Vagoanele UIC Z2, fabricate de DWA Bautzen, au fost importate noi de catre CFR incepand cu anul 1992.
Au fost primele vagoane dupa acest standard care au circulat pe reteaua romana si un prim pas spre modernizarea parcului de material rulant al vremii.
Au fost de asemenea si primele vagoane romanesti echipate cu usi de acces laterale culisante, cu inchidere automata.
O alta noutate o reprezentau boghiurile Görlitz-Prag (GP200s) cu frana pe disc, ce permiteau viteza maxima de circulatie de 160 km/h.
Odata cu aparitia acestor vagoane, s-a introdus la CFR schema de vopsire rosu inchis cu dungi orizontale albe, schema caracteristica pentru anii 1990-2000.
Vagoanele au 11 compartimente cu cate 8 locuri. La sosirea in tara au fost folosite pe trenuri internationale, fiind cele mai confortabile si elegante vagoane CFR, pana la aparitia vagoanelor tip AVA 200.
Ulterior au fost folosite pe pe trenuri de rang superior, rapide si IC. Ele se afla in circulatie si astazi, atat in starea initiala, cat si in diverse variante de modernizare.
de pe trains-addicted.ro.
Setul este compus din:
- vagon nr. 5153 21-80 060-6 - vopsire rosu rubin si acoperis gri
- vagon nr. 5153 21-80 008-5 - vopsire rosu visiniu si acoperis alb
- vagon nr. 5153 21-80 037-4 - vopsire rosu visiniu si acoperis alb
Setul este produs intr-o singura serie limitata de catre firma Tillig, in colaborare cu / si exclusiv pentru trains-addicted.ro.
Regio Urziceni - Bucuresti in 2014
Regio Bucuresti - Urziceni
Au fost primele vagoane dupa acest standard care au circulat pe reteaua romana si un prim pas spre modernizarea parcului de material rulant al vremii.
Au fost de asemenea si primele vagoane romanesti echipate cu usi de acces laterale culisante, cu inchidere automata.
O alta noutate o reprezentau boghiurile Görlitz-Prag (GP200s) cu frana pe disc, ce permiteau viteza maxima de circulatie de 160 km/h.
Odata cu aparitia acestor vagoane, s-a introdus la CFR schema de vopsire rosu inchis cu dungi orizontale albe, schema caracteristica pentru anii 1990-2000.
Vagoanele au 11 compartimente cu cate 8 locuri. La sosirea in tara au fost folosite pe trenuri internationale, fiind cele mai confortabile si elegante vagoane CFR, pana la aparitia vagoanelor tip AVA 200.
Ulterior au fost folosite pe pe trenuri de rang superior, rapide si IC. Ele se afla in circulatie si astazi, atat in starea initiala, cat si in diverse variante de modernizare.
de pe trains-addicted.ro.
Setul este compus din:
- vagon nr. 5153 21-80 060-6 - vopsire rosu rubin si acoperis gri
- vagon nr. 5153 21-80 008-5 - vopsire rosu visiniu si acoperis alb
- vagon nr. 5153 21-80 037-4 - vopsire rosu visiniu si acoperis alb
Setul este produs intr-o singura serie limitata de catre firma Tillig, in colaborare cu / si exclusiv pentru trains-addicted.ro.
Regio Urziceni - Bucuresti in 2014
Regio Bucuresti - Urziceni