statul roman isi lichideaza voluntar patrimoniul

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

GeorgHocevar

Active Member
24 Decembrie 2009
129
0
"Tineti prietenii aproape si dusmanii si mai aproa
www.cfi.ro
WEBSITE
http://www.cfi.ro
LOCATION
"Tineti prietenii aproape si dusmanii si mai aproape".
http://www.tribuna.ro/stiri/actualitate/sabin-adrian-luca-statul-roman-isi-lichideaza-voluntar-patrimoniul-84530.html?fb_comment_id=fbc_213369632134952_819740_213393475465901f315dd58e71780a

http://www.mediafax.ro/social/director-muzeu-locomotive-cu-abur-din-patrimoniul-national-vandute-la-preturi-foarte-mici-10555928?utm_source=Facebook&utm_medium=Cross&utm_campaign=Mediafax

Nu in totalitate corect ce scrie, dar totusi destul de interesant! :aplauze:
 
De aceasta (s㒠nu afli) nu prea ai acces în depoul Sibiu. Èťin totul sub cheie, iar când cineva ajunge pe acolo izbucneşte câte un scandal.
Era prea mult㒠linişte pe la Sibiu...
Dar scandalul a apă’rut în urma unor interese politice.
Uni vor desfinţarea CFI astfel ca firmele lor s㒠aib㒠acces la demontarea şi vânzarea şinelor (㒺tia sunt mai tari c㒠sunt la putere), alţii vor conservarea patrimoniului şi expunerea lui la muzeu. (ce-i ă’la MUZEU?- ceva ce necesit㒠bani de la buget pentru întreţinere. Jos cu el...)
Acum e bă’tă’lia care pe care:
Consevatorii vs distrugă’torii

Io ţin cu conservtorii (a nu se înţelege ca fiind latur㒠politic㒠BRRRR)

E.
 
Interesant al doilea articol, ca s-ar fi luat locomotiva si dusa la un atelier din Cluj ca sa o reconditioneze, a incalcat legea.
Mai bine sa stea acolo la Sibiu in aer liber si sa degradeze pana cand intr-o zi o sa puna panouri pe ele cum sunt puse pe cladiri de patrimoniu, "ATENTIE PERICOL DE PRABUSIRE"
 
Am fost în ambele muzee şi în cel de la Dej în cel de la Sibiu. în cel de la Sibiu am intrat (august 2012) foarte liniştit şi am fă’cut poze. La Dej intri cu ajutorul lui Florin şi acolo locomotivele arat㒠de parc㒠ar urma s㒠plece în tur㒠!!! Sunt superbe.
La Sibiu nu e chiar aşa. Adic㒠sunt cam deplorabile dar totuşi sunt. Poate cea care a ajuns la Cluj o vor face mai frumoasă’. Dar dup㒠cum bă’nuim toţi se vor duce toate de la Sibiu la fier vechi. Pă’cat :(.
 
Am citit stirea dar nu am inteles despre ce muzeu este sau mai bine zis va fi vorba.
La Sibiu stiu lokomotivele din muzeul care se gaseste langa gara. De fapt, muzeu este cumva impropriu spus, deoarece accesul este dificil, nu exista nici o tabla indicatoare ce anunta prezenta unui muzeu, ci doar o tabla de intrare in depou, unde esti privit cu suspiciune de catre angajati. Lucrul bun este insa ca se pot fotografia in liniste si admira exponatele de acolo, chiar daca sutn inghesuite si intr-o stare sa-i zicem precara.

Nedumerirea mea apare din legatura care se face cu Brukenthal. Nu stiam ca exista o initiativa in acest sens, de altfel daca aceasta initiativa a existat, ea oricum s-a desfasurat in intervale temporale foarte mari. Adica mai pe romaneste, de fiecare data cand am ajuns in Sibiu am trecut evident si pe la lokomotive, insa nu am vazut vreo modificare sau imbunatatire, in ideea ca institutia muzeala ar avea o initiativa sau alte planuri in ceea ce le priveste.

Acum insa, am mai spus dar consider necesar a mai aminti, lipsa unui muzeu feroviar este trista. Ar trenui sa exista o locatie (cel putin una) in care sa se stranga in mod organizat tot ceea ce tine sau a tinut de trafiocul feroviar de pe la noi. Adica sa exista un spatiu mare in aer liber cu sectiuni dedicate traficului cu abur, diesel, electric, expunerea tuturor tipurilor de vagoane de calatori si de marfa, si eventual o locatie indoor unde sa fie expuse carti, componente, piese de transport feroviar, cu o sectiune multimedia, adica tot ceea ce tine de un muzeu civilizat, ceva in genul Muzeului Militar Bucuresti, dar pe o suprafata mult mai mare avandu-se in vedere dimensiunile exponatelor. Nu stiu daca din plata biletelor de intrare in muzeu si a eventualelor manifestari precum si din vanzarea de suveniruri s-ar acoperi costurile insa fonduri ar trebui dirijate inclusiv din multlaudata UE si din banii pentru cultura si patrimoniu.

repet insa, nu cred ca vom vedea vreodata ceva de tipul acesta in tara, chiar daca este ceva absolut normal.
 
Am fost la muzeul de locomotive din Sibiu. De fapt cum zice stagexp nu e chiar muzeu, sint niste locomotive pastrate in depoul Sibiu.

Atit sint garate pe liniile depoului.
in spate insa sint alte locomotive, pluguri, tendere, vagoane vechi in stare proasta, descompletate e o vraiste acolo ca la depozitul de fier vechi.
Am ajuns si acolo si am fost gonit de un paznic, eu opinez ca ea vorba de descompletarea locomotivelor pentru fier vechi.

Normal ar fi ca un muzeu sa se ocupe de aceste exponate.
 
dantm a spus:
... eu opinez ca ea vorba de descompletarea locomotivelor pentru fier vechi.

Aşa şi este. în spate n-ai voie c㒠se lucreaz㒠şieste pericol de accident, asta este explicaţia paznicului. în schimb, seara, mai intr㒠câte o rabl㒠cu remorc㒠şi iese cu ea burduşit㒠de ruginituri...
 
Intrebare de ageamiu la care nu ma astept sa primesc un raspuns, dar incerc:

cine este proprietarul de drept al exponatelor de la Sibiu ?
Ma refer la proprietarul juridic nu institutia care le gazduieste (depoul Sibiu).

Pe inventarul cui apar aceste locomotive ?

Neglijenta acestei (acestor) institutii a determinat starea lor actula, devalizarea acestora si instrainarea lor.

Pentru cultura mea generala mi-as dori sa stiu cine are pe inventar aceste locomotive. Asa cum un posesor de animale poate fi actionat in instanta pentru neglijenta cand patrupedul ajunge sa moara sau sa sufere rele tratamente, macar pentru linistea mea mi-as dori sa stiu cine are pe inventar aceste exponate (si este detinatorul de drept). Acesta este autorul moral al distrugerii de la Sibiu, nu ratanii care te impiedica sa faci o poza sau care mai fura o remorca de fier vechi. Incercati sa vedeti putin mai sus de paznic sau femeia de serviciu care nu va da voie sa faceti poze.
 
O persoana fizica nu poate sa aiba in inventar bunuri clasate in tezaur. Nici macar BR.
BR e implicat in multe insa pentru aceste lucruri are nevoie de cooperarea (era sa scriu complicitatea) institutiei/institutiilor care detin parcul de locomotive sau a celor care ar trebui sa vegheze la protejarea lor. Ori acest cineva trebuie sa fie o institutie, depou, minister, etc...

Eu zic sa mai cautati si sa cititi cu atentie ultima mea propozitie din ce am scris mai sus si daca aveti un raspuns va astept cu el. Ca de dat cu parerea...

Eu v-am spus de unde sa incepeti sa cautati, de aici va las pe voi pentru ca nu-mi plac genul asta de subiecte. Statul e o entitate abstracta dar statul inseamna institutii si oameni. Mai ales oameni.
 
Un articol aparut azi legat de acest subiect.

http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=81586
 
”M-am consultat cu expertul în patrimoniu CFR – Radu Belu, inginer expert autorizat de Ministerul Culturii pentru material rulant de cale ferată’. Urmează’, în perioada urmă’toare, s㒠le recondiţionă’m şi s㒠le vopsim din nou, pentru a putea fi expuse în Parcul din fosta Gar㒠Mică’. Consider c㒠va fi o atractivitate atât pentru locuitorii oraşului Zlatna, cât şi pentru cei care ne vor vizita”, ne-a mai spus primarul Silviu Ponoran.
 
Acum sincer eu nu mai înţeleg nimic. E de bine sau e de ră’u c㒠a ajuns la Cluj locomotiva ? Uit㒠aici un articol despre ea la Remarul 16 Februarie.
http://citynews.ro/eveniment/fotovideo-locomotiva-unicat-de-la-sibiu-va-fi-readusa-la-viata-cluj-1233807
 
Catalin, interesantul a ,,speculat" despre cine ar trebui sa aiba informatii despre locomotive deci implicit in patrimonoiul cui se afla.

Intrebarea este foarte buna?
Cine este proprietarul locomotivelor????

Le mai are cineva in inventar, in patrimoniu? fie el public sau privat?
Nu fac referire la lista patrimoniului national aici.

Ar fi posibil ca aceste locomotive sa fi fost la vremea lor casate, scoase din uz, radiate din inventar dar la comanda partidului au ramas pe pozitie in Sibiu iar situatia s-a perpetuat?
Situatie in care la impartirea patrimoniului intre societatile rezultate din CFR nefiind in inventar au ramas ale nimanui?

Sint cazuri, cite vagoane de marfa ramase pe unde nu sint linii? am vazut eu pe fosta linie Sarmisegetuza -Hateg, pe net mai sint poze cu vagoane ramase pe la Vilcele Rimnicu Vilcea, altele la Manastur. etc.
Dar se trezeste cineva care incurca patrimoniul national cu patrimoniul unei unitati?

(Pentru ca si o proprietate a unei persoane fizice poate fi pe lista de patrimoiu national. Avem aici la noi o cladire a unei persoane fizice care este pe lista de patrimoniu istoric fapt care greveaza orice actine asupra ei.Idem dupa inundatiile de la Foieni unor batrini nu li s-a reconstruit casa nici azi pentru ca a lor era in lista de monumente istorice si actiunile asupra lor au alt regim)

Sau acuma fiind si SFT in insolventa si CFR Marfa spre vinzare e un moment bun de valorificat la fier vechi? Eu cred ca toate aceste actiuni legate de locomotivele astea cu abur nu au legatura decit cu fierul vechi.
Si nu cred ca BR cunoaste mare lucru despre ele decit ca ar trebui vopsite negru, alb rosu si expuse prin gari si piete. La asta pare a se rezuma interesul pentru ele pentru a acoperi afacerile din spate cu fier.

Nu cred ca BR isi da seama daca de o locomotiva cre urmeaza a fi ,,expusa" lipseste ceva marunt, sau daca intelege si stie toate tipurile de locomotive cu abur. La folosirea aburului ma refer nu la sezarea rotilor.
 
O parte din locomotivele de la Sibiu sunt pe inventarul CENAFER-ului (care se ocup㒠de muzee; acestea putem fi siguri c㒠nu ajung la BR), alt㒠parte e la CFR S.A., unele la SFT şi, se pare, câteva figurau înc㒠la defuncta Brafor (deşi aceasta le donase muzeului). Åži mai sunt şi unele locomotive cu abur ră’mase la CFR Marfă’, dar nu ştiu dac㒠şi din cele de la Sibiu (dac㒠erau, bă’nuiesc c㒠ar fi fost transferate la Dej pân㒠acum).

Apropo de vagoane de marf㒠abandonate, s-a fă’cut un inventar la CFR Marfa (ca doar se va vinde) şi s-a constatat c㒠,,câteva" vagoane din acte nu mai exist㒠fizic pe nică’ieri.
 
Actiunea Zlatna s-a facut la initiativa ,,expertului" Bellu care printre altele a mai dus si fosta drezina regala de la Brasov , a mai dus o locomotiva poloneza din fostul parc feroviar din Cluj, 764.410 din Depoul Satu-Mare si probabil urma cea din parcul de langa gara din satu-Mare. Motivul nu-l inteleg, insa probabil e vorba de ceva bani la mijloc. Este oricum strigator la cer ca un oras ca Sibiul - fosta capitala culturala europeana unde vin foarte multi vizitatori sa fie pus la colt in favoarea unui oras obscur fara nici o traditie europeana. sa nu uitam si de cealalta idee nastrusnica de la Jimbolia cu macaraua cu abur si locomotiva . Oricum, ,,muzeul " de la Sibiu s-a nascut mort inca de la inceput cand BR-ului i-a trecut prin cap sa faca un muzeu. Lipsa de cooperare si interes din partea conducerii depoului Sibiu si a unor oameni pasionati din interior a condus la starea de fapt pe carte o vedem cu totii azi, pentru ca inainte de toate lucrurilr aste se fac de oameni pasionati care in afara de sarcinil de serviciu curente accepta sa se mai ocupe si de asa ceva, ori pe vremurile din ziua de azi gasesti cam greu musterii. E pacat de tot ce se afla acolo. Sper ca politia sa faca lumina in acest caz si nu in ultimul rand BR-ul sa ne lase odata in pace . :evil:
 
Ca de obicei in fiecare inceput de an se da drumul la vandut cate ceva, de la locomotive de patrimoniu cu aburi pana la locomotive diesel, vagoane, mai nou si automotoare de la CFR Calatori, licitatie pe 20.02.2013.
Au o strategie minunata de facut bani, astia de la CFR Calatori, pentru reparatii de MR vand o parte din locomotive, vagoane si automotoare.
In ritmul acesta se duce dracului tot parcul...

Si pentru ca tot suntem la capitolul material rulant istoric, de patrimoniu, susceptibil a fi de patrimoniu etc. pe lista de vanzare se afla 4 automotoare 900 verzi cu banci de lemn si soba pe carbuni numai bune de reparat pentru niste trenuri turistie...
Dar de ce am avea noi nevoie de turism ?
 
Pă’i, domnu turismu nu este bun.
Lumean se plimba inloc sa lucreze. La clasa proletara trebuie de munca, nu plimbare...
Se plimba si vede alte locuri si nu mai vie inapoi la lucru...

DAr nu e nimeni care s㒠gândeasc㒠un concept de dezvoltare turistica. La noi face cineva ceva, şi alti 10 ii dau in cap....