TGV - de la realitate la model

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna,

aici circula o zicala, "TGV e frumos cat il vezi de departe si cat nu calatoresti cu el" si tin sa-i dau dreptate, intrucat l-am vazut de aproape si am calatorit cu el...

jumatatea frumoasa si desteapta a cuplului meu a facut naveta un an de zile cu TGV Est (versiune de POS pentru trafic intern pana la Mulhouse / Basel SBB cu capete de SE/Atlantique) atat la clasa I cat si la a II-a... prize de laptop pauza, clima merge cand vrea ea, scaune tari si nereglabile, izolare proasta, spatii mici...

e drept, cu spatiile mici nu se poate face mare lucru din cauza profilului redus al ramei (aici ICE 1/2 are un avantaj mare, chiar si ICE 3 e mai spatios) insa amenajarile interioare au evoluat prea putin in ultimii 30 de ani :(

am avut ocazia sa circul pe Strasbourg - Karlsruhe in postul de conducere al unui TGV POS, care parca era desenat de designeri romani formati la Tiraspol... manete neergonomice, un singur scaun central fix, tare si nereglabil :roll: si care nici macar cotiere nu avea, clima lipsa si ventilatie direct de afara !!! prin fante fara filtru, plastice prost asamblate... "Franzosischer billigprodukt" cum spunea prietenul meu mecanic la DB... :(

pe unele TGV POS care nu au nici macar 3 ani vopseaua a inceput sa plezneasca, la capitolul finisari se apropie de Pendolino de la FS Trenitalia :twisted:

paradoxal, primele PBKA si Eurostarul (1994-97) sunt finisate muuuuuuuuult mai bine... de ce oare?

insa va dau dreptate, de pe podul autostrazii e o priveliste super! :D
 
Eu am 2 garnituri TGV de la Mehano, imi plac la nebunie! am facut un mic artificiu si le pot cupla si arata superb. Nu sunt pentru cei foarte pretentiosi cu detalile ca intr-adevar lipsesc dar sunt frumoase si se integreaza bine inpeisaj. Ruleaza perfect, doar ca e greu sa pui pe sin 28 de perechie de roti :D.
 
TGV urile nu or sa aiba niciodata atatea detalii ca si o loko cu abur sau macar diesel, pentru ca sunt altfel construite, tocmai pentru a castiga la capitolul aerodinamica, deci poate nu sunt la fel de atractive ca alte modele pentru un machetist.
In rest gusturile nu se discuta, oamenii pot aprecia o epoca sau alta, in functie de ceea ce le incanta ochiul. Ma alatur parerii lui Horia, de exemplu si eu as alege un vagon de clasa dintr-un tren de rang superior fata de un loc in desiro, din considerente de gabarit, dar uneori simti parca placarea sa mai schimbi meniul :D .
Ramane insa cu adevarat problema dimensiunilor pe care trebuie sa le aiba un circuit pentru a rula un TGV care sa se apropie de realitate, fara a parea ca este un caine care isi fugareste coada, problema care se regaseste din pacate si la dimensiunile necesare pentru o gara decenta.
 
Cu siguranta ca pentru o garnitura completa de 8 vagoane si 2 locomotive cat are un TGV iti trebuie cel putin o mansarda specializata pentru diorama (norocosii au asa ceva, cei care nu stau la casa ... mai greu). Avand in vedere ca un tgv cu 2 loco si 2 vagoane are cca 1.1m lungime, deci unul complet se cam apropie de 3 metri, cam mare sa fie peronul garii care sa-l adaposteasca. Plus ca automat cam trebuie adaptate si lungimea la restul garniturilor, ca nu prea e estetic sa ai tren de juma de metru langa un urias de aproape 3.
Bine ca de fapt si de drept pararea mea este ca TGV-ul este facut ca model sa mearga, adica sa treaca prin gara fara sa se opreasca (doar e tren de mare viteza, nu ?). Mai greu e sa gasesti loc unde sa-l opresti la semnal sau sa se mai odihneasca si el :p
 
TGV sunt si foarte mofturose. trebuie ca linia sa fie cat mai lina caci e un fel de lowfloor :p ar cand le auzi cum trec pe sine e superb. :lol:
 
Eu cred ca lungimea acestor modele va trebui sa fie in functie de marimea dioramei.....binenteles ca pe o diorama de apartament nu va arata nicio data frumos un TGV de vreo 8-10 vagoane.....si invers..... vorba ta "macleod" inca nu am vazut o gara potrivita pentru lungimea acestor trenuri.
 
buna baieti,

in afara celor care sunt fani ai kitsch-ului absolut (ca avem si din acestia) un tren de mare viteza pe curbe cu raze de sub 80-90cm pe H0 nu are cum sa dea bine... si ca sa vezi un tren de 7-8 vagoane (nu mai vorbesc de 10 ca in realitate) deci de 2-3m pe linie, trebuie macar 7-8m de linie curenta...
pe N problema e aceeasi, se poate diviza totul cu 2, suprafetele cu 4...

nu pot sa-mi imaginez cum o da un TGV, AVE sau ICE pe R1 sau R2... cred ca arata hidos... :evil:
 
cu placere :D

ce e hidos pentru "marele smecher care se crede profi" e haios pentru "omul normal" :D

insa chiar as vrea sa vad!
 
Pe R2 la o garnitura redusa (de start-set adica 2 loco cu 2 vagoane) inca mai merge. Pe R1 nu stiu daca rezista, am incercat si sarea intr-o veselie. Ce-i drept, nu e deloc profi daca te gandesti ca pe liniile de mare viteza unghiurile la curbe si la macaze sunt mult mai line (am vazut niste filme cu trasee de ice, si acolo sa te tii ce macaze aveau).
Dar, mai ales cei care stam intr-un apartament, ne descurcam si noi cu ce avem. Macar daca eram pasionat de trenuri mai vechi era o chestie, by default erau mult mai mici si garnitura nu iese atat de lunga decat daca tii neaparat. Dar cum sunt innebunit dupa orice inseamna tren de viteza (probabil deformatie profesionala de inginer) ... chinui tgv-ul prin apartament.
 
LDH a spus:
Merge si fara gara, doar o linie de prezentare care trece printr-o gara unde nu opreste.
Gara sub planseta de unde-l scoti doar cand vrei sa-l vezi.

:D
Dorel,aici iti dau dreptate !!!! dar sunt multi care vor pe 1,20 x 2,40 sa reprezinte TOTUL !!! Gara ,remiza ,linie dubla etc etc ...Si aici pare deplasat un TGV sau ICE din set de start (2 capete +2 vagoane ....)
 
...am prefera un Road Switcher cu 3 vagoane si Caboose ca Rudi sau, cum facea cineva pe aici, o BR64 cu Pw, BCi, Ci... si gata!

insa sa nu uitam ca important e ce ii place fiecaruia :D
 
Si mie imi plac aceste trenuri de viteza .....dar cum scrie Horia :la asa un tren trebuie o linie care ar trebuie sa fie cel putin dublu de lunga (lungimea trenului complet ).
 
macleod a spus:
TGV V150



Asa-numitul TGV V150 este o garnitura TGV alcatuita special pentru a depasi recordul de viteza la rulare pe o cale ferata conventionala. V150 reprezinta viteza in metri pe secunda care s-a dorit a fi depasita cu ocazia acestui eveniment. Si a fost un total succes, dupa cateva teste si recorduri intermediare de-a lungul timpului, pe data de 3 Aprilie 2007 a fost atinsa viteza maxima de 578.4 km/h (sau 159.6 m/s).

Trenul cu care s-a obtinut aceasta viteza record era compus din doua locomotive TGV POS si trei vagoane Duplex modificate, avand boghiurile motorizate (dupa prototipul viitorului model AGV). Puterea maxima (combinand cele 2 locomotive si cele 4 boghiuri motorizate) a fost de 19.6 MW

Modele:
- HO/Analog - Jouef HJ1013 (L/x/x/x/D) + sine + alimentare
- HO/DCCRdy - Jouef HJ2058 (L/x/x/x/D) - mufa DCC, lumini, 127.5cm
Salut,

pentru mine asteptarea a luat sfarsit marti, iata aici (in partea de jos) o mica prezentare, cand o sa ma timp voi face un subiect de prezentare mai amplu.
 
Daca tot au adaugat cei de la Mehano un TGV POS in gama lor de trenuri (atat hobby cat si mai profi), e cazul sa-l adaug si eu aici. Ce e ciudat este ca atat varianta hobby cu diorama cat si cea fara diorama au acelasi cod de produs si acelasi cod EAN. Posibil sa fie un typo pe site, dar mai mult decat sa iau la cunostinta nu am ce face.
In rest, asteptam cu interes vagoanele intermediare. Chiar daca la prima vedere s-ar putea folosi linistit vagoanele de la atlantique, totusi pos-urile au decalurile mai interesant facute (ca in rest asta e singura diferenta din cate stiu).
Sincer de abia astept sa apara si in rromania sau pe unde o fi varianta hobby, pentru ca sincer pretul la gama prestige este destul de piperat pentru cam acelasi plastic (am vazut un thalys prestige si m-a cam apucat plansul). Ce-i drept, motorul cica ar fi mai bun (desi la pos apare tot in 3 poli), are lumini (se pot pune relativ usor), si are cica scaune ... dar totusi parca stau in dubii daca se merita sau nu. Si pacat, ca are Mehano niste locomotive americane de plangi daca le vezi detaliile (si la preturi zic eu relativ decente, la ceilalti producatori ar fi cu cel putin 50% mai scumpe pe acelasi nivel de detaliere).
Spor la citit, poate mai gasesc ceva fani tgv care sa mai si citeasca topicul in cauza :D.
 
Eu astept sa vad ce se intampla cu N-ul sincer.... te invit odata sa vezi ce mecanica este in G2000-ul pe care il detin, nu am vazut asa ceva pana acuma la nici un producator. Salut ideea de a detine un tren de viteza, eu vreau sa imi iau ICE3 nu de alta dar e singurul care se mai gaseste la N.... ICE1 si TGV-ul erau de mare belea dar s-au dus :(