Din pacate, situatia infrastructurii feroviare este dezastroasa:
In 2006, 5.148 km de linie curenta (cca 50% din reteaua CFR; pana in 2009, procentul ajunge la 70%) sunt scadenti la reparatii curente, 3.225 de poduri feroviare au durata de viata expirata (din care 642 ar trebui urgent inlocuite), 15.346 (din totalul de 16.065) de macaze automate sunt scadente la reparatii capitale; mai sunt scadente la reparatii capitale: 67 din cele 170 de tunele, 5.735 km de instalatii BLA (din 6.660 km), 59 de substatii de tractiune electrica (din cele 77), 8.981 km linii de contact (din cei 10.407 km), 4.472 km de linii electrice de joasa tensiune (din cei 5.869 km), 10.425 km retele de telecomunicatii (din cele 12.071 km), 17 din cele 28 locomotive de interventie, 2.038 de vagoane (din cele 2286) iar 90% din gari ar trebui reconstruite.
Efectul acestei situatii este: existenta a nenumarate restrictii de viteza (peste 300), scaderea vitezei trenurilor (daca in 1990 viteza maxima pe reteaua CFR era de 140 km/h, iar cea medie de 120 km/h, astazi ea este de cca 65 km/h (iar, pe unele sectii, se merge mai incet decat pe vremea locomotivelor cu aburi!), dar si producerea de accidente feroviare (deraierea de la Mogoseni).
In 2006, 5.148 km de linie curenta (cca 50% din reteaua CFR; pana in 2009, procentul ajunge la 70%) sunt scadenti la reparatii curente, 3.225 de poduri feroviare au durata de viata expirata (din care 642 ar trebui urgent inlocuite), 15.346 (din totalul de 16.065) de macaze automate sunt scadente la reparatii capitale; mai sunt scadente la reparatii capitale: 67 din cele 170 de tunele, 5.735 km de instalatii BLA (din 6.660 km), 59 de substatii de tractiune electrica (din cele 77), 8.981 km linii de contact (din cei 10.407 km), 4.472 km de linii electrice de joasa tensiune (din cei 5.869 km), 10.425 km retele de telecomunicatii (din cele 12.071 km), 17 din cele 28 locomotive de interventie, 2.038 de vagoane (din cele 2286) iar 90% din gari ar trebui reconstruite.
Efectul acestei situatii este: existenta a nenumarate restrictii de viteza (peste 300), scaderea vitezei trenurilor (daca in 1990 viteza maxima pe reteaua CFR era de 140 km/h, iar cea medie de 120 km/h, astazi ea este de cca 65 km/h (iar, pe unele sectii, se merge mai incet decat pe vremea locomotivelor cu aburi!), dar si producerea de accidente feroviare (deraierea de la Mogoseni).