Seria 230.000

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
811
119
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti

230.000

CFR_230.039.jpg
Identificare
Producători: Diverși, Uzinele Malaxa, Uzinele Reșița
Ani de construcție: 1907-1940
Caracteristici tehnice
Tip: 2'C h2
Ecartament: 1435
Diametrul roților cuplate motoare (mm): 1750
Diametrul cilindrului (mm): 575
Cursa pistonului(mm): 630
Timbrul cazanului (kgf/cm2): 12
Suprafața de încălzire (m2) 142,1
Suprafața de supraîncălzire (m2): 58,9
Suprafața grătarului (m2): 2,62
Greutatea pe osie (tf): 17,35
Forța de tracțiune (kgf): 9280
Capacitate

230.000 este o serie de locomotive românești.

Istoric​

Primele 18 locomotive ale liniei '''P8''' au ajuns în România ca despăgubire de război. Până în 1923 au fost marcate cu numerele originale prusace; CFR atribuind numerele 230.036-53 în cadrul noului sistem din 1920. În 1920, CFR a comanda în Germania încă 75 de locomotive - 230.001-035 și 230.054-093. Locomotivele au fost echipate cu iluminare cu kerosen, nu au avut o frână cu acționare automată sau o încălzire suplimentară cu ulei, ambele fiind montate retrofit. În 1926, CFR a achiziționat încă 18 mașini de la DR.

Douăzeci de locomotive comandate în 1929 și livrate în anul următor a avut deja montate din fabrică în conformitate cu cerințele CFR - iluminat electric AEG, încălzire suplimentară ulei, injector Friedmann LF X pentru a Aburul de evacuare injector ASZ 10 pe o pereche ascuțită . Mașinile au primit numerele 230.112-131..

Din 1932 , aceste locomotive au fost fabricate local de Uzina Malaxa și Reșita. Locomotivele au avut parametri ușor diferiți, în special o greutate totală puțin mai mică. Un total de 139 de mașini au fost livrate între 1932-1936 de către Resita și 91 în 1932-1939 de Malaxa. Ultimele 19 mașini de la Reșița aveau o valvă Lentz (230.501-519), iar 11 1936 motoare produse de Malaxa aveau o galerie de vane Caprotti (230.520-530). Aceste 30 de mașini au avut de asemenea iluminat electric din fabrica. Cu ocazia reparațiilor principale, cablajul supapei a fost înlocuit în anii 1951-53 cu supapele de închidere.

Desene tehnice​

2small.jpg2020-05-02_02-17-33.jpg

Legături externe​

* [https://arhiva.construim-romania.ro/showthread.php?mode=linear&tid=448&pid=3975 Locomotiva cu tender 230.000 - arhiva.construim-romania.ro]