Din cate stiu, semnalele mecanice a CFR (introduse pe scara larga in anii 50') pot fi:
-semnale mecanice de iesire din statie: pot avea unul sau doua brate (atunci cand din accelasi capat a statiei se ramifica mai multe directii de mers).
Indicatiile sunt:
-opreste fara a depasi semnalul (primul brat la 90 de grade cu catargul, al
doilea brat paralel cu catargul)
-liber cu viteza stabilita (iesire pe linia directa)(primul brat oblic cu catargul
, adica ridicat, al doilea brat paralel cu catargul)
-liber cu viteza redusa (iesire pe linia abatuta)(ambele brate oblic cu catargul
, adica ridicate)
-semnal mecanic de intrare in statie
Are doua brate si o paleta galbena.
-semnal mecanic prevestitor
Are un singur brat si o paleta galbena.
-baliza de avertizare
are o singura paleta galbena
-Semnal mecanic repetitor
Are un singur brat
-Semnal mecanic de manevra
Are o singura paleta albastra.
Toate semnalele mecanice sunt dotate cu felinare cu petrol (cele de iesire- unul sau doua felinare, cele de intrare-trei felinare, iar cele prevestitoare, repetitoare si de manevra -cate un singur felinar), folosite noaptea.