Salut,
Herpa a livrat in aceste zile setul limitat la 1000 de bucati continand cele trei tractoare de semiremorca Roman Diesel de care s-a mai vorbit aici. Am fugit repede la Haendler-ul meu din Freiburg (Fa.Hank) unde il comandasem de cand se anuntase pe piata si iata primele poze :
Setul contine cele trei tractoare diferite si o punga cu accesorii, din care unele nu sunt folositoare la modele romanesti (aripi complementare de cauiciuc, existente doar la MAN F8 ) iar altele chiar au existat (oglinzi retrovizoare, contraaripi, spoilere pentru cabina) :
Iata si cele trei tractoare pe rand. Primul este unul cu cabina scurta (cea cunoscuta in Romania sub numele de cabina de Saviem, desi ea a existat evident si la MAN F8 original) si sasiu scurt cu 2 osii. El este in culorile tipice pentru Deutrans din Germania Democrata a anilor 1980, cu sasiul standard (rosu inchis) si cabina portocalie si ar putea conveni unei semiremorci Peco asa cum ne-o amintim din epoca :
Cel de-al doilea este un Roman Diesel cu cabina lunga (Raba sau MAN Clasic de linie) si cu sasiu cu doua osii. Vehiculul este cu sasiu negru, cabina albastru inchis si jenti si bara fata argintii si ar putea fi baza de plecare pentru un model de TIR al ITIA din anii 1980-89 :
Ultimul este o versiune speciala, un Roman Diesel tractor greu cu cabina lunga si sasiu 4 x 6. El este integral rosu, cu sasiul intr-un semimat frumos si cabina stralucitoare si ar putea conveni la un transport industrial de la Arcom sau tot la un TIR ITIA :
Se remarca motorul bine detaliat, cabina care este mobila si saua extrem de fina (numai la modelul 4 x 6) :
Modelele pot fi echipate in optiune cu directia mobila disponibila in catalogul Herpa. Ele sunt frumos finisate (stergatoare si manere vopsite argintiu, fara bavuri, geamuri cu rame negre) insa prezinta defectele tipice pentru un Roman Diesel Herpa, diferente fata de prototipul german (F8 faza a II-a) si cel romanesc : faruri de ceata inexistente in Romania sub bara fata, agregate montate altfel pe sasiu, contur cromat la grila radiatorului inexistent la cele fabricate la Brasov si mai ales semnalizatoare fata mari si montate in alta pozitie decat la Roman Diesel&8230; Aici vechiul model Wiking reprezentand un F8 faza I ar fi fost mai potrivit !
Daca doriti sa achizitionati acest set, va recomand sa nu intarziati prea mult cu comenzile, el fiind limitat si in curs de epuizare la producator !