Siemens ES64U2 in Romania

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.797
2.165
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Si ca o completare la mesajul de mai sus: pentru o locomotiva veche de 18 ani la care nu s-a facut niciodata mai nimic arata inca foarte bine.
 
  • Like
Reacții: Frank_L

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.029
76
De ce s-a ales soluctia asta cu trapa de urgenta in loc de usa de acces, ce avantaje a adus?
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.797
2.165
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
In proiectul inițial al ES64U2 pentru ÖBB usile de acces au fost instalate in sala mașinilor, la o distanță destul de mare fata de postul de conducere. Întrucât nu se respecta cerința prevăzută de normele austriece privind evacuarea de urgență s-a introdus in proiectul ES64U2 (Taurus 1 și 2) ca o soluție de compromis acea trapă amovibilă. La evoluția următoare ES64U4 (Taurus 3) si la versiunea de marfa ES64F4 precum si ulterior la ES 2007 și la Vectron s-a revenit la soluția clasică cu cate doua uși in cabină, una pe fiecare parte, ceea-ce a simplificat și obținerea certificatelor de operabilitate (la vremea aceea) in diferite țări.

Pe scurt, trapa nu figura in proiectul inițial și nu e decât o soluție de compromis. De aceea nu e de altfel decât o trapă în adevăratul sens al cuvântului și nu o ușă cu balamale.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.029
76
In proiectul inițial al ES64U2 pentru ÖBB usile de acces au fost instalate in sala mașinilor, la o distanță destul de mare fata de postul de conducere. Întrucât nu se respecta cerința prevăzută de normele austriece privind evacuarea de urgență s-a introdus in proiectul ES64U2 (Taurus 1 și 2) ca o soluție de compromis acea trapă amovibilă. La evoluția următoare ES64U4 (Taurus 3) si la versiunea de marfa ES64F4 precum si ulterior la ES 2007 și la Vectron s-a revenit la soluția clasică cu cate doua uși in cabină, una pe fiecare parte, ceea-ce a simplificat și obținerea certificatelor de operabilitate (la vremea aceea) in diferite țări.

Pe scurt, trapa nu figura in proiectul inițial și nu e decât o soluție de compromis. De aceea nu e de altfel decât o trapă în adevăratul sens al cuvântului și nu o ușă cu balamale.
Interesant ce spui, adica s-a proiectat PENTRU Austria, pentru OBB un model care din proiectare NU RESPECTA normele austriece. Partea interesanta e ca s-a reusit aprobarea cu o solutie de compromis gen , trapă. Interesant.
Zic asa , la peron, pare mai balcanic, aici sîntem obisnuiti cu astea.
Nu mai e nici rigoarea austriacă ce a fost...
 
  • Haha
Reacții: AdyAero

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.797
2.165
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Nu e chiar asa.

Poate ca m-am exprimat eu intr-un mod prea "simplu". Exista o carte de cateva sute de pagini la EK-Verlag despre familia ES64U2 si acolo se descrie totul pe indelete.

Normele au evoluat concomitent cu evolutia locomotivei. Cauza au fost mai multe accidente din anii 1990 in care s-a constatat ca e mai bine sa-i dai unui mecanic sansa sa paraseasca singur cabina de conducere dupa un eveniment decat sa-l tai afara cu drujba de acolo.

Exemple de schimbari ale normelor pe masura ce un proiect de amploare evolueaza sunt multe, atat in domeniul infrastructurii (circul cu S21 la Stuttgart, cel cu noul aeroport la Berlin). In domeniu feroviar vezi evolutia partii frontale la locomotivele TRAXX II si III pentru a respecta noi norme in domeniul coliziunilor sau a familiilor Flirt si KISS la Stadler. Unele tin de norme (exemplul cu trapa la ES64U2 si solutia definitiva la ES64U4), altele de bun simt (ca sa vorbim tot de aceeasi familie putem lua ca exemplu farul central, amplasat la ES64U2 sub parbriz si la ES64U4 deasupra pentru ca pe timp de ploaie sau ceata orbea mecanicii).

De altfel, chiar daca nu se vede, de la fabricarea primelor locomotive acum 22 de ani si pana azi seriile 1016 si 1116 au avut parte de 420 de modificari, unele destul de importante privind amplasarea unor subansamble in sala masinilor, altele doar de soft sau de proceduri de operare. La ramele ICE 1 (401) din Germania pana acum s-au efectuat peste 2000 de modificari in peste 40 de ani de cariera.
 

Hurricane

Active Member
Trenulist
11 Iulie 2012
183
40
Iasi
www.flickr.com
WEBSITE
https://www.flickr.com/photos/hurricane189/
LOCATION
Iasi
ES 64 U2 066 Express FWD cu un tren Curtici-Socola | Iasi - 19.02.2022
DSC_0594-copy.jpg