Statie tip de pe linia Craiova-Calafat

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dupa aproape un an de la inceputul acestui post, am reusit sa continui activitatea de modelare la scara HO a cladirii unei astfel de statii.

Am reusit sa cumpar placile imitatie de caramida de la Auhagen, care imita zidaria corect, in plus au si brauri de caramida. Si m-am apucat de treaba:

DSC_0061.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0064.jpg


Am taiat toti peretii, i-am lipit. Am constatat ca braul e un pic mai lat, dar nu m-am indurat sa il tai ca nu se mai imbina bine, ca din fabrica. O sa acopar surplusul de 1 rand de caramida cu braul de piatra.

Pentru a-mi forma o parere despre aspectul general, am asamblat cladirea de proba, cu ajutorul unor benzi adezive:

DSC_0065.jpg

DSC_0068.jpg

DSC_0071.jpg

DSC_0073.jpg

DSC_0074.jpg




Nu dati cu pietre, va rog! Nu am facut nici un fel de finisari, deci aspectul este unul grosier. Colturile cladirii o sa fie acoperite de decoratiuni de piatra, de aceea nu voi insista sa fie perfecte la slefuire, dar trebuie sa insist la usi si ferestre.


Cred ca acum incepe greul, la realizarea usilor, ferestrelor, decoratiunilor de piatra.

Va urma!
 
Eu zic sa lasi deoparte povestea cu pietrele.
E modelul tau cu bune si rele, cine are ceva de comentat altfel decat constructiv, sa faca el un model mai bun.

Planurile originale ale cladirii le-am gasit la Arhivele Statului din Bucuresti cum vreo 2-3 ani. Imi pare rau ca nu am facut copii dupa ele sa ti le pot da, dar e bine sa stii ca ele exista bine pastrate si daca vreodata vrei sa duci mai departe cercetarea, se poate.
 
E bine ca ai timp. In rest, esti pe drumul cel bun.

La atelierul de la remiza Jiblea am reusit sa tai din braurile de caramida surplusul de material, cu un scalpel (pus lama noua) si cu rigla de 150 mm de inox. E buna si aia de apare in poze, insa trebuie sa o fixezi bine pe material ca sa poti taia drept si curat.Acum , ca ai lipit totul, lasa-l asa.
Ateptam continuarea, spor la treburi!
 
Am reusit sa fac la laser decoratiunile de piatra, ferestre, usi:

DSC_0080.jpg

DSC_0077.jpg

DSC_0078.jpg

DSC_0082.jpg


Din pacate , materialul este carton, nu plastic, deci necesita plus de atentie la lucru. Urmeaza vopsire, lipire...
 
Ferestre si usi asamblate, lipite decoratiuni de piatra. O singura poza deocamdata:

DSC_0083.jpg



Revin cu detalii fotografice cand voi asambla cladirea.
 
Am mai lucrat cate ceva la cladire, ma apropii de final, mai am corpul mic lateral de taiat). Pana atunci am asamblat peretii corpurilor principale, urmand sa le imbin:

DSC_0085.jpg

DSC_0086.jpg

DSC_0087.jpg

DSC_0091.jpg

DSC_0089.jpg
 
Cand zici "final" , te referi la aspectul exterior, nu? Ca la asa cladire e pacat sa nu ii faci si interiorul, chiar si simplificat.
 
Nu ii fac interior pentru ca nu il vede nimeni. Nici macar o usa intredeschisa nu fac. Nu stiu compartimentarea interioara a cladirii, pot doar sa o intuiesc. Trag tare pe exterior sa iasa cat pot de bine, apoi fac si canton si wc. La magazia garii a mers treaba cu interiorul, aici nu ma mai complic.
 
Am dat eu buzna peste IDM Podari, am stat de vorba chiar cu seful de statie din Podari, care intamplator este din Cioroiasi, Cosmin.
Treaba este ca statia Podari a suferit modificari pe interior destul de serioase fata de original. Are pereti facuti de diversi insi care au folosit-o ca locuinta de serviciu, sala de asteptare este modificata, are inclusiv o usa in plus pe o laterala. Asa ca structura interioara actuala este irelevanta din punct de vedere istoric pentru noi.
Cand os a mai am ocazia, o sa imi mai bag nasul pe acolo. Cu prima ocazie cand li se defecteaza calculatorul. :fluierat:
 
Statia Afumati e abandonata, probabil ca o oarecare idee s-ar putea desprinde din studiul ei.
 
Asa este, Afumatiul cred ca isi pastreaza forma originala. Sper sa ajung pe acolo cu serviciul intr-o buna zi. Am mai vazut gara Motatei, care iarasi se pastreaza in conditii decente. Motateiul este de alt tip, mai mare decat Afumati, Salcuta, Podari. Sper din toata inima ca, odata cu modenizarea liniei Craiova-Calafat, aceste gari sa aiba parte de acelasi tratament de imbunatatire de care a avut Golenti cand s-a facut podul peste Dunare (Acolo gara e pastrata intacta, IDM cu CED-ul electronic este mutat intr-o cladire de tip container langa cladirea veche a statiei, nu s-a demolat decat magazia de marfa de peste linii care era oricum intr-o stare deplorabila).
 
Am mai terminat o etapa importanta la aceasta cladire, acoperisul. Urmeaza lucrul la burlane de scurgere, braul de piatra nu e terminat, detalii detalii. Mai am si corpul mic din lateral.. munca multa!

DSC_0093.jpg

DSC_0094.jpg

DSC_0096.jpg

DSC_0097.jpg

DSC_0098.jpg

DSC_0099.jpg

DSC_0101.jpg



Va urma...
 
pres_mihai post_id=162970 time=1493726519 user_id=1401 a spus:
Asa este, Afumatiul cred ca isi pastreaza forma originala. Sper sa ajung pe acolo cu serviciul intr-o buna zi. Am mai vazut gara Motatei, care iarasi se pastreaza in conditii decente. Motateiul este de alt tip, mai mare decat Afumati, Salcuta, Podari. Sper din toata inima ca, odata cu modenizarea liniei Craiova-Calafat, aceste gari sa aiba parte de acelasi tratament de imbunatatire de care a avut Golenti cand s-a facut podul peste Dunare (Acolo gara e pastrata intacta, IDM cu CED-ul electronic este mutat intr-o cladire de tip container langa cladirea veche a statiei, nu s-a demolat decat magazia de marfa de peste linii care era oricum intr-o stare deplorabila).

Depinde care este acea zi deoarece pe acolo se prepoarta tot felul de ,,persoane" si s-ar putea sa gasesti doar peretii exteriori.
 
Faina lucrare!

In ce perioada o incadrezi?
In imaginea din Albumul lucrarilor publice apare si un ceas acolo, pe peretele dintre cele 2 usi spre peron.

Spor in continuare!
 
Eu as face-o undeva in anii 70-80, adica foarte aproape de cum arata cladirea acum. Cosmin, tu ar trebui sa stii, in perioada aia, exista locuinta de serviciu din incinta cladirii? gardul ala de uluci exista in perioada respectiva? Sau era functionala sala de asteptare si usile ce dau in spatele garii erau folosite de calatori:

Salcuta_spate_gara_0.jpg

Salcuta_spate_gara_2.jpg


Ca daca o fac gara pe un minimodul, minidiorama, sau mai situ eu ce, sa stiu cum fac imprejurimile.

Deocamdata am facut schitele la scara HO la WC si la cantonul aferent, urmeaza sa ma apuc si de aceste dependinte cand fac rost de inca o tura de placi de caramida Auhagen:
Canton_gara.jpg

WC1.jpg


Daca la WC lucrurile sunt clare, nu stiu exact ce era pe fatada cantonului dinspre drum, nu cea dinspre linii. Avea doar ferestre, avea si usa? Nu stiu, acum am impresia ca este modificata grosolan (adica o usa, fereastra in plus). Poate ma ajutati voi la capitolul asta.
 
In sala de asteptare se putea intra dinspre drum ,pana prin 1998-1999 (ultima data cand am mers cu trenul pe linia Calafatului), nu era totul inchis.Gardul acela din lemn este o constructie ulterioara. Sus mai vedeam o fereastra deschisa din cand in cand, presupun ca locuia cineva acolo .
Inca nu am ajuns la gara, insa sper sa ajung zilele urmatoare si atunci am sa ma dumiresc mai bine cum este cu gara si cu cladirea de alaturi , care sigur era locuinta.
 
Usa "in plus" apare la toate cladirile tip ale acestei linii. Eu o leg de zidirea usii originale care era spre linii...

Pozele din 1903 arata aceste cladiri in forma desenata de tine. Dar, cumva, in timp, aceasta usa centrala a fost zidita. Grija lucraturii si patina de pe caramida imi spun ca treaba e veche. Faptul ca toate cladirile au fost modificate imi da de gandit ca vorbim de un proiect comun de transformare. Mai mult, usa aparuta spre oras ( ii zicem asa" ) capata si o frumoasa anticamera din lemn vopsita verde. Si iar, lucratura frumusica ce ma duce cu gandul la anii '40...

Scurt: pentru anii 70-80 cred ca o sa trebuiasca sa-i faci aceste transformari pentru ca mi se par mai vechi de atat.

O sa revin cu doua imagini in sprinjinul celor afirmate de mine dar astept cu interes sa vad concluziile lui Cosmin care, sper, nu a citit ce am scris eu mai sus, pentru ca vreau o parere neifluntata .

PS: cautati pe google imagini cu gara Curtea de Arges, uitati-va la cladirea de langa...o sa o recunoasteti. Cautati poze cu ea dispre oras ( gasiti usor) o sa vedeti o impartite ciudata a fatadei, cu o usa in plus....si sunt imagini din jurul lui 1900....

Sa zicem....asta....

13798132084_28bc5926f7_b.jpg
 
pozele promise ieri...
Eu, ca total habarnist in arhitectura, vad doua "lucraturi"" de umplere a golurilor originale.

Pentru compartimentarea originala m-as lua numai dupa ornamentele albe.
Eu cred ca in anii 70-80 asa arata aceasta locuinta. NU cred ca aceste transformari sunt de data recenta (ar fi fost montate termopane nu ferestre de lemn plus ca acestea au patina timpului), DAR astept cu interes si parerea celor mai avizati ca mine.

PORTARESTI1_zpsijpzrknl.jpg

canton_zps7hso6jw6.jpg

VERANDA_zps9nubefml.jpg


Portaresti....