s㒠îi încurce pe adulţi.
De parc㒠adulţii nu ştiau s㒠vin㒠singuri la gară’...
Discuţii între pă’rinţi:
Tată’l: Cumpă’r pentru copil acest start set!
Mama: Și pe copil îl cheam㒠ca pe tine? Nu fii excroc şi da vina pe copil. Fii bă’rbat şi recunoaşte c㒠îl vrei pentru tine!
Aşa că’...
Altfel tot felul de feţe, de la bă’trâni, pân㒠la câteva să’ptă’mâni.
Am remarcat 2 bunicuţe, bine puse la punct, fă’r㒠nepoţei, care s-au bucurat de trenuleţe ca la 10 ani. Cred c㒠bă’teau spre 90, abia mergeau, dar dup㒠TGV, fugeau.
Alţii, îşi fă’ceau obligaţia de pă’rinţi dimineaţă’, iar dup㒠amiază’, sub pretextul c㒠merg s㒠spele maşina, chit c㒠ningea de nu vedeai la juma de metru, taţii înapoi s㒠savureze în linişte spectacolul oferit de Ionuţ, Gyuri (tot pe sub masă’) Vasile, Florinn, Gaby, Tico, Florin, şi toţi ceilalţi pe care nu i-am amintit.

Am remarcat prezenţa discret㒠a poliţiei şi a firmei de paz㒠a gă’rii, care ne-a scutit de evenimente neplă’cute. Ne-am simţit într-o deplin㒠siguranţ㒠atât trenuleţele noastre cât şi noi.
Mulţumim, pe aceasta cale d-nului Șurubaru, şef regionala Cluj, şi d-nului Rafa şef gar㒠Cluj.
Când au venit în vizită’, vineri, au venit însoţiţi de mai mulţi colegi din regională’. Discuţii tehnice... contraziceri de toat㒠frumuseţea.

Acum, cel puţin mie, mi s-a confirmat gradul de cultura a marei mase de oameni.
Au venit cei de la ProTV, au filmat minute-n şir, şi n-au dat nimic pe post. De ce?
Deoarece conform rezultatelor sondajelor fă’cute de ei, aprox. 75% vor s㒠vazp pe lele Mă’rie cum i-o tras-o lui bade Ion. (ştirile de la 5) Trenuleţele noastre nu prind la rating, c㒠de, cultura nu-i pentru publicul de la 5...
Aşa c㒠tră’iasc㒠Adi de Vită’, Salamul (eu îl ţin în frigider, nu în playlist)...

Dar toate peste toate, alt㒠data o s-o facem şi mai lată’...

E.
 
Salutare,
Vreau si eu sa ii felicit pe toti cei care au muncit in masura mai mare sau mai mica pentru ca acest eveniment sa devina emblematic pentru modelismul feroviar romanesc.

Inca o data sa dovedit ca sintagma "e an de criza" nu prea are legatura cu pasiunea.
Dimpotriva,mie mi se pare ca acest hobby s-a dezvoltat exponential in ultimii doi ani.

Vazind ce s-a intimplat la expozitie si citind posturile voastre,am desprins ca si concluzie principala ca ar trebui organizat totul intr-un loc mult mai mare.

Am purtat si niste discutii in acest sens,iar ideile o sa le expun colegilor la prima sedinta de Asociatie.
Pina atunci,felicitari inca o data!
s
 
In general urasc la galile de premii cand se aduc multumiri dar acuma , dupa 3 zile extraordinare, precedate de saptamani de munca, sa aduc , in calitate de participant cateva multumiri celor implicati in eveniment, cu rugamintea sa fiu scuzat daca am omis pe cineva.

In primul rand as vrea sa multumesc oaspetilor din alte orase, Oradea, Arad, Iasi care au facut un efort de disponibilitate si financiar mare: au adus modulele cu 3 saptamani inainte, au mai venit o data pentru reglaje, au stata in gara pe toata durata expozitiei aproape fara pauza.

Vreau sa aduc multumiri speciale lui Gyuri, care desi este ultimul membru venit in club ne-a ajutat enorm pe toate planurile: a facut toata partea de automatizare (cu costuri deloc neglijabile), a stat cu zilele si noptile pe sub module, a facut afisele, a facut tricouri...

Multumiri evident lui Florin , omul care practic a organizat totul si a dormit cate 2h pe noapte in ultima saptamana, asadar ii iertam toate iesirile :)

Multumiri colegilor din club Mircea,Vali, Cristi, Eusebiu, Traian, Sandy care fiecare a ajutat cum si unde a trebuit. Multumim lui d0oru_b care ne-a ajutat la intins fire, a terminat si cateva module.

Multumim d-nului Rafa care ne-a pus la dispozitie sala si ne-a aratat toata disponibilitatea.

La un asemenea nivel micile problele au fost inerente dar nesemnificative relativ la bucuria adusa sutelor (daca nu miilor) de vizitatori.

Cat despre controlul garniturilor, eu personal m-am bucurat enorm (chiar daca a fost extraordinar de obositor) sa controlez trenurile la nivelul de interactiune care a fost necesar. Va trebuie cu calm la rece sa analizam ce a fost bine si ce a fost rau, pentru ca la anul sa ridicam nivelul expozitiei la nivel si mai inalt.