The power of Marklin --recreerea la H0 a incercarii de record a "celui mai lung tren din lume" al Cailor Ferate Olandeze NS din 1989.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
848
153
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut,
Am gasit acest video pe Youtube.
Povestea este bazata pe un fapt real:
--- In 1989, caile ferate olandeze implineau 150 ani si au decis sa "atenteze" la recordul de "cel mai lung tren din lume " , punand o locomotiva NS electrica clasa 1600 ( aici locomotiva 1607 ) sa tracteze 60 de vagoane de calatori cu o lungime totala de 1601 m si 58 cm.
--- Baietii de la clubul in cauza au refacut acel moment istoric in 2019, cu ocazia implinirii a 30 ani de la eveniment, printr-un tren Marklin H0 , tractat tot de locomotiva Marklin 1607, cu 60 de vagoane de calatori , fiecare vagon fiind realizat de Marklin la scara 1:100, deci avand tot cam aceeasi lungime ca si trenul real, dar redusa la scara.

De retinut PUTEREA de tractiune a locomotivei Marklin, si nu ma refer doar la numarul de vagoane, ci si la fortele de frecare date de osii si cuple !!!

Inca o data, cupla MaTrix pare-se ca isi dovedeste fiabilitatea.
La cei fara cuple Marklin, as indrazni eu sa spun ca doar o singura cupla ar rezista teribilelor forte de frecare si intindere : cupla Fleischmann.
Cheers,
Marius.



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=uNp_iTLZP5I]View: https://www.youtube.com/watch?v=uNp_iTLZP5I[/img]
 
  • Like
Reacții: GFN și anvo5555
Cuplele hoop rezistă bine la întindere.
Cu cativa ani in urmă, pe modulele noastre de la "club", am tractat o garnitură din 80 vagoane marfă, combinate, pe boghiuri și pe osii, cu o E94 și mai apoi cu o Br 120, ambele de la Roco, vagoanele idem. Tot materialul era cu cuple scurte Roco și a decurs fără probleme. Apoi am probat o locomotivă Sudexpress, Euro 4000, in schema Takargo și nu am avut surprize. Dacă știam, filmam și fotografiam evenimentul.
 
  • Like
Reacții: sesamcave
Vagoanele fara iluminat se tracteaza foarte usor, daca sina este bine asezata si nu da socuri in cuple atunci nu vad de ce ar aparea probleme.
Da, cuplele clasice (gen Piko) probabil s-ar desface de cateva ori daca nu sunt bine asezate. Mai degraba daca sunt forte mari se smulg din portcupla...
 
  • Like
Reacții: sesamcave
Vă salut,
Am găsit şi un video de pe Youtube, filmat din elicopter, cu trenul real.
Enjoy,
Marius.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://m.youtube.com/watch?v=kgFZJmKA0JA]View: https://m.youtube.com/watch?v=kgFZJmKA0JA[/img]