Seria 151.000

  • Autor subiect Autor subiect ICRA
  • Dată creare Dată creare

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
811
120
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti

150.000

CFR_151.002.JPG
Identificare
Producători: Malaxa
Ani de construcție: 1939-1941
Caracteristici tehnice
Tip: 1’E1' h2
Ecartament: 1435
Diametrul roților cuplate motoare (mm): 1500
Diametrul cilindrului (mm): 650
Cursa pistonului(mm): 720
Timbrul cazanului (kgf/cm2): 15
Suprafața de încălzire (m2) 254,80
Suprafața de supraîncălzire (m2): 98,50
Suprafața grătarului (m2): 4,72
Greutatea pe osie (tf): 18,0
Forța de tracțiune (kgf): 21294
Capacitate


'''Malaxa''' a fost o locomotivă românească construită la Reșița, de către fabricile industriașului român [[Nicolae Malaxa]], al cărui nume îl poartă. Înregistrarea oficială a acestei serii a fost 151..

Istoric​

După ce a obținut rezultate foarte bune cu seria CFR 142, s-a luat decizia de a construi o nouă locomotivă utilizând piese de preluare din Seria 142. În 1939, fabrica de locomotive N. Malaxa a primit contractul de a construi un prototip cu aranjamentul roților 1`E1` cu 2 cilindri și controlul Heusinger. Piesele preluate au fost: cazanul, ușa camerei de fum (redusă la 200 mm), pompa de alimentare. Au avut boghiuri Krauss-Helmholtz pentru a putea conduce în curbe cu raze de până la 150 m. Cu o capacitate de 2.600 de cai-putere cele două locomotive au fost cele mai puternice Locomotive cu Aburi construite în România. Acestea au fost folosite la trenurile de marfă pe rute grele. Deși ar putea fi considerate ca o versiune a locomotivelor 1`D2`S, ele erau cu adevărat românești și este regretabil faptul că izbucnirea celui de-[[al Doilea Război Mondial]] a împiedicat construirea mai multor mașini.

Prototipuri​

Locomotiva 151.001, cu numărul de serie 355/1939 a fost prezentată la expoziția de la Milano, în 1940, unde a fost admirată de mulți vizitatori. Caracteristica forma conică a ușii camerei de fum a fost similară cu cele din seria 231 și latura mică plintei identice cu cele ale seriei 142.
A doua locomotivă prototip 151.002 cu numărul de fabrică 386/1942 a avut un design ușor diferit.

Schema osilor​

Schema osiilor locomotivei 151.000.JPG

Desene tehnice​

20851036640_2702a8f283_b.jpg20852343219_51f99fcab8_b.jpg


Ecartament mm: 1435
Formula osiilor: 1E1
Diametrul cilindrului de înaltă presiune: 650 mm
Cursa pistonului: 720 mm
Numărul cilindrilor nr: 2
Diametrul roţilor alergătoare: 1034 mm
Diametrul roţilor cuplare: 1500 mm
Diametrul roţilor purtătoare: 1034 mm
Ampatament fix: 5025 mm
Ampatament total (fără tender): 11830 mm
Presiunea aburului : 15 atm
Suprafaţa grătarului: 4,72 m2
Suprafaţa de vaporizare: 262 m2
Suprafaţa de supraîncălzire: 98,5 m2
Greutatea aderentă: 90 t
Greutatea locomotivei în stare de serviciu:123 t
Sarcina maximă pe osie: 18 t
Forţa de tracţiune: 21994 Kgf
Puterea: 3000 CP
Viteza maximă: 85 Km/h
Raza minimă de curbură: 150 m

Sursa: monografia uzinelor Malaxa



Legături externe​

*[http://www.hobby.ro/roarmy/transporturi/5.htm Malaxa 1941 - 151 002]
*[http://www.dampflokomotiven.net/Html/151002neu.htm T.C.R.-151.002 (Typ 1`E 1`) Santa Fé]