doream de mult timp sa fac un tur al Elvetiei cu trenul, si in aceasta primavar visul a devenit realitate, astfel ca in 2 saptamini am mers prin Austria si Elvetia. Traseul prin Elvetia a fsot de 8 zile, iar biletul ales, dupa, indelungi studii si comparatii, a fost Swiss (Saver) Pass, in valaore de 626 franci elvetieni pentru 2 persoane /8 zile consecutive, cumparat de la fata locului - gara Sargans.. Pina la urma alegerea biletului s-a dovedit cea corecta (alternativa la momentul respectiv era Eurodomino, respectiv Interail zona C), pentru ca acest bilet are citeva avantaje inconstetabile lin comparatie cu Interrail: permite accesul pe asa zisele linii turistice (Glacier Express cu un supliment de 10 franci fata de 35 euro cu interrail, BErnina Express gratis la bagon normal, supliment de 7 franci la panoramic, 50% reducere pe trenurile montane din Jungfrau - de la Grindenwald, respectiv Wengen la Kleine Schiedegg si Jungfraujoch), plus accesul la reteau de transport public in principalele 37 de orase ale Elvetiei, in autobuzele postale si pe anumite vaporase de pe lacuri). In concluzie, pentru o calatorie cu trenul in Elvetia, e biletul ideal, si poate fi cumparat pentru 3,5,8 sau 15 zile consecutive sau nu.Pentru cazare am ales hosteluri cu camere de 2 persoane, hotel Formula 1, respectiv pensiuni, pretul unei nopti de cazare variind intre 40 si 42 eur, fara mic dejun.Rezervarile le-a, facut pe internet cu ajutorul unui card bancar MasterCard sau prin email, iar acolo am platit in general folosind cardul, mai putin la pensiune, unde stiam ca nu accepta card si aveam franci. Ce a fost de remarcat la capitolul logistic erau preturile la mincare , destul de mari comparativ cu Austria/Germania, mai ales in supermarketuri. In rest totul e curat, civilizat, traficul pe retaua feroviara e de vis un tren la 1/2 sau 1 ora intre principalele orase, sau cel mult 2 ore la trenurile ICN, punctualitate - nici un inut de intirziere pe reteau elvetiana, ocuparea trenurilor varia intre 50-100%, in medie cam 75%. Inchei aici partea legata de logisitca, si voi continua in curind cu traseul parcurs, si cu poze de pe respectivul traseu
Am plecat din Viena Sud, pe urmatorul traseu: Viena-Wienner Neustadt-Leoben-Bischofshofen-Salzburg-Worgl-Innsbruck-Feldkirch-Buchs SG -Sargans-Malans (Elvetia).
Tren regional in gara Viena Sud
Viena Sud - vagonul cu care am mers pina la Leoben - era un tren IC care venea de la Budapesta - era compartimentat si avea 4 compartimente pentru fumatori; evident ca avea si climatizare si se anuntau statiile la difuzoare
o poza facuta la Bruck an der Mur, dupa ce am trecut Simering-ul
la Leoben - un punct feroviar important de altfel-am schimbat trenul, luind un IC care mergea de la Graz la Bregenz; o parte din locuri erau rezervate(cine voia rezervare platea cine nu statea unde gasea liber, ldeasupra fiecarui loc fiin trecuta distanta pe care ra rezervat, daca era), dar nu au fost probleme sa gasim loc, trenul era cam 90% ocupat
Acum citeva poze facut intre Wienner Neustadt si Bruck an der Mur, pe linia cunoscuta ca Simering, o linie care merita parcursa (din pacate geamul vagonului era cam murdar)
o imagine cu trenul din care am coborit in aceeasi gara
[/img]
de la Leoben la Bischofshofen erau destule pirtii cu zapada pe ele , presupun ca era intretinuta artificial
http://s179.photobucket.com/albums/w289/fan160/elvetia_austria4/b8dc.jpg'/img]
[img]http://s179.photobucket.com/albums/w289/fan160/elvetia_austria4/afc7.jpg
am remarcat in Austria ca sint multi munti sint acoperiti de paduri de conifere, ceea ce face ca in aer sa se simta deseori mirosul de rasina
imagine din vagonul de IC (avea priza de curent si internet)
Am plecat din Viena Sud, pe urmatorul traseu: Viena-Wienner Neustadt-Leoben-Bischofshofen-Salzburg-Worgl-Innsbruck-Feldkirch-Buchs SG -Sargans-Malans (Elvetia).
Tren regional in gara Viena Sud

Viena Sud - vagonul cu care am mers pina la Leoben - era un tren IC care venea de la Budapesta - era compartimentat si avea 4 compartimente pentru fumatori; evident ca avea si climatizare si se anuntau statiile la difuzoare

o poza facuta la Bruck an der Mur, dupa ce am trecut Simering-ul
la Leoben - un punct feroviar important de altfel-am schimbat trenul, luind un IC care mergea de la Graz la Bregenz; o parte din locuri erau rezervate(cine voia rezervare platea cine nu statea unde gasea liber, ldeasupra fiecarui loc fiin trecuta distanta pe care ra rezervat, daca era), dar nu au fost probleme sa gasim loc, trenul era cam 90% ocupat


Acum citeva poze facut intre Wienner Neustadt si Bruck an der Mur, pe linia cunoscuta ca Simering, o linie care merita parcursa (din pacate geamul vagonului era cam murdar)



o imagine cu trenul din care am coborit in aceeasi gara

de la Leoben la Bischofshofen erau destule pirtii cu zapada pe ele , presupun ca era intretinuta artificial
http://s179.photobucket.com/albums/w289/fan160/elvetia_austria4/b8dc.jpg'/img]
[img]http://s179.photobucket.com/albums/w289/fan160/elvetia_austria4/afc7.jpg
am remarcat in Austria ca sint multi munti sint acoperiti de paduri de conifere, ceea ce face ca in aer sa se simta deseori mirosul de rasina


imagine din vagonul de IC (avea priza de curent si internet)
