Rail Giants este numele muzeului de material rulant din Los Angeles County Fairgrounds in Pomona, California.
Muzeul a fost deschis in 1954 si este opera unui grup de voluntari organizati in Railway and Locomotive Historical Society, organizatie fondata in 1921 cu scopul de a promova si incuraja pastrarea materialului si documentelor legate de calea ferata.
Prezint in cele ce urmeaza matarialul feroviat expus in octombrie 2008.
Atchison, Topeka and Santa Fe nr. 3450 (4-6-4) a intrat in colectie in 1955; a fost construita in 1927 si face parte dintr-un lot de 10 unitati comandate de Santa Fe pentru trenuri rapide de pasageri. Construita initial pentru carbune, a fost modificata in 1937 pentru combustibil lichid. A fost in serviciu pana in 1953.

Locomotiva DD40X Centennial nr. 6915 a fost construita in 1969 de General Motors intr-un lot de 46 de unitati; cu o putere de 6.600 CP furnizata de doua motoare diesel fiecare cu 16 cilinrii in V, este una dintre cele mai puternice locomotive diesel construite. A fost in serviciu pana in 1984 si a intrat in colectie in 1986.

Union Pacific nr. 9000 (4-12-2) a fost construita in 1926 de ALCO intr-un lot de 88 unitati. Cele 6 axe motoare sunt actionate de 3 pistoane, unul situat in interiorul sasiului. Este cea mai mare locomotiva nearticulata construita. A fost in serviciu pentru trenuri grele de marfa pana in 1956 cand a fost retrasa si adusa in muzeu.

US Potash Co. nr. 3, construita pe ecartament ingust de 3 feet (914 mm.), si-a inceput serviciul in Arizona pe Morenci Southern Railroad. In anii ââŹâ˘30, dupa inchiderea liniei, a fost cumparata de United States Potash din New Mexico, pentru care a transportat, zilnic, minereu de potasiu pana in 1946 cand a fost donata muzeului.

In ultima poza se poate observa cladirea muzeului, exemplu de arhitectura clasica a unei gari Santa Fe de secol XIX; construita in 1895 ca Santa Fe Depot in Arcadia, California, a fost donata muzeului in 1969 cand trebuia demolata sau mutata datorita constructiei autostrazii 210.
Muzeul a fost deschis in 1954 si este opera unui grup de voluntari organizati in Railway and Locomotive Historical Society, organizatie fondata in 1921 cu scopul de a promova si incuraja pastrarea materialului si documentelor legate de calea ferata.
Prezint in cele ce urmeaza matarialul feroviat expus in octombrie 2008.
Atchison, Topeka and Santa Fe nr. 3450 (4-6-4) a intrat in colectie in 1955; a fost construita in 1927 si face parte dintr-un lot de 10 unitati comandate de Santa Fe pentru trenuri rapide de pasageri. Construita initial pentru carbune, a fost modificata in 1937 pentru combustibil lichid. A fost in serviciu pana in 1953.



Locomotiva DD40X Centennial nr. 6915 a fost construita in 1969 de General Motors intr-un lot de 46 de unitati; cu o putere de 6.600 CP furnizata de doua motoare diesel fiecare cu 16 cilinrii in V, este una dintre cele mai puternice locomotive diesel construite. A fost in serviciu pana in 1984 si a intrat in colectie in 1986.

Union Pacific nr. 9000 (4-12-2) a fost construita in 1926 de ALCO intr-un lot de 88 unitati. Cele 6 axe motoare sunt actionate de 3 pistoane, unul situat in interiorul sasiului. Este cea mai mare locomotiva nearticulata construita. A fost in serviciu pentru trenuri grele de marfa pana in 1956 cand a fost retrasa si adusa in muzeu.




US Potash Co. nr. 3, construita pe ecartament ingust de 3 feet (914 mm.), si-a inceput serviciul in Arizona pe Morenci Southern Railroad. In anii ââŹâ˘30, dupa inchiderea liniei, a fost cumparata de United States Potash din New Mexico, pentru care a transportat, zilnic, minereu de potasiu pana in 1946 cand a fost donata muzeului.





In ultima poza se poate observa cladirea muzeului, exemplu de arhitectura clasica a unei gari Santa Fe de secol XIX; construita in 1895 ca Santa Fe Depot in Arcadia, California, a fost donata muzeului in 1969 cand trebuia demolata sau mutata datorita constructiei autostrazii 210.