statul roman isi lichideaza voluntar patrimoniul

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
CFR Că’lă’tori oricum nu are ce face cu atâtea locomotive.... m㒠tem, însă’, c㒠în loc s㒠vând㒠EA-uri, ei vor vinde ultimele EC-uri conservate că’, deh, lor le place s㒠târie 2 vagoane cu o LE de 5100 kW în loc de una de 3400 kW. C㒠ramele electrice sunt moarte în mare parte.
Nici Malaxelor 900 nemodernizate nu prea le mai vă’d rostul. Evident, se putea pă’stra unul.
Poate dup㒠licitaţia asta le vine mintea la cap, c㒠pe partea de automotoare (electrice & diesel) situaţia e dezastruasă’:
- Desiro-urile stau dup㒠roţi, dup㒠geamuri (c㒠sunt cu drepturi de autor pe formă’, nu mai poţi s㒠dai comand㒠la Buză’u s㒠fac㒠ă’ia) şi dup㒠diverse componente electronice
- Malaxa 700 modernizate la Marub au revizia expirat㒠şi nu mai are cine s㒠o fac㒠(MARUB a fost cumpă’rat de concurenţă’, Reloc cam la fel)
- Malaxa 900 modernizate la Marub se apropie şi ele de aceeaşi situaţie
- LVT-urile, inclusiv cele modernizate, vor expira şi ele (Piteştiul are deja 2 cupluri oprite definitiv), pentru c㒠nu s-a mai prelungit contractul cu Remarul 16 Februarie. Cele cu transmisie mecanic㒠deja sunt moarte, c㒠doar MARUB le revizuia
- ramele electrice zac la gard, cu revizia expirată’, c㒠nu s-a mai prelungit contractul
- ADH-urile se tot defectează’, dar sunt înc㒠în garanţie... când se va duce garanţia, le prevă’d aceeaşi soart㒠ca a Z6100/6300-urilor

Bine c㒠ne apucă’m şi facem RR la EA-uri clasice :-x şi RP la 11-47
 
Subscriu in totalitate la ce a spus Florin-Dej mai sus.
Cand am fost prima data la Sibiu in cautarea muzeului, noroc cu GPS ca altfel gaseam extrem de greu locatia, fiind vorba de accesul auto. Daca nici macar o posibilitate de acces mai civilizat sau indicatii corespunzatoare nu exista, ce sa mai avem pretentii de rentabilitate sau de alta natura. Ulterior, in celelalte expeditii, se mirau si prietenii mei de locatia ascunsa a acelui muzeu. Ideea este ca ai avea acces pietonal din partea garii, lucru greu de acceptat pentru un turist, mai ales strain, si apoi e si problema celor care ar vedea oemnii trecand aiurea peste linii. Din partea opusa accesul auto este posibil, dar este foarte dificil.

Referitor la pasiune, greu de gasit, in momentul in care vrei sa faci ceva, indiferent de domeniu se naste intrebarea referitoare la niscaiva castiguri. Asta e, traim vremuri interesante. Ar fi insa tare bine daca si-ar face si cei interesati de profituri rapide cota lor de bani din fier vechi, dar ar avea bunatatea de a lasa macr cate un exemplar din fiecare model care circula pe liniile noastre, macar asa ar exista posibilitatea futuristica de a avea un muzeu undeva in viitor. Nu de alta, dar ar fi anapoda, ca intr-o societate normala, undeva departe intr-un viitor sf sa fie nevoie sa se reconstruiasca dupa planuri modele scara 1:1 care au existat in realitate.
 
Florin-Dej a spus:
Actiunea Zlatna s-a facut la initiativa ,,expertului" Bellu care printre altele a mai dus si fosta drezina regala de la Brasov , a mai dus o locomotiva poloneza din fostul parc feroviar din Cluj, 764.410 din Depoul Satu-Mare si probabil urma cea din parcul de langa gara din satu-Mare. Motivul nu-l inteleg, insa probabil e vorba de ceva bani la mijloc. Este oricum strigator la cer ca un oras ca Sibiul - fosta capitala culturala europeana unde vin foarte multi vizitatori sa fie pus la colt in favoarea unui oras obscur fara nici o traditie europeana. sa nu uitam si de cealalta idee nastrusnica de la Jimbolia cu macaraua cu abur si locomotiva . Oricum, ,,muzeul " de la Sibiu s-a nascut mort inca de la inceput cand BR-ului i-a trecut prin cap sa faca un muzeu. Lipsa de cooperare si interes din partea conducerii depoului Sibiu si a unor oameni pasionati din interior a condus la starea de fapt pe carte o vedem cu totii azi, pentru ca inainte de toate lucrurilr aste se fac de oameni pasionati care in afara de sarcinil de serviciu curente accepta sa se mai ocupe si de asa ceva, ori pe vremurile din ziua de azi gasesti cam greu musterii. E pacat de tot ce se afla acolo. Sper ca politia sa faca lumina in acest caz si nu in ultimul rand BR-ul sa ne lase odata in pace . :evil:

La Zlatna pacatul cel mai mare este ca acolo au existat locomotive cu abur si chiar si un diesel care s-au taiat la fier vechi, pana in 1998.
 
Multa lume viziteaza orasul Zlatna. Date fiind conditiile din zona multa lume va vizita locomotivele si mai mult ca sigur ca piesele mici vor fi luate ca suvenire.

Ce prostie.

Aseara imi spunea cineva ca sint prost cu toata pasiunea mea pentru trenuri nu am fost in stare sa aflu din timp ca se vind cu 4000 de euro locomotive la Sibiu.
Domle zice nu intereseaa pe nimeni ce spui tu acolo cu patrimonoiul si cu ce se spune pe net. s-au luat locomotivele s-a facut profitul si gata , asta e important nu ca vreti voi sa le vedeti expuse, la ce bani se invirt la tonele alea cine o sa mai caute chestiuni de patrimoniu.Nu vezi ca s-au ras fabrici vi tu acuma cu citeba vechituri de patrimoniu, daca erai bun gaseai o cale de ajuns la vagoanele de la Marfa care urmeaza acuma sa se faca o mare afacere.

Apoi, am zis cheis clozd, ce sa mai spun la asemenea afirmatii?
 
catalin a spus:
O persoana fizica nu poate sa aiba in inventar bunuri clasate in tezaur. Nici macar BR.

Eu zic sa mai cautati si sa cititi cu atentie ultima mea propozitie din ce am scris mai sus si daca aveti un raspuns va astept cu el. Ca de dat cu parerea...

Eu v-am spus de unde sa incepeti sa cautati, de aici va las pe voi pentru ca nu-mi plac genul asta de subiecte. Statul e o entitate abstracta dar statul inseamna institutii si oameni. Mai ales oameni.

Lista locomotivelor clasate în tezaur se poate citi pe http://clasate.cimec.ro/ domeniul ştiinţ㒠şi tehnică’. Acolo scrie şi despre proprietar. Nu este o list㒠actualizat㒠(de ex. scrie despre loc. N2-302 c㒠este de cale îngust㒠şi c㒠se afla la Braşov, sau la cele cumpă’rate de jud. Covasna nu au schimbat înc㒠proprietarul), dar în mare se poate folosi.
S㒠vedem ce o s㒠fie cu scandalul asta. Dac㒠ne luă’m dup㒠litera legii, vânzarea ar trebui s㒠fie: LEGE nr. 182 din 25 octombrie 2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil Art. 36
(1)Bunurile culturale mobile, proprietate a persoanelor fizice sau juridice de drept privat, clasate în tezaur, pot face obiectul unei vânzari publice numai în conditiile exercitarii dreptului de preemtiune de catre statul român, prin Ministerul Culturii, si cu respectarea dispozitiilor art. 35 alin. (7).
(5)Nerespectarea dispozitiilor alin. (1) atrage nulitatea absoluta a vânzarii.

S㒠aşteptă’m decizia organelor de specialitate. îns㒠într-un caz asemă’nă’tor, dar cu un imobil, suntem în justiţie de 4 ani!!!!! Și între timp monumentul istoric se fură’, o parte s-a dă’râmat....

O persoan㒠fizic㒠poate s㒠aib㒠în proprietate şi bunuri de patrimoniu. Iar în cazul instituţiilor inventarul este în general în ră’spunderea unor oameni, care sunt în relaţii contractuale cu instituţia. Și care ră’spund, teoeric, de ce se întâmpl㒠cu bunul aflat în gestiunea lor.
Nu ştim ce s-a întâmplat exact la Sibiu, când şi cum a fost organizat㒠vânzarea, cum s-a procedat la preluarea, transportul bunului. S㒠speră’m c㒠le vom afla.

Andris
 
....."Åži care ră’spund, teoretic, de ce se întâmpl㒠cu bunul aflat în gestiunea lor"......TEORETIC.....c㒠practic îşi iau "tainul" sau dracu' mai ştie ce avantaje de "erou al muncii socialiste" sau de "curea de transmisie" de intremediere pentrru "interesaţi" .......şi noi "proştii aşti-lalţi" ce ne mai chinuim s㒠pă’stră’m/recondiţionă’m/salvă’m câte ceva o luă’m peste bot ....... în hohotele de râs faţ㒠de munca, chiar, voluntar㒠pe care-o facem aşa cum şi când putem, rupând din puţinul ce-l avem la dispoziţie..... Cât , naiba, poate ţine justiţia din "mioriţa" un proces de scoatere a unui teren de sub o linie din patrimonul unei firme pentru a fi trecut la un C.J. ??? Pân㒠dispare obiectul procesului ????
Bravo şi felicită’ri lui Georg, c㒠a ajuns s㒠repare cazane, total,....vreu s㒠vă’d c㒠intra şi cele de cale normal㒠la "cazangerie"....s㒠vedem cine sare să’-l muşte şi acum.....ştiţi voi de unde..... Scuze, colegi, dar sunt destul de "opă’rât".....când vă’d c㒠marasmul continuă’.....
 
060-DA-001 a spus:
Ca de obicei in fiecare inceput de an se da drumul la vandut cate ceva, de la locomotive de patrimoniu cu aburi pana la locomotive diesel, vagoane, mai nou si automotoare de la CFR Calatori, licitatie pe 20.02.2013.
Au o strategie minunata de facut bani, astia de la CFR Calatori, pentru reparatii de MR vand o parte din locomotive, vagoane si automotoare.
In ritmul acesta se duce dracului tot parcul...

Si pentru ca tot suntem la capitolul material rulant istoric, de patrimoniu, susceptibil a fi de patrimoniu etc. pe lista de vanzare se afla 4 automotoare 900 verzi cu banci de lemn si soba pe carbuni numai bune de reparat pentru niste trenuri turistie...
Dar de ce am avea noi nevoie de turism ?
Unde pot gasi detalii despre aceasta licitatie ?
Vad ca pe siteul CFR Calatori nu e pomenit nimic de ea...
 
N2-302 - Acum o vinde mai departe!!!

<r>O veste foarte interesanta:<br/>
<br/>
Locomotiva N2-302 (protejata prin legea 182/2000, Patrimoniu national mobil de importanta tehnica) care prin consultanta d-lui Bellu Radu a fost vanduta de la BRAFOR i.L.V. catre Primaria Zlatna, este scoasa, impreuna cu 9 vagoane, pe o platforma austriaca de Internet spre vanzare: <br/>
<br/>
<URL url="http://www.oemt.at/marktplatz.htm">http://www.oemt.at/marktplatz.htm</URL><br/>
<br/>
Dampflokomotive N2-302, Baujahr 1906, Hersteller Borsig <br/>
und 9 Wagen aus der rumänischen Stadt Zlatna <br/>
IRUM SA<br/>
Str. Axente Sever Nr. 6<br/>
545300 Reghin<br/>
Romania<br/>
<br/>
DI. Agnes Gottfert<br/>
Verkauf, Marketing und Logistik<br/>
Tel: +40 265 512 639<br/>
Fax: +40 265 511 405<br/>
Mobil: +40 745 174 821<br/>
E-Mail: <EMAIL email="[email protected]">[email protected]</EMAIL><br/>
<br/>
Trafic cu locomotive de patrimoniu??? <br/>
<br/>
<E>:-?</E> <E>:-?</E></r>