Stand probe

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

24may

Well-Known Member
Trenulist
27 Decembrie 2007
542
0
pitesti
LOCATION
pitesti
Pt cei ce vor sa-si cumpere un stand de probe ii sfatuiesc sa nu arunce banii pe accesoriile standului.El vine echipat cu 4 seturi de role dar nu are sprijinul pt tender si alergatoare.ele costand amandoua 27 euro.Drept urmare am luat 2 sine FLM cu terasament le-am taiat la dimensiuni si le-am pus pe 2 baghete de lemn cu scotch dublu adeziv si am reusit sa fac sprijinul pt tender si alergatoare.Mai aveam o metoda dar m-am gandit sa nu gauresc traversele de aluminiu




Incercati sa cumparati standul cu 5 role cel putin ca sa economisiti din bani,o rola costand 15euro.
 
Frumos standul!
doar ca se adreseaza numai locomotivelor care au tractiunea pe rotile mari
iar aceste locomotive sunt destul de rare, ce faci cu locomotivele care au motorul in tender :?:
 
Ce se intampla cu locomotivele care au rotile de diametru mic si apropiate? (de exemplu, Trix BR 55 sau Fleischmann BR 81) Spatiul dintre mijloacele a 2 role alipite este suficient de mic incat sa intre 2 roti alaturate?
 
NU cumpar locomotive cu motorul in tender,de acum incolo la mine trix este number1.standul se poate folosi si la loco bo-bo si co-co dar la cele din urma 2 osii stau in aer.
 
este facut in asa fel incat sa mearga pt orice loco,rotitele sunt reglabile
 
Salut,
am gasit pe net la link-ul de mai jos un stand modular foarte practic ce se aseaza direct pe sina. Cred ca modelisti cu inclinatii spre mecanica pot construi unul asemanator cu costuri minime.
Citeam tot pe net ca se pot folosi rulmenti de la piese de schimb pentru patinele cu rotile sau din ventilatoare de procesor cu bucse pe rulmenti de la PC-uri vechi.

http://www.rd-hobby.de/shopping/catalog.php?lang=en&id=613
http://atw.huebsch.at/Modell/Rollen.htm
http://www.spartan.ro/index.php?id=9
 
Rulmentii pentru patinele cu rotile sunt imensi fata de aia utilizati pe stand.
Rulmenti potriviti ar fi in rolele presoare de la videourile vechi, dar cele de firma ca cele ieftine aveau mai mult lagare de bronz. Aveau cam 4 mm diametrul exterior. Cam greu sa se mai gaseasca asa ceva, in numar de 12 sau mai multe bucati, cat ar fi necesari. Nici varianta ventilatoarelor nu e practica caci majoritatea au lagare de bronz. Oricum e vorba de ventilatoare de procesoare mici, gen 486 caci astea moderne, mai mari, au rulmenti cam mari. Ramane varianta cumpararii lor dar fiind destui de scumpi (cel putin 2 euro bucata) nu stiu daca e o solutie practica fata de cea a cumpararii standului de-a gata. Poate stie cineva o alta sursa foarte ieftina de rulmenti minusculi.
 
Standul este cumparat de pe ebay cu 23 euro+transport,si eu zic ca la banii astia nu merita sa te apuci de el.
 
Am gasit rulmenti la ventilatoare de racire a sistemelor Dell Optiplex defecte, au 7 mm diametru exterior si 3 mm interior, iar in exemplu din link-ul nr.2 postat mai sus chiar cu rulmenti de role este construit standul.
Cu siguranta ca pe N e diificil sau chiar imposibil sa "sui" o locomotiva pe stand-ul cu rulmenti de role insa la H0 este alta poveste.
E mai comod sa cumperi standul chiar daca pretul pentru unii nu-i o avere, insa cum ramane cu placerea realizarii si satisfactia modelistului?
Cand termin standul o sa postez procesul de fabricatie, acum sunt la faza de recuperat rulmentii din ventilatoare.
 
Daca va uitati pe la sierra o sa gasiti rulmenti de 5mm diametru. si exista chiar si mai mici, dar nu stiu unde exact.
 
Deci pe Sierra deocamdata cei mai mici sunt cei de D5 x d2,5 x 2,5 mm la un cost de 20 lei = 4 bucati. Nu-i rau, chiar daca acum nu sunt pe stoc. Ii gasiti ori la cauta: "rulmenti" ori la elicoptere, parti de schimb. Pentru N ar fi totusi mai buni unii de 4mm.
iar in exemplu din link-ul nr.2 postat mai sus chiar cu rulmenti de role este construit standul.
lokomoto, la ce fel de role te-ai referit? Nu cred ca de la patine cu rotile unde rulmentii sunt de cca 20-22mm diametru (am in casa).

In linkul http://www.rd-hobby.de/shopping/catalog.php?lang=en&id=613 dat de lokomoto, in exemplul al doilea sunt date elemente de stand realizate cu role cilindrice gaurite, fara rulmenti. Deci se poate si asa. Astea se pot face pe un strung de precizie, conditia este ca sa se obtina o excenticitate extrem de mica.
 
@navigator - i-am vazut si eu pe cei de la sierra.ro, insa pe moment am avut cei recuperati din ventilatoare , de 8 mm. La varianta 1 o sa incerc cu rulmenti de 5 mm,...in exemplul dat intradevar sunt rulmenti de la patine cu rotile , cred ABEC 5 care intradevar sunt de 18-20 mm dar si scara este la G, iar la link-ul 2 sunt chiar rulmenti numai ca sunt rulmenti capsulati mult mai indicati pentru aplicatii "long life".
 
Cum aproape toti colectionam la H0, N si TT, nu m-am gandit ca exemplul tau e pentru G. :D

La linkul asta ma refeream http://www.rd-hobby.de/shopping/catalog.php?lang=en&id=613 in exemplul doi. Nu sunt rulmenti ci role cilindrice dar, acuma am observat ca sunt pentru roti neantrenate de motor, de exemplu tendere fara motor in ele), deci e posibil ca aceste role nici sa nu se roteasca, deci nu mai onteaza excentricitatea. Sa uitam de ele.
 
Nici nu trebuia sa gandesti,... doar sa citesti cu mai multa atentie, era vorba de link-ul http://atw.huebsch.at/Modell/Rollen.htm si doar de principiu de realizare.
Chestia asta cu role cilindrice sau cu bile tot rulmenti le spune in romana, insa in terminologia germana vizavi de testarea modelelor feroviare pe banc de teste le spune "rollen" iar in engleza "roller".
Daca tot esti interesat de subiectul asta internetul ofera resurse si pentru cei la N vizavi de standurile de test locomotive cu si fara tendere motoare sau nu, pe role de alama strunjite in profil H.