Test automatizare

Kuky

Active Member
20 Decembrie 2009
98
4
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut,

M-am gandit sa fac un banc de probe temporar pt automatizarea unui traseu ca cel din poza.



Scopul proiectului:
- Sa-mi dea posibilitatea sa rulez ce am colectionat pana acum fara sa mai stau intins pe parchet, aparand materialul rulant de inamicul lui natural, pisicile.
- Sa pot exersa automatizarea unui traseu pana in cele mai mici detalii pentru ca ulterior voi incerca sa fac o diorama mai mare.



Pasul 1. Proiectare & detalii constructive:
- Traseul se va construi pe doua segmente (sau module ?) pentru a fi demontabil. (1,25 x 1,25 x 2 bucati)
- Sinele vor fi RocoGeoline (din acestea am deja, fiind "parchetist" pana acum)
- Centrala este cea de la Roco, deja existenta.
- Automatizarea se va face cu PC-ul, fie cu Train Controller, fie cu Rocrail
- Decodoarele pt macaze vor fi o parte o Roco, o parte cu ESU SwitchPilot.
- Solutia de feedback va fi de la Littfinski DatenTechnik: module de feedback cu detectoare de prezenta incorporate RM-GB-8-N cuplate la o interfata HSI-88-USB, cuplata direct la PC.
- Automatizarea turnantei, aici sunt doua solutii, ramane de vazut.
- Partea de semnalizare se va face in ultima etapa, trebuie sa ma documentez.
- 2 sau 3 garnituri vreau sa le echipez cu cuple digitale (fie Krois, fie Roco) pentru a putea face manevre. Cuplele vor fi doar intre locomotiva si primul vagon. Probabil si ultimul vagon din garnitura va trebui echipat.

In final, traseul ar trebui sa-mi permita rularea unei garnituri (ideal ar fi doua) complet controlate de calculator, in timp ce eu fac manevre cu Multimaus-ul pe linia de langa turnanta si dau drumul la garnituri pe liniile principale :D
Ulterior, dupa atingerea (sper) scopului se va demonta si componentele isi vor gasi locul pe o diorama ce intetionez sa o construiesc in viitor (Geoline-urile vor merge intr-un triaj ascuns).

Orice feedback este binevenit!
Multumesc,
Cristian
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cred ca ceea ce iti propui tu este un pic prea mult pt. un banc de probe: cu cat este mai complexa diagrama, cu atat iti va fi mai greu sa experimentezi, sa testezi variante, situatii si sa mai tragi si concluzii pt. o viitoare diorama.

In plus, este bine stiut faptul ca, ce e complicat cere timp; iar in timp, temporarul devine... permanent :D

Eu zic sa construiesti o diagrama a dioramei (definitive) in Rocrail si sa folosesti simularea virtuala pt. a testa diferite aspecte ale automatizarii; cand esti multumit, treci direct la implementarea ei practica.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
200
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Mie mi se pare ca intrarea orizontala spre placa turnanta se "bate" cu cea oblica, deoarece astfel se face scurtcircuit intre sina din exterior si cea din interior. Pentru evitarea acestei situatii ar trebui eliminata una dintre intrari. Eu propun pastrarea celei oblice, fiindca pe acolo se poate intra comod la turnanta atat de pe linia interioara, cat si de pe cea exterioara.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Daca placa turnanta se leaga in circuit printr-un modul de bucla nu mai apar astfel de probleme.
 

Kuky

Active Member
20 Decembrie 2009
98
4
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@all Multumesc frumos pt comentarii

@dac Din pacate "ulterior" la mine inseamna peste 2-3 ani, deci "bancul meu temporar" va fi un pic permanent :D

Mirosisem eu ca ar fi vorba de o bucla, dar nu sunt prea familiar cu rezolvarea lor. Oricum, mai bine, macar acum invat si despre asta. :p
 

Kuky

Active Member
20 Decembrie 2009
98
4
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Pasul 2. Construirea segmentelor

Materialele le-am debitat la Hornbach.

Construirea, sub supravegherea Inspectoratului de Stat in Constructii :lol:

Poze din timpul constructiei aici:

Produs final:

 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.546
2
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
dac a spus:
Daca placa turnanta se leaga in circuit printr-un modul de bucla nu mai apar astfel de probleme.
Cred ca se poate si fara modul daca podul placii turnante se alimenteaza intotdeauna de la liniile la care se aliniaza iar cele 2 intrari sunt izolate intre ele.

Spor la treaba!
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Se poate si asa, dar asta implica nealimentarea podului in timpul rotirii, deci nu ai lumini, sunet, fum.

Sau se tine cont de orientarea podului: capatul A in legatura numai cu intrarea de sus, B cu cea de jos; dar asa nu mai poti intoarce o loco cu 180 grd.
 

Kuky

Active Member
20 Decembrie 2009
98
4
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut,

Vreau sa ma apuc sa leg un SwitchPilot la o actionare de macaz Roco (61195).
In cutia de la actionarea de macaz vine un cablu cu mufe ca cele din poze.

Conector A



Conector B


Conectorul A se baga in actionare. Sub mansonul de protectie se afla probabil un circuit pe care se lipesc firele. Mufa A pare sa fie o mufa specifica circuitelor integrate, este cea din coltul din dreapta sus din poza decoderului de la Roco (cu 5 pini in loc de 3).



Ideea este ca imi trebuie sa cumpar fie mufa de tip A pe care sa cositoresc firele care se duc la SwitchPilot, fie o mufa mama pentru mufa de tip B.
Am fost la toate magazinele de pe Maica Domnului dar toti mi-au zis ca nu tin astfel de mufe.
Cum cunostiintele mele de electronica tind spre zero poate ma poate indruma cineva ce sa cer si de la ce magazin?



Multumesc,
Cristian
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.982
231
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Mufa B este un tip de mufa dintr-o familie mai larga de mufe mama si tata de la 3 pana la 16 pini de la ....Roco...pe site-ul lor vad ca nu mai e mare lucru despre aceste mufe,insa iata un site care te lamureste mai bine

http://www.rocotrains.ca/cart/index.php?main_page=index&cPath=2_9
 

laurentziu985

New Member
7 Noiembrie 2012
4
0
galati
LOCATION
galati
buna seara. scuze daca postez oarecum un offtopic, dar am o problema cu un macaz digital. Am un macaz stanga 61140, la care i-am pus un motor pentru macaz ROCO 61195 si un decodor ROCO 61196. toate conexiunile sunt in regula, dupa parerea mea, este setat pe T0001 am un multimaus ROCO.

el functioneaza f bine, numai ca ... problema intervine la un anumit sens de circulatie a locomotivei. se vede mai bine in imagini. Sageata cu rosu reprezinta sensul de miscare a locomotivei, pozitia macazului se vede in poza.. iar scurtul intervine cand ajunge la intersectie. si nu inteleg de ce.. si vreau sa stiu daca e normal sa se intample asa? sau e vreo problema. multumesc



si al doilea caz ...

 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.982
231
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Ceea ce ai tu acolo cu sageti rosii se numeste talonarea macazului, lucru neindicat la scara (precum in relalitate este interzis).
Deci problema nu este la macaz, ci la modul in care este folosit (incorect in cazul tau).
Macazul trebuie sa fie aliniat cu directia de mers, altfel apare scurtcircuitul despre care vorbesti.
 

LiviuM

Well-Known Member
Trenulist
11 Martie 2011
397
0
Depinde si de macazuri. Eu am doua tipuri de macazuri, unele cu inima metalica si altele cu ea din plastic. Cu e si normal, cele cu inima metalica fac scurt, iar cele cu inima de plastic nu fac.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.982
231
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
macazurile GeoLine, precum cele din imagine, au inima metalica .insa si la cele cu inima de plastic se produce scurt, cand rotile intra pe sine.
 

LiviuM

Well-Known Member
Trenulist
11 Martie 2011
397
0
Probabil depinde si de alte conditii (de dimensiunile locomotivelor ?, distanta intre roti ?), pentru ca, asa cum ziceam, la mine la macazurile fleischmann cu inima metalica fac scurt toate, la cele roco/fleischmann cu inima de plastic nu face scurt nici una din cele 4 locomotive la niciunul din cele 5 macazuri. Si le-am tot uitat pe invers.
 

laurentziu985

New Member
7 Noiembrie 2012
4
0
galati
LOCATION
galati
am reusit sa-l fac sa nu mai faca scurt. era o simpla chestie care am omis-o la montarea decodorului. de a deconecta firul albastru. ex.

in poza este conectat la inima, si eu l-am deconectat si l-am bagat in suportul de plastic. :)

dar acum de ceva zile am alta problema cu locomotiva.. motorul se incinge foarte tare.. si la viteze mici tremura, chiar si becurile tremura in intensitate influentate de motor. am desfacut-o si am lasat-o pe liber, adica n-am mai conectat motorul la roti.. m-am gandit poate rotile il ingreuneaza.. dar nimic. tot la fel se incinge. ma gandesc acum ca este ori vreo infasurare arsa la motor ori periile de carbon. vi s-a intamplat?..aveti vreo idee? :lol:
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
200
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Polarizarea inimii macazului asigur㒠alimentarea neîntrerupt㒠a locomotivelor care îl traversează’. Acest aspect se poate dovedi foarte important în cazul locomotivelor mici, cu 2 osii culegă’toare de tensiune, care altfel risc㒠s㒠se opreasc㒠din cauza pierderii contactului electric la trecerea peste inima izolat㒠a macazului, mai ales la viteze mici. De aceea eu unul aş recomanda s㒠refaci legă’tura electric㒠respectiv㒠şi, la fel ca în realitate, s㒠nu (prea) permiţi talonarea macazurilor.
Cât despre motor, nu-i exclus s㒠se fi produs vreun scurtcircuit într-una din înf㒺ură’rile acestuia.