Scheme in analog

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Usor off-topic:

Dau si eu o sugestie pseudo-digitala (care merge cu orice locomotiva analogica): folositi o centrala digitala care NU se leaga direct la sine, ci la firele de sine ale unui decodor; iesirile de motor ale acestuia se pot lega la sine si va comanda orice motor (locomotiva) va fi pe sine la un moment dat.

Daca sunt mai multe locomotive, se folosesc tronsoane izolate ce se pot conecta in circuit dupa plac prin comutatoare.

Deci pe langa centrala, este necesar un singur decodor :!:
 
nu merge cu condensatori ... am incercat. functioneaza insa aproape bine cu potentiometru digital (tot testtata)

...ba merge, dar nu asa. Condensatorul ridica sau scade tensiunea din baza unui tranzistor (prin care se alimnteaza sina). Schema e simpla si cred ca o gasesc pe undeva, am experimentat-o (candva...) si merge. Singura problema era ca incarcarea si descarcarea condensatorlui tine de curentul absorbit de motor, asa ca unele locomotive opreau cu mult inainte de semnal iar altele...tot opreau pana treceau de semnal.

PDI
 
Daca pentru incarcarea condensatorului folosesti un generator de curent constant obtii o curba de incarcare aproape liniara.
 
Stie cineva unde as putea sa caut niste relee comutatoare cu 2 pozitii (inchis-deschis) si cu actionarea releului in curent alternativ, care sa le inlocuiasca pe cele vechi Piko, de ex. ?
 
Stie cineva unde as putea sa caut niste relee comutatoare cu 2 pozitii (inchis-deschis) si cu actionarea releului in curent alternativ, care sa le inlocuiasca pe cele vechi Piko, de ex. ?

Similare cu releele PIKO sunt cele produse de BTTB, ROCO, etc. Bistabile, cu 2x2 de regula.
Relee ROCO am cumparat de la STEFAN HOBBY TOYS (vis-a-vis de fac. de drept)

PDI
 
Salutare.
Am o mica problema de rezolvat in analog, poate ma scoateti voi la liman...
Am obsesia asta de a realiza oprirea si pornirea lenta a locomotivelor care sa semene cu cea din digital

Cred ca o solutie mai simpla ar fi oprirea progresiva a locomotivelor
prin sectionarea sinei, din zona de franare, in 2, 3, 5.... tronsoane, acestea
fiind alimentate prin inserierea unor rezistente de balast.
Inertia locomotivelor, mai ales la cele cu volanta, va face ca oprirea acestora
sa se faca lin, fara a se sesiza o miscare sacadata.
Similar se face si accelerarea.

O zi buna!
Marius
 
@marius_m

Am incercat si varianta asta, nu-mi place cum functioneaza...
Tronsoanele trebuie sa fie automat mai mari decat cea mai lunga locomotiva si se observa o sacadare in modul de oprire sau pornire a locomotivei.
In opinia mea, cea mai buna varianta e asta la care lucrez, cu potentiometrul cu motoras de la o combina audio, sunt pe-aproape de a reusi oprirea motorasului cand potentiometrul ajunge la capete...
Cand va fi gata, o sa impartasesc cu voi solutia mea.
 
Ok, atunci explica-mi cum fac sa actionez cu un contact magnetic montat pe sina acest potentiometru, astfel incat la un singur impuls primit el sa-si faca toata cursa (+ sau -) si sa se opreasca la unul din capete.
 
este mai complicat asta (mai trebuie un numarator).... dar nu vad de ce sa nu pui 4-5 contacte in paralel ... si cand un tren incepe sa "calce" pe ei ... scade sau creste ...
 
Salut

Am incercat sa fac montajele pwm care sa imbunatateasca rulajul pe diorama mea.
Initial am pornit de la schema

pe care am multiplicat-o in paralel si am alimentat cu fiecare montaj cate un sector din circuit. Am adaugat pe iesire relee ce comanda in simultan schimbarea de sens....astfel incat la o apasare de buton toate sectoarele sa fie alimentate pe senul opus.

Dupa primele probe, in 5 minute au cedat diodele si s-au prajit doua integrate 555 si doua mosfeturi.
Tinand cont ca am intr-o garnitura o locomotiva cu cate 4 leduri si cate 4 vagoane a cate 7 leduri fiecare, am concluzionat ca dioda nu a tinut la suprasarcina.

Apoi am marit puterea diodei D3 si in serie cu ea si cu mosfetul am mai introdus o dioda de protectie (la fel ca cea din compozitia mosfetului) dar echilibrata pentru un consum de 10A.
Acum, merge foarte bine, dar, probleme nu au incetat. In momentul de fata se intampla urmatorul fenomen: La trecerea locomotivei de pe un sector pe altul, viteza creste brusc, apoi, dupa depasirea sectiunii de imbinare, revine la viteza programata de potentiometrul sectorului respectiv. Cred ca se cumuleaza cumva tensiunile celor doua montaje.
Un alt efect nedorit este acela ca in curbe sau la deal, viteza scade o secunda, doua si apoi se echilibreaza.

Ceva sfaturi practice de la specialisti mi-ar prinde tare bine. Cum pot inlatura aceste probleme folosindu-ma de aceste montaje evident?

Multumesc anticipat!
 
LDH sa sti ca nu e chiar acelasi lucru. Totul este muuult mai simplu pe digital. Intradevar este mai scump, insa cu cateva cunostiinte de electronica, iti poti contrui totul acasa si iesi la jumatate din pretul controlului digital gata cumparat. Si automatizarile garantat le faci mult mai simplu, putand din PC sa controlezi cum le vrei tu. In analog pentru fiecare noua automatizare, iti trebuie un nou circuit.