Schema electrica Variator tensiune si transformator MEHANO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Andrei80

Member
4 Ianuarie 2009
37
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
salutare,

Imi cer scuze daca nu postez unde trebuie, plz mod mutarein locul potrivit.

Am si eu o problema, am reusit (nu a fost prea greu) sa parlesc doua transformatoare si variatoare tensiune MEHANO:(
La primul a deraiat trenul (o loco Santa Fe) si am presupus caa facut scurt pe tender.
Al doilea nu inteleg de ce, loco era pe sine si nu a deraiat .

Ma puteti ajuta cu schema electrica de la ele?
Macar de la Variatorul de tensiune, transformator pot sa cumpar de la orice ghereta.
Aveti vreo schema electrica si pentru o protectie la scurt pe care sa o pot atasa la variatorul Mehano?

Loco este in analog

Oare a patit ceva si loco?

plz, o solutie, sunt tare suparat ca nu am cu ce sa mai alimentez trenuletul si sta linistit si singur pe sine :(
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.642
596
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Ahaaa, deci alimentatoarele Mehano ofera pur si simplu tensiune continua de valoare variabila, mentinuta la valoarea respectiva de catre stabilizatorul reglabil LM317 :D
Primele mele incercari de a-mi construi un alimentator miniferoviar au mers tot in aceasta directie, respectiv tensiune pur continua de valoare variabila, pana cand am descoperit sistemul PWM. Acesta ofera un control mult mai bun al trenurilor la viteze mici, pe langa aprinderea ferma a farurilor LED chiar si cand locomotivele stateau pe loc 8)
 

Andrei80

Member
4 Ianuarie 2009
37
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
ok, am incercat asa. am scos variatorul de la sine si nu se aprinde nici un led :(
ce fac mai departe?
nu merge nici transformatorul
 

Andrei80

Member
4 Ianuarie 2009
37
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Am pus si un transformator care merge si nu aprinde variatorul.
Am masurat transformatorul si nu scoate nici o picatura de curent.

Ceea ce nu inteleg este de ce s-a stricat?
La primul sa zicem ca a facut scurt dar la al doilea nu sarise nimic de pe sine si nici nu cazuse nimic metalic pe sine :(
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.642
596
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Cu un voltmetru masoara tensiunea la iesirea transformatorului original. Daca nu arata nimic, inseamna ca este defect fie cablul de iesire, fie insusi transformatorul, deci cauti cauza si o remediezi (alt cablu sau alt transformator). Daca arata circa 15 - 16 - 17V, inseamna ca transformatorul este bun.
Demonteaza carcasa alimentatorului, conecteaza transformatorul (despre care te-ai asigurat ca functioneaza si, deci, da tensiune alternativa de 15 - 17V) si masoara tensiunea pe mufa de intrare. Daca obtii 0, atunci in alimentator exista un scurtcircuit intern sau mufa este stricata si nu face contact. Daca obtii tensiunea masurata mai inainte si alimentatorul nu reactioneaza deloc, inseamna ca nu intra curent in alimentator, probabil din cauza vreunei piese arse sau intrerupte.
 

Andrei80

Member
4 Ianuarie 2009
37
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
mda... am incercat cu un transformator bun si nu se alimenteaza variatorul :(
Nu baga nici tensiune (pe iesirea variatorului) si nici nu se aprinde ledul de control (nici verde nici cel rosu)

Asta e, o sa iau unul nou.

Cel de la Piko, e bun? are protectie la scurt?
Pot varia sensul direct din variator?
La cel mehano nu puteam schimba sensul din variator
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.642
596
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Eu unul recomand alimentatoarele analogice Piko sau Roco, fiindca ambele lucreaza intr-un sistem foarte asemanator cu PWM. Totusi, am auzit ca acestea nu suporta mai mult de doua trenuri, deci ai grija la garniturile comandate. M-am "jucat" cu ambele tipuri de alimentatoare analogice, dar mie nu mi-au facut deloc probleme.
Alimentatorul Mehano schimba sensul, daca aduci butonul la zero si il impingi spre stanga. Acolo se afla un comutator care inverseaza sensul tensiunii de iesire, fiind actionat de buton cand se afla in pozitia respectiva.
 

RazvanTI

Active Member
24 Octombrie 2008
74
0
Slobozia
modelmania.110mb.com
WEBSITE
http://modelmania.110mb.com/home.html
LOCATION
Slobozia
mpursu a spus:
Alimentatorul Mehano schimba sensul, daca aduci butonul la zero si il impingi spre stanga. Acolo se afla un comutator care inverseaza sensul tensiunii de iesire, fiind actionat de buton cand se afla in pozitia respectiva.

sau mai simplu spus : dupa ce ajunge la pragul de 0 fortezi butonul in continuare si o sa auzi un "click"
atunci se schimba sensul de alimentare ;)
 

bogdan_g

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2009
171
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
man ... parerea mea (si nu numai a mea... dupa cum ai vazut) este sa-ti faci tu unu (mai ales daca nu vrei sa ai decat un oval si un tren... adica sa ai si ceva automatizari si ceva macaze si ceva lumini si luminitze...etc). fa unu dintr-o sursa de calculator merge brici :D

respect,
bogdan
 

manlif2_0

Well-Known Member
Trenulist
30 Octombrie 2009
548
0
Craiova
LOCATION
Craiova
intrebare: pwm, fiind un regim tranzitoriu permanent, nu dauneaza motoarelor, circuitelor electronice, etc? practic isi fura suturi de tensiune cu diversi factori de umplere..............
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.642
596
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Se pare ca... nu :D , deoarece sistemul PWM este folosit pe scara foarte larga in automatizari, roboti, servomecanisme etc. Acest sistem de alimentare asigura un control mai bun al miscarii motorului decat simpla variatie a tensiunii continue de alimentare. De asemenea, pe tranzistorul serie nu se disipa prea multa caldura, deoarece el este fie saturat, fie blocat; totusi este bine sa alegem un tranzistor de putere cu radiator, plus un circuit adecvat de limitare a curentului, pentru a nu avea probleme in caz de scurtcircuit.
 

teo_magdici

Active Member
Trenulist
24 Septembrie 2009
228
7
Bucuresti
Da, domnu' Ursu, se poate folosi un tranzistor de putere, dar cu cat este mai puternic tranzistorul, cu atat radiatorul este mai mare si implicit mai greu, deci metoda e buna numai daca nu trebuie ridicat alimentatorul. Mai e o varianta: circuitul integrat care te scapa acolo de cativa tranzistori si nici nu se incalzeste, deci nu ii trebuie radiator.
 

mircea18

Active Member
28 Octombrie 2008
62
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
In aplicatiile actuale, motoarele de curent continuu - implicit motoarele trenuletelor - sunt comandate cu impulsuri modulate in durata (impulsuri PWM) furnizate de catre un controller. Acesta comanda un chopper realizat cu patru tranzistoare dispuse intro punte H. In mijlocul puntii se conecteaza motorul. Astfel la bornele motorului nu ajung impulsuri (acestea se aplicata in baza sau in grila tranzistoarelor) ci o tensiune cvasi continua a carei amplitudine este proportionala cu factorul de umplere al semnalului PWM.
Decodoarele locomotivelor digitale functioneaza dupa acelasi principiu. Un decodor contine un controller PIC si puntea H formata din patru tranzistoare individuale sau dintrun circuit integrat care care contine cele 4 tranzistoare.