Semaforizare in digital

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.611
517
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Ba va spun :D
Ma gandesc la redresarea monoalternanta a semnalului DCC, cu o simpla dioda. Astfel, pe alternanta (sa zicem) negativa dioda este deschisa si tronsonul controlat primeste exact aceeasi tensiune negativa ca linia principala, deci rotile locomotivei n-au cum sa produca scurtcircuite sau alte minuni; pe alternanta (sa zicem) pozitiva dioda este blocata, deci tronsonul nu primeste nimic. In cazul in care aceasta idee chiar functioneaza, micul ei dezavantaj ar consta in injumatatirea luminii data de faruri din cauza absentei alternantei (sa zicem) pozitive.
Totusi, daca dupa locomotiva urmeaza un sir de vagoane luminate, atunci nu prea vad cum ar functiona toata "sandramaua", fiindca prin rotile vagoanelor tronsonul comandat ar putea primi tot semnalul DCC si adio oprire automata la semnal rosu :D
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.340
81
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Tocmai am testat varianta cu redresare monoalternanta si pot spune ca NU functioneaza cu brio ! locomotiva se comporta ca si cum nimic nu ar fi schimbat, desi se aude cum motorul trage mai greu (ajutat probabil de compensarea de sarcina). Se pare ca este nevoie de alimentare DC pura deci variator.

Boghiurile vagoanelor iluminate pun in scurt pe rand cate o izolare si daca s-ar folosi 2 diode (cate una pt. fiecare sina) nu ar mai fi nici o problema.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.340
81
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Tronsonul de oprire nu se alimenteaza direct cu DC ci prin intermediul unui releu care comuta din DCC in DC; comutarea este declansata de un senzor (de ex. de tip Reed - din cele folosite de Prognosis) care este asezat astfel incat locomotiva sa fie intrata complet pe tronson in momentul comutarii.

Detalii aici
 
A

Anonymous

Guest
Roco are un modul specializat pt.trecerea de la AC la DC: cod 10768. Vezi conexiunile electrice aici:
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.340
81
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Roco 10768 este un modul de separatie folosit pt. interconectarea a doua diorame una alimentata in analog una in digital.

Decodorul are nevoie de o comutare brusca intre DCC si DC pt. a se activa functia de franare automata; asta se face cu un releu cum am aratat mai sus.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.340
81
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Conectarea intre circuitul alimentat in DCC si un tronson alimentat cu DC se poate face cu montajul "DCC-DC Breaker" prezentat aici in dcc/other.

Schema este interesanta si cred ca ar merita testata...