Ia uitati-va ce proiect interesant am descoperit cautand de fapt altceva:
Scurtare Apahida - Campia Turzii prin modificare traseu
Harta cu cele trei variante de rectificare a traseului căii ferate.
In esenta ar fi vorba de o scurtare cu 8 - 12 km prin modificarea actualului traseu
în scopul optimizării traseului căii ferate, se iau in calcul trei variante de rectificare a acestuiacare necesită efectuarea următoarelor lucrări majore:
1. Devierea de la Ploscoş spre vest, cu străbaterea dealului Straja Mică printr-un tunel.
- Avantaje: evitarea virajelor ample, scurtarea traseului cu circa 5 km.
- Dezavantaje: necesitatea realizării unui tunel de circa 4 km lungime.
2. Traversarea dealului Lobodaş prin intermediul unui tunel de circa 2 km lungime, cu ieşire în zona de obârşie a Văii Florilor, iar în continuare un al doilea tunel de circa 2 km lungime, ce traversează dealul Straja Mare.
- Avantaje: este traseul cel mai rectiliniu, evitând virajele şi schimbările de pantă.
- Dezavantaje: necesitatea săpării a două tunele de câte 2 km lungime.
3. Urmărirea cursului Văii Florilor pe traseul actual al căii ferate, traversarea sectorului superior al Văii Florilor între punctul La Rupturi şi Boju Cătun prin intermediul unui viaduct, ocolirea dealului Straja Mare, traversarea sectorului superior al Văii Mărăloiu prin intermediul unui viaduct şi racordarea la traseul actual în apropiere de Cojocna.
- Avantaje: evitarea unei curbe de 180 grade, ce se întinde pe circa 2 km, evitarea schimbărilor de pantă.
- Dezavantaje: necesitatea realizării unui viaduct de circa 1 km lungime şi a unuia de 0,5 km lungime.
Cel mai probabil traseu de rectificare ar fi 2, urmat de 1 şi 3.
Scurtare Apahida - Campia Turzii prin modificare traseu
Harta cu cele trei variante de rectificare a traseului căii ferate.

In esenta ar fi vorba de o scurtare cu 8 - 12 km prin modificarea actualului traseu
în scopul optimizării traseului căii ferate, se iau in calcul trei variante de rectificare a acestuiacare necesită efectuarea următoarelor lucrări majore:
1. Devierea de la Ploscoş spre vest, cu străbaterea dealului Straja Mică printr-un tunel.
- Avantaje: evitarea virajelor ample, scurtarea traseului cu circa 5 km.
- Dezavantaje: necesitatea realizării unui tunel de circa 4 km lungime.
2. Traversarea dealului Lobodaş prin intermediul unui tunel de circa 2 km lungime, cu ieşire în zona de obârşie a Văii Florilor, iar în continuare un al doilea tunel de circa 2 km lungime, ce traversează dealul Straja Mare.
- Avantaje: este traseul cel mai rectiliniu, evitând virajele şi schimbările de pantă.
- Dezavantaje: necesitatea săpării a două tunele de câte 2 km lungime.
3. Urmărirea cursului Văii Florilor pe traseul actual al căii ferate, traversarea sectorului superior al Văii Florilor între punctul La Rupturi şi Boju Cătun prin intermediul unui viaduct, ocolirea dealului Straja Mare, traversarea sectorului superior al Văii Mărăloiu prin intermediul unui viaduct şi racordarea la traseul actual în apropiere de Cojocna.
- Avantaje: evitarea unei curbe de 180 grade, ce se întinde pe circa 2 km, evitarea schimbărilor de pantă.
- Dezavantaje: necesitatea realizării unui viaduct de circa 1 km lungime şi a unuia de 0,5 km lungime.
Cel mai probabil traseu de rectificare ar fi 2, urmat de 1 şi 3.