Seria 50.100

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
811
108
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti

50.100

1365px-CFR_50.497.jpg
Identificare
Producători: Uzinele Malaxa, Uzinele Reșița
Ani de construcție: 1919-1944
Caracteristici tehnice
Tip: E h2
Ecartament: 1435
Diametrul roților cuplate motoare (mm): 1400
Diametrul cilindrului (mm): 630
Cursa pistonului(mm): 660
Timbrul cazanului (kgf/cm2): 12
Suprafața de încălzire (m2) 144,42
Suprafața de supraîncălzire (m2): 50,20
Suprafața grătarului (m2): 2,63
Greutatea pe osie (tf): 14,94
Forța de tracțiune (kgf): 15700
Capacitate


50.100 este o serie de locomotive românești folosite pentru tracțiunea trenurilor de marfă.

Istoric​

Prima locomotivă a seriei 50.100 a fost construită în anul 1926 de către Uzinele Reșița a purtat numele „Regele Ferdinand” și a fost numerotată 50.243. La rândul ei Uzina Malaxa construiește în 1928 locomotivă 50.340 purtând numele „Regele Mihai”. In 1936 se lansează comanda pentru seria 50.100 cu distribuție Lentz si viteza sporită la 70 km/h. Un total de 261 de locomotive au fost livrate în anii 1926-1944 de Uzinele Reșița și 259 locomotive în anii 1929-1940 de Uzinele Malaxa.

Desene tehnice​

20418090113_37dd4a30a9_b.jpg21045980751_dab49e633d_b.jpg

Legături externe​

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Seria_50.100

























Bootstrap Example
!Info Acest articol este incomplet, poți ajuta la completarea lui!
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.669
1.200
Iași
LOCATION
Iași
numai aici e scrisul mic. la alte subiecte e normal
 

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
388
153
39
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Un sfat care se poate aplica la mai multe clase. Ce modele existente de la producatori se pot ceferiza si cam care sunt modificarile necesare.
 
  • Like
Reacții: ICRA și SSL

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.996
60
Eu am inteles ca asta din ultima parte a filmului e romaneasca, a ajuns in Austria si de acolo in Bavaria.
 

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
269
625
Locomotiva cu abur 50.681, desi tehnic este functionala, sta si azi pe peron in statia CFR Galati in locul masinilor din parcare. Locomotiva din imagine este fosta locomotiva CFR 50.770 a depoului Targu Mures. Aceasta, 50.770, pentru a nu ajunge oale si ulcele sau parasita pe un peron lugubru printre boschetari, a fost cumparata de catre OGEG din Austria (sper sa nu gresesc). Acestia au reparat-o in uzina Remarul 16 Februarie Cluj Napoca si au transportat-o rece la OGEG in Austria. Aici, nu ar fi putut pastra numerele CFR, asa ca a fost rebotezata dupa bunul obicei austriac, adica la locomotivele de provenienta straina se pastreaza seria germana daca corespunde cu asa ceva la care se adauga un 6 in fata seriei, fostul numar de circulatie ramanad neschimbat ca in tara din care provine. In cazul nostru acest numar fiind 770. (Sper sa nu gresesc, Horia te rog corecteaza-ma daca am incurcat ceva la serii). In concluzie, aceasta locomotiva este similara seriei germane 57, este de provenienta straina si a avut numarul 770. Asa ca la OGEG a avut numarul 657 2770. Cifra 2 de la 770 cred ca provine de la a treia generatie de locomotive de acest tip. Apoi, locomotiva a ajuns in Germania unde si-a pastrat numarul 2770 fiind incadrata in seria 57, ea fiind similara locomotivelor germane din aceasta serie. La locomotiva 57.2770 se vede ca a fost modificata pentru a fi identica cu locomotivele seriei 57. Cel mai vizibil este ca i s-a demontat rezervorul de pacura marindu-se rezerva de carbuni, a fost decupata cabina (marchiza) mecanicului nemaifiind inchisa spre tender, au fost montate felinare grmane, i-a fost demontat aparatorul de animale (plugul) din fata, a fost repozitionat turbogeneratorul electric sus langa cos nu pe lateralul camerei de fum ca la locomotivele CFR, i-au fost demontate injectoarele de apa Friedmann si a fost echipata cu pompa de alimentare a cazanului locomotivei (Speizepumpe) etc pentru a avea piese de schimb pentru ea si pentru a fi mai familiara mecanicilor de azi.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.192
166
galati
LOCATION
galati
Este pe un damb de pamant, care se vrea ceva giratoriu in fata garii. Ultima data cand am vazut-o era fara biele. Daca le-au montat sau nu, nu stiu. Dragos stiu ca o pozase mai demult, cand am tras o tura prin depou, cu ani in urma. Era pe o linie langa gard, cu otetari crescuti pe marchiza si printre biele. A vremea aia chiar am ras, nimeni nu ne-a fugarit ca facem poze sau nu avem ce cauta acolo, desi era ora 11-12 ziua.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.381
1.425
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut Mircea,

Asa ca la OGEG a avut numarul 657 2770. Cifra 2 de la 770 cred ca provine de la a treia generatie de locomotive de acest tip

Nu gresesti decat un pic.

Locomotivele prusace G10 au fost inmatriculate la DRG/DRB in seria 57.20-30, adica numere de la 2000 in sus. La BBÖ apoi ÖBB au primit seria 657.20-30, pastrand numerele de ordine germane. Prima parte ai explicat-o corect.

Cifra 2 nu provine de la generatia locomotivei ci a fost pusa acolo prin conventie pentru a incadra locomotiva in seria care trebuie, adica cu un numar de ordine de peste 2000. S-a pastrat 770 "de la mama ei" si s-a pus un 2 in fata. Asa a rezultat un numar plauzibil pentru seria din care a facut parte in Austria.
 
  • Like
Reacții: mpursu

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
269
625
Referitor la locomotiva (locomotivele de la Galati), ultima data cand am fost pe acolo, ,,Este pe un damb de pamant, care se vrea ceva giratoriu in fata garii." foarte corect dealtfel, corespunde realitatii, numai ca acea locomotiva este locomotiva de cale larga 150.1051 care, asa cum bine ai zis, a fost in depoul Galati pe vremuri. Din pacate, aceasta locomotiva a fost spoita asa cum se poate vedea si din poze, ajungand un fel de gard pe care se da cu spray-ul pentru asa zisii ,,artisti". Aceasta locomotiva de cale larga nu mai are cupla automata SA 3, din pacate. Locomotiva 50.681 este tot in Galati, in parcare. Mereu ma intreb ce se intampla daca sina de sub locomotiva era mai scurta cu 35 de centimetri.
Nu sunt din Galati, asa nu vreau sa contrazic pe nimeni, departe de mine acest gand, insa asa stateau lucrurile cand am trecut eu pe acolo.


IMG_2783_DxO.jpgIMG_2795_DxO.jpgIMG_2803_DxO.jpgIMG_2833_DxO.jpgIMG_2908_DxO.jpgIMG_2910_DxO.jpgIMG_2918_DxO.jpg