Scheme in analog

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Am prezentat si varianta functionarii cu schimbare de sens. Schemele sunt concepute individual dar pot fi aplicate si prin combinare. Depinde de imaginatia si de materialele fiecaruia! In foarte scurt timp voi face o recenzie a posturilor pe aceasta tema combinand si ilustrand totul intr-un singur material. Deocamdata sunt prins in aplicarea schemelor miniaturizate pe diorama. Va asigur ca se schimba multe datorita actionarii miniaturizate cu componente ce consuma mult mai putin. Si ca spatiu se elibereaza substantial interiorul tabloului de comanda si dpdv. a. intretinerii se optimizeaza intreventiile in sistem. Voi posta totul la diorama mea intrucat deja montajele si schemele concepute isi gasesc un corespondent in finalizarea instalatie dioramei. In principiu, cu timpul, voi aplica si schemele cu inversare de sens.
Acum gandesc, in completarea schemelor prezentate, o alta schema ce va asigura fluidizarea circulatiei trenurilor, indifernt de viteza cu care un tren se deplaseaza, concomitent cu priorizarea unor trenuri in comparatie cu altele ce vor sta in asteptare.
 
ATENTIE!

<r><B><s></s>ATENTIE schema aceasta ARE DOUA ERORI! Revin imediat cu desenul corectat!<e></e></B><br/>
<br/>
<URL url="http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=posting"><LINK_TEXT text="http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?n ... le=posting">http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=posting</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
Sory, abia aseara la verificarea desenului-versus realizare, am constata cele doua erori si asta pentru ca eu nu am lucrat fizic dupa schema ci invers. Am facut schema dupa realizare si am gresit la desen!</r>
 
Trebuie sa mentionez ca o greseala era la conectarea unui semafor, iar alta la comutatorul de trecere de pe automat pe direct! Va sugerez tuturor celor ce au luat prima oara schema, sa o downloadeze din nou. Schema este acum corectata si postata in acelasi loc cu acelasi nume!
 
:D vezi ca in dreapta tronsonul de croaziera nu este conectat... :|
 
Inca ceva: in regim de trei trenuri tronsoanele de franare-accelerare de sus sunt alimentate cu o sina de la un variator si alta de la celalalt. Cum variatoarele nu au legatura, tronsoanele nu au tensiune.
 
@dac
Fii sigur ca functioneaza! Exact asa cum sunt legate!
Fenomenul l-am descoperit prin teste! Cele doua variatore comunica cumva intre ele! Poate un electronist de meserie ar putea explica fenomenul. El l-am descoperit accidental si am profitat de asta! Dovada, vezi filmuletul!
http://www.youtube.com/watch?v=firnvAnEWoA
 
Ar putea functiona daca sina interioara ar fi comuna celor doua variatoare. De altfel nu ai nici un motiv sa sectionezi ambele sine; in analog este chiar indicat sa ai una din sine comuna intregului circuit si sa fie pusa la pamant.

In digital este necesara izolarea ambelor sine intre tronsoane alimentate de boostere diferite si distantarea punctelor de alimentare la peste 1m.
 
Prognosis a spus:
@dac
Fii sigur ca functioneaza! Exact asa cum sunt legate!
Fenomenul l-am descoperit prin teste! Cele doua variatore comunica cumva intre ele! ....

Functioneaza datorita faptului ca folosesc aceeasi tensiune de alimentare (16V~). Astfel o alternanta trece printr-un variator iar cealalta trece prin al doilea
 
sir_vaska a spus:
[Functioneaza datorita faptului ca folosesc aceeasi tensiune de alimentare (16V~).
Corect! Totusi ambele alternante trec prin cate o jumatate de punte a fiecarui variator. Nu prea este in regula; ar trebui legate fie cu o sina comuna, fie complet independent ca in partea de jos...
 
Eu prefer exprimarea "sina interioara sau sina exterioara" relativ la bucla traseului. Conform schitei tale ar trebui conectata comun sina interioara fara nici o intrerupere pe tot circuitul si eventual legata la impamantare pt reducerea interferentelor.

Conectarea cu sina comuna merge si in digital dar numai daca nu exista mai multe boostere.

Daca ai in vedere trecerea pe digital si rularea a mai mult de 4 garnituri simultan, atunci mai bine lasi tronsoane intrerupte pe ambele sine, mai creezi o intrerupere pe sina interioara sus unde scrie "buton tractiune" si o legi direct la firul stang al variatorului "incet".
 
Dragii mei,
Ma bag si eu aici cu o intrebare.
Lucrez la o diorama la scara N. Am ajuns la partea electrica.

Diorama mea are linie simpla. In gara aceasta se desparte in doua linii sa le zicem principala si abatuta. Din linia abatuta a garii pleaca alte 2 linii.
Doresc sa folosesc 2 variatoare. Unul pentru circuit si cele 2 linii ale garii.
Altul pentru liniile secundare ale garii ca sa pot face manevre in timp ce un tren alearga pe circuit.

Am citit mai sus ca ar fi bine sa am o linie comuna tuturor circuitelor, sa zicem cea exterioara. Bun.
In acest caz, daca polarizez unul din variatoare cu + pe linia comuna iar pe al doilea cu - pe linia comuna (pt ca loco sa mearga in sens opus) nu rezulta probleme gen scurt circuit etc. ?

Este posibila mentinerea unei linii comune chiar atunci cand folosesc 2 variatoare sau in acest caz tebuie izolate total cele 2 sectiuni actionate de cele 2 variatoare?

Va multumesc