SUA - Rail Giants Pomona CA

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
255
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Rail Giants este numele muzeului de material rulant din Los Angeles County Fairgrounds in Pomona, California.
Muzeul a fost deschis in 1954 si este opera unui grup de voluntari organizati in Railway and Locomotive Historical Society, organizatie fondata in 1921 cu scopul de a promova si incuraja pastrarea materialului si documentelor legate de calea ferata.
Prezint in cele ce urmeaza matarialul feroviat expus in octombrie 2008.

Atchison, Topeka and Santa Fe nr. 3450 (4-6-4) a intrat in colectie in 1955; a fost construita in 1927 si face parte dintr-un lot de 10 unitati comandate de Santa Fe pentru trenuri rapide de pasageri. Construita initial pentru carbune, a fost modificata in 1937 pentru combustibil lichid. A fost in serviciu pana in 1953.


Locomotiva DD40X Centennial nr. 6915 a fost construita in 1969 de General Motors intr-un lot de 46 de unitati; cu o putere de 6.600 CP furnizata de doua motoare diesel fiecare cu 16 cilinrii in V, este una dintre cele mai puternice locomotive diesel construite. A fost in serviciu pana in 1984 si a intrat in colectie in 1986.


Union Pacific nr. 9000 (4-12-2) a fost construita in 1926 de ALCO intr-un lot de 88 unitati. Cele 6 axe motoare sunt actionate de 3 pistoane, unul situat in interiorul sasiului. Este cea mai mare locomotiva nearticulata construita. A fost in serviciu pentru trenuri grele de marfa pana in 1956 cand a fost retrasa si adusa in muzeu.


US Potash Co. nr. 3, construita pe ecartament ingust de 3 feet (914 mm.), si-a inceput serviciul in Arizona pe Morenci Southern Railroad. In anii ’30, dupa inchiderea liniei, a fost cumparata de United States Potash din New Mexico, pentru care a transportat, zilnic, minereu de potasiu pana in 1946 cand a fost donata muzeului.

In ultima poza se poate observa cladirea muzeului, exemplu de arhitectura clasica a unei gari Santa Fe de secol XIX; construita in 1895 ca Santa Fe Depot in Arcadia, California, a fost donata muzeului in 1969 cand trebuia demolata sau mutata datorita constructiei autostrazii 210.
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
255
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Locomotiva nr. 5021 (4-10-2) face parte dintr-un lot de 49 unitati construite intre 1925 si 1927 pentru serviciu de pasageri si marfa pe sectorul Sacramento – Reno. Sasiul lung in constructive nearticulata a creat problem liniilor, motiv pentru care locomotivele au fost repartizate altor linii. Locomotiva nr. 5021 a ramas in exploatare in Portland, Oregon pana in 1955 si a fost adusa in muzeu in 1956.
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
255
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Union Pacific nr. 4014 “Big Boy” (4-8-8-4) a fost proiectata pentru remorcarea garniturilor grele de marfa intre Ogden, Utah si Cheyenne, Wyoming. Locomotiva a fost retrasa in 1959, dupa numai 18 ani de serviciu odata cu introducerea locomotivelor diesel, mai economice si mai usor de exploatat. A fost donata muzeului de catre Union Pacific in 1962.

Poze au fost postate la "Stiri":
http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=79&t=11726
Cateva poze in plus:


detaliu din interiorul marchizei, focarul extrem de lung pentru a permite arderea complete a carbunelui si tenderul.

Starea tehnica a UP nr. 4014 a fost evaluata in 2013 si in 2014 a fost transportata de Union Pacific la Steam Shop Cheyenne, unde este in curs de reconditionare pentru serviciul activ alaturi de nr. 844, ultima locomotive cu abur construita pentru UP si UP nr. 3895 Challenger, locomotiva “in competitie” cu “Big Boy” pentru cea mai mare si puternica locomotiva cu abur construita.
Mai multe informatii la zi pe site-ul UP:
http://www.up.com/aboutup/special_trains/steam/photos_videos/bigboy/index.shtml
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
255
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Locomotiva Outer Harbor Terminal Railway Co. nr. 2 (0-6-0) a fost construita in 1887 ca locomotive de manevra si in 1955, cand a fost donata muzeului, a fost cea mai “batrana” locomotiva in serviciu in SUA.

 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
255
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Locomotiva Fruit Growers Supply Co. nr. 3, achizitionata in 1954, este prima locomotiva din colectia muzeului. Construita in 1909, locomotiva este tip Climax, cu trei boghiuri (6 axe) motoare si a fost folosita in Hilt, California in industria forestiera.



Locomotivele cu abur, cu angrenaje in diferite solutii constructive (Shay, Climax, Heisler) au aparut ca urmare a cerintelor specifice industriei forestiere de pe continentul american. La terasamentele provizorii, sumar pregatite care au impus sarcini pe osie reduse s-au adaugat dimensiunile mari ale materialului lemnos (arbori sequoia de exemplu). Astfel cele 2 sau 3 boghiuri cu 4 sau 6 osii motoare au permis reducerea sarcinii pe osie fara scaderea aderentei.

 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
255
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Desi angrenajele ar parea o solutie constructiva complicata, privita de aproape, locomotiva este simplu construita, cu toate subansamblele accesibile pentru intretinere



De remarcat angrenajele generos supradimensionate astfel incat sa poata functiona expuse mediului si fara ungere permanenta (asa cum functioneaza deobicei o cutie de viteze sau diferential) poate numai cu cate o mana de vaselina din cand in cand.

In muzeu sunt expuse si vagoane, un vagon pentru transportat cai de curse construit de Pullman Co. in 1930 si Santa Fe Caboose nr. 1314 construit in 1923 si retras in 1955:




Interiorul vagonul caboose, desi pare auster, ofera toate facilitatile necesare unei calatorii indelungate, spatiu incalzit pentru lucru/asigurarea securitatii trenului si odihna.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.985
236
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Indiferent de dimensiunile angrenajelor, frecarea exista. Singura diferenta notabila este tipul lubrifiantului folosit.

Multumim pentru imagini!

Desi le consider "urate" la scara 1:1, la H0 isi schimba total infatisarea. :)
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
81
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Exceptional material. Felicitari si te rog, in masura in care ai materiale, posteaza-le. Sunt si in Romania pasionati de cf din State si subsemnatul este unul din ei.