Segmentele OBB Nebenbahn la scara N de Horia Radulescu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Horia_Radulescu a spus:
...Ludwig Mies van der Rohe, unul din cei mai mari arhitecti ai secolului XX a spus Weniger ist Mehr, tradus in engleza ca "Less is more"; si exact aceasta filozofie se aplica modulelor mele, dupa cum o arata si imaginile alaturate...

Cantareata americana Kate McGarry are o melodie pe ultimul sau album: "If Less Is More, Nothing Is Everything".

Prin urmare, nu mai punem nimic pe diorama si vom avea... totul :D
 
de sus din cer Ludwig Mies van der Rohe, mentorul meu si a cam jumatate din arhitectii de pe planeta, te priveste suparat! :D

de fapt, acolo pe coclauri britanice esti bine plasat ca sa stii ca minimalismul in modelism este o adevarata arta... ;)
 
buna,

iata ca a venit momentul sa "dezgrop" acest subiect adormit de mai multi ani si sa completez aici cu cateva poze noi. "motivul" il constituie trecerea in vizita de lucru a unei personalitati de pe forum, care a petrecut o dupa-amiaza numai in mica mea gara austriaca si a fotografiat cu atentie tot ce a vazut in jur (asa cum a facut si in celelalte gari pe care le-a vizitat) ;-)

pana sa vina primul tren, fotograful a pozat cateva motive pe care le-a considerat interesante:

Trecerea la nivel "privata" a fermei si sura acesteia:











Hambarul fermei alaturate:



Magazia de marfuri a garii:



turistii de pe marginea lacului, secat si in aceasta vara din cauza caniculei:





de remarcat ca intre timp stalpii de telegraf au fost inlocuiti cu unii mult mai fini, care-si merita numele.

multumiri lui Florin (Gam3) pentru fotografii si"urcarea" lor pe Internet.
 
bun, acum o precizare: dupa cum am mai spus, segmentele mele ÖBB nu au o catenara montata si probabil ca aceasta nu va fi montata niciodata deoarece liniile din Bürgenland nu sunt toate electrificate; intrucat mai toate trenurile pe care le voi arata sunt insa cu tractiune electrica, sper ca sa-mi fie iertat acest mic compromis.

dupa putina vreme, fotograful s-a intors si a constatat surprins ca in gara sosise o garnitura Railjet a carei locomotiva 1116.2xx facea teste de lumina.

semnalul de sfarsit de tren:


lumina normala de circulatie:


proiectoarele de mare distanta:
 
nici nu apucase fotograful nostru in vacanta sa se uite prea bine la trenul de parada al ÖBB, ca s-a si trezit cu o alta raritate in fata obiectivului: un RABe 521 al SBB, filiala SBB Regio Basel, care mergea la summit-ul feroviar de la Bucuresti si a circulat izolat in Austria (povestea este absolut autentica, trenul a ajuns pana la Bucuresti si a fost remorcat in Romania de o LDE modernizata GM clasa 65; asta se intampla acum 5-6 ani).



Gam3 a avut timp sa se urce pe deal, gafaind, pentru a poza garnitura si de sus:





(cu ocazia asta se vede ca segmentele ÖBB au mai "crescut" un pic intre timp) ;-)









 
Ooo, de cand nu am mai vazut vreo noutate pe la tine pe subiect...
Arata bine dar nu inteleg de ce nu ai mai continuat cu lucrarile ? Nu aveai in plan un circuit complet functional ?
 
@sorgard: ba da, dupa cum vezi lucrarile au fost continuate si circuitul este functional, altfel nu s-ar putea plimba toate aceste trenuri pe el ;-)

insa sa revenim la subiect:
abia ajuns inapoi in gara, fotograful nostru a fost surprins de aparitia unui tren cel putin la fel de neobsnuit: un VT642 "Desiro" al VGB (Vogtlandbahn) din Germania care asigura legaturi spre Cehia si fusese trimis la centrul de intretinere al Siemens de langa Graz pentru reparatii ce nu se puteau efectua la fata locului:





(comentariu din "off": de remarcat calitatea exceptionala a inscriptiilor pentru scara N si de asemenea calitatea sunetului... pacat ca nu se poate auzi din fotografie... :D )
 
Horira ce vorbiram si ce facuram ! :evil: :D

Se vede ca ai schimbat stalpii de telegraf dar pentru sarme tot nu ai reusit sa gasesti o solutie si ma bazam pe tine caci si la Lipanesti tot telegraf a fost si probabil voi sta cu stalpii goi. Iti urmaream prin 2008 lucrarile dar de atunci s-a rupt firul ... spor la treaba si mai baga poze din cand in cand sa ne scaldam ochii.
 
buna Sorgard,

acum trebuie sa-mi dai tu un miel pentru "Horira" :D

privind stalpii de telegraf, daca te uiti cu atentie la situatia din anii 2000-2010 in Austria si in Germania, modelul meu poate fi considerat absolut autentic: de cand cu telefonia mobila la caile ferate, de cand cu fibrele optice s.a.m.d. au ramas o gramada de stalpi izolati (care nu se demonteaza pentru ca "poate va mai fi nevoie de ei" si care nu au izolatorii sparti pentru ca la ei nu se joaca toti cu pietre) de-a lungul liniilor de cale ferata!
 
:D Gata m-ai convins , esti conform cu realitatea , metoda pe care o voi adopta si eu la segmentele mele cand voi ajunge in stadiu de detaliere avansata. Intre noi fie vorba , cred ca atunci se vor inventa si firele care sa atarne ca in realitate intre doi stalpi.

Cat despre miei , acuma suntem "chit" .
 
buna,

tocmai pe cand fotograful nostru aflat in vacanta se cam plictisise si se pregatea sa mearga ceva mai departe de-a lungul liniei si-a facut aparitia un tren care ar trebui sa fie celebru pe meleaguri carpato-danubiano-pontice...

din cauza unor lucrari la linia principala dinspre Hegyeshalom, rapidul EN 347 "Dacia" catre Viena a fost deturnat prin mica noastra gara de provincie:









compunerea este cea din orarul de vara 2011, si anume:

Tfz: M.1047 GySEV "Haydn" (Fleischmann, Licht+Sound)
Grupa ÖBB de la Belgrad: AB30 ÖBB/CWL si Bcmz ÖBB culori K3 (LSModels, Kato)
Grupa ÖBB de la Bucuresti: WLABmz32 ex-T2S ÖBB si Bcmz ÖBB Upgrade (RSM)
Grupa CFR de la Bucuresti: WLA T2s (RSM, prototip pentru Fleiscmann), Bcm (RSM/LSModels, vagon suplimentar), WRmz (RSM), 4 x B11 AVA200 (RSM/prototipuri pentru Fleischmann) si A10 AVA200 (tot RSM, prototip pentru Fleischmann)
 
Filmarile nu sunt grozave, sunt facute cu telefonul.

Sunet de VT642 "Desiro"

http://www.youtube.com/watch?v=aZM8aMHtAq0&feature=g-upl

BR 1216 " Taurus"

http://www.youtube.com/watch?v=WJnMK0JagUs&feature=g-upl

OBB Railjet 1116.2xx
http://www.youtube.com/watch?v=VqHhoZYln-0&feature=g-upl
 
interesant Taurus-ul cantaret :p

am observat ca Taurus Mozart are aceeasi "melodie", si alte masini 1116 la fel.sunt chiar sunetele motoarelor sau ...? :roll:
 
Multumesc pentru linkurile spre filme, Florin.

@cosmin: nu, la 1116.250 i-au pus alta "vioara". insa numai atata vreme cat a purtat foliile aurii cu "Mozart" :D

la modul serios, 1016 si 1116 (Taurus I si II) "canta" la fel (si in mod asemanator cu seria 401 si 402 germana, adica ICE1 si ICE2 care au acelasi sistem electronic de trecere a treptelor la motoarele de pe osii). 1216 (Taurus III) nu canta inca deloc ci are un sunet continuu, din cauza electronicii mai moderne.
 
multam pentru explicatie!
oricum, de mare efect "vioara" motoarelor,prima data am auzit-o la Taurusul Railjet de la Roco, insa duduia de la magazin nu a stiut sa imi explice fenomenul :p
 
ba da, primul a fost in vara anului 2000, in Viena, cand am facut Bucuresti-Porto cu trenul (pleca in fiecare miercuri si joi din Bucuresti in jurul miezului noptii, 12:35 daca nu ma insel), insa fiind locomotiva ce il tracta, nu am avut ocazia sa aud sunetele de plecare,vagonul de dormit in care ma aflam era spre coada trenului.
ultimul Taurus vazut a fost in gara Craiova, acum 2 ani, insa era garat la o linie indepartata...iar in putinele ocazii in care am vazut un Br 1016/1116, mi-a fost imposibil sa aud vreo "vioara", fiind in plina viteza.zic Br pentru ca locomotivele erau DB.
 
Off Topic: Br (corect: BR) nu se poate in combinatie cu 1016 sau 1116. BR (adica Baureihe, serie de constructie) este o denumire folosita exclusiv in Germania. in Austria se foloseste Reihe (serie), prescurtat Rh.

daca vrei sa spui corect, atunci o ES64U2 (denumirea comerciala Siemens Transportation Systems) este o BR 182 in Germania si o Rh 1116 in Austria. "Taurus", in cazul de fata "Taurus II" este o denumire comerciala a ÖBB protejata, care nu se poate folosi la alte locomotive decat ÖBB (cu toate ca vorbim cu totii de "Taurus" incoace si incolo) :lol:

apoi o ES64U4 este o BR 183 in Germania si Rh 1216 in Austria, la ÖBB "Taurus III".

o ER20 este in Germania fie o BR 254 sau o BR 226, in Austria o Rh 2016, la ÖBB doar "Hercules".

nu este singura denumire feroviara diferita intre Germania si Austria: depou in Germania de Nord se spune Bahnbetriebswerk, in Bavaria, in Saxonia si in Austria insa se spunea traditional Heizhaus (casa de incalzire) si in Austria a ramas oficial si azi asa, desi mai nou se foloseste TS (Traktionsstandort, loc de tractiune).

tot asa austriecii spun Jänner si germanii Januar la luna ianuarie, Feber in loc de Februar la februarie, etc...