S-au furat sase locomotive !!

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
petrica a spus:
De acord, dar cum a gasit domnul Hocevar, acest site ca sa-si spuna"of-ul" la fel de bine ar putea sa ceara administratorilor o colaborare, in sensul ca sa publice informatii referitoare la starea locomotivelor planurile, pe care doreste sa le realizeze, demersurile facute si binentelles publicate pe acest site si nu numai, si abia apoi si cu acordul pasionatilor, dca nu se poate salva nimic aici, atunci sa ia locomotivele si sa le duca in Austria.De asta sunt deranjat.

Mai Petrica, in profilul tau scrie ca esti din Botosani. Sincer, ma cam indoiesc de asta. Dupa cum scrii parca ai fi de pe alta planeta. Tu nu ai avut niciodata contact cu o administratie locala / centrala a statului roman?
 
petrica,

ce ti-e neclar? locomotivele erau deja pentru "macelarit", in ciuda faptului ca faceau parte din patrimoniu.
a fost platita contravaloarea lor ,ca fier vechi (daca deja erau pentru topit, care crezi ca ar fi fost pretul lor?) si vandute peste hotare,la reconditionat.daca nu erau rascumparate, erau topite fara sa se tina cont de patrimoniu si lege.
au fost recuperate de la fier vechi si vandute, la restaurat, peste hotare, acolo unde restaurarea si intretinerea poate fi asigurata.

poate ca ar fi fost ideal sa ramana in tara si dl. Hocevar sa le repare si sa le foloseasca pe liniile noastre, insa cred ca datorita costurilor nu a fost posibil lucrul acesta.

acum te intreb eu...cine nu a respectat legea...statul roman ca a aprobat topirea locomotivelor din patrimoniu sau dl. Hocevar a cumparat fier vechi (din moment ce locomotivele au fost casate,nu erau altceva decat fier vechi)si l-a vandut peste hotare?

vorbesti de acordul pasionatilor.care pasionati?de pe forumuri?care pozeaza trenurile? cei care iubesc trenurile? da,sunt multi,insa fara nici o putere de decizie, chiar si atunci cand sunt constituiti in cluburi de profil,cu oarece putere juridica...de multe ori acesta putere de decizie este determinata de ratiuni financiare,relatii,pile etc. adica tipic romanesc (latin as zice).
 
O, Doamne, inca un nou-nascut...

sunt bineinteles ironic pana la cinic, insa nu pot sa ma minunez de cat de des se vantura flamura cu "nu ne vindem tara" care de fapt se traduce prin "noi am pus mana pe ele cand ni s-a dat pleasca Ardealu´, noi le distrugem cu manutzele noastre".

cand voi vedea "pasionatii" care pun din buzunar 220 000€ pentru o RK de cazan la o locomotiva cu abur le voi semna si eu un cec din buzunarul meu; pana atunci ma bucur sa vad circuland in Austria si in alte parti ce a reusit sa salveze Georg de "spiritul romanesc"...
 
Apoi.... mare e gradina ta Doamne...

Eu zic ca anumite pareri de aici de pe forum nu trebuie comentate, periodic vor aparea si ignoranti care sa viseze ca pot salva locomotivele de patrimoniu doar cu sloganul " noi nu ne vindem tara" , vb d-lui Radulescu.

Ma gandeam la urmatorul experiment pentru userul "petrica": Se aduna mai mult forumisti "talibani" asa ca tine intr/o organizatie gen ONG, il convingeti voi pe Statul Roman sa va doneze/concesioneze cu pret simbolic 1 vagon (cel mai prapadit pe care il are ) cu scopul de a fi reconditionat si utilizat in scopuri turistice, urmand ca banii obtinuti in urma utilizarii lui sa fie redirectionati catre Ministeru Turismului si ONGul vostru ( sa spunem ca 50% catre turism si 50% ong, desi... ). Reconditionarea urmeaza sa se faca din banii si efortul ONG-ului, Inspectiile si acreditarile necesare circulatiei vagonului pe liniile cfr din banii Statului (Ministerul Transporturilor sa spunem) ca deh' macar atat poate sa faca si el.
Sa vedem daca aveti vreo sansa sa treceti de portarul de la Ministerul Transporturilor cu asa plan beton. Si daca treceti, cam in cati ani puteti voi strange bani de reconditionat vagonu. Nu am zis locomotiva pt ca acolo e muuult mai complicat.

Experimentul se refera la capacitatea unui grup de oameni, acel ONG, de a convinge un mecanism birocratic ca merita sa salveze un vagon ( poate fara valoare de patrimoniu) pentru ca apoi sa il utilizeze pentru promovarea turismului feroviar ( sau a turismului in general ). Cat timp valoarea lui ca fier vechi, bani care se pot obtine imediat, e mai mare decat cea pe care o are ca "patrimoniu" sau valoarea dupa utilizarea lui in scop turistic... eu zic ca nu sunt sanse de reusita


Adevarul e ca suntem mult prea saraci pentru turism feroviar, nici macar daca s/ar salva 1 bucata locomotiva CFI - nu am avea bani sa o intretinem ( nu am zis reconditionare, doar intretinere si inspectii periodice ) , noi astia de pe forum, constituiti intr/o organizatie , in conditiile in care odata la ceva vreme respectivul cazan trebuie verificat la o firma acreditata. Da poate vorbesc prostii si eu...

Singura sansa e ca statu' roman (intentionat scris mic), daca cineva o sa il trezeasca vreodata din coma, sa rascumpere vreo 2 valori din astea de patrimoniu asa cum a facut cu bratarile dacice... dar ar mai fi o problema: avem locomotiva dar ce facem cu ea?? ca ne trebuie si niste sine... adica alti bani , alta distractie. Da' inca odata, sa ne vedem de trenuletele noastre...

Sa aveti o zi buna in continuare.

d
 
Statului român nu-i pas㒠de patrimoniu... pentru stat, totul se traduce în ,,câţi bani ia firma noastr㒠de fier vechi din fiarele astea?".

Apropo de ONG, un ONG a reuşit s㒠primeasc㒠donaţie un troleibuz. Funcţional, complet, tă’blă’rie acceptabilă’... din lipsa unui loc de depozitare (nu putea ră’mâne nici la cine l-a donat, c㒠ă’ia vroiau s㒠scape de el, deci l-ar fi atacat cu autogenul), a fost dus la o alt㒠societate de stat care (pe atunci) exploata şi troleibuze. Evident, dup㒠câteva luni, ă’ia l-au tras în spate şi au început s㒠fure de pe el (în folosul angajaţilor care furau, evident, c㒠nu aveau acte de propeitate s㒠îl poat㒠casa legal). Azi a mai ră’mas caroseria chelită’...

Concluzia e simplă’: fă’r㒠un buget mare, degeaba ai ONG, degeaba ai iniţiativă’, degeaba faci tone de cereri şi solicită’ri pe la n instituţii. Totul se rezum㒠la BANI.
 
asa a fost oriunde si dintotdeauna, Dragos.

singura diferenta este cat de multe scrupule si cat de cinici se arata oamenii.
 
Vreau sa va spun o chestie interesanta. Saptamana trecuta la initiativa ,,merelui om de cultura" Bellu impreuna cu autoritatile locale din Jimbolia au hotarat sa duca macaraua cu abur de la Subcetate la Jimbolia pentru a fi expusa. Dupa o revizie vizuala sumara convoiul se pune in miscare spre Simeria. Dupa circa 10 km se topeste un cuzinet de osie la vagonul port-catarg. Dupa circa 7 ore se ajunge la Simeria, iar in IMMR se reuseste turnarea cuzinetului . Dupa circa doua zile se ajunge si la Jimbolia. Aici, stupoare. Lumea este dezamagita de modul cum arata macaraua si de dimensiunile acesteia si ase ajunge la concluzia ca nu exista spatiu pentru expunere. Acum zace abandonata pe una din liniile din gara. Restul comentariilor cred ca sunt de prisos. Cam aici ne situam noi in anul de gratie 2011.
 
Buna Florin.

Trist. Ce sa spun? Lemnul se va folosi la incalzire si metalul macaralei va fi probabil valorificat pentru a asigura hrana "populatiei bastinase".

Presupun de asemenea ca de dus inapoi si pus la loc in remiza nici vorba.

Na, ce sa-i faci, timpul le rezolva pe toate. Candva va intra si "omul de stiinta" pe lista de eroi ai patriei trecuti in nefiinta... Pana atunci trebuie sa ne innarmam cu nervi...si rabdare.
 
...Da cat de dobitoc poate sa fie omul ala...Belu...sa duca macaraua intr-un loc si acolo sa constate ca e prea mare...asta imi aduce aminte de povestile acelea cu "minunile de la Caracal"...iar una dintre ele avea in centrul povestii tot o macara
 
Vise neîmplinite
Muzeului i-a fost promisã o locomotivã în
exploatare pe linie, pãstratã în prezent la
Subcetate, însã promisiunile nu s-au materializat.

Din 2008. Se pare ca ideile sunt mai vechi, dar pana la urma le-au dat macaraua. Care cu siguranta nu intra pe aici. http://www.jimbolia.ro/images/stories/jimbolia/muzeul_CFR.jpg :-|
 
mda...cred ca era mai ieftin sa cumpere o ruleta-doua (chiar si din alea de 20 m) si sa faca niste masuratori inainte de a face gafa.insa deh...unde sunt oamenii aia de acu´ o suta si ceva de ani,care foloseau metrul-sfoara la constructii si iesea totul la perfectie...(cred ca se invart in morminte la ora asta :!: )
 
Pentru cei care "inca" nu cunosc munca lui Georg Hocevar...

Partea 1 :
http://www.youtube.com/watch?v=Tj3d6vbC25E&feature=related

Partea a 2-a ...
http://www.youtube.com/watch?v=agW_h2jZyYk&feature=related

Partea a 3-a ...

http://www.youtube.com/watch?v=9nbyw5k9K1c&feature=related


Multumim Georg....!!!!
Felicitari Georg !!!
 
Din pacate momentan nu se pune problema aducerii inapoi a macaralei. Dealtfel remiza Subcetate nu mai are nici paza incepand din data de 01.06. La Dej as fi luat-o insa nu am spatiu pentru ea. Momentan lucram la 40.007D si la vagon. Dupa atatea necazuri care se petrec la calea ferata zilele acestea cu disponibilizarile vestea cea buna este ca au sosit materialele pentru ambele. Speram sa le putem termina pentru ca mai avem la Constanta inca doua vagoane pe care speram sa le putem aduce.
 
Georg, nu mai scrie prostii ca poate chiar ii vine ideia asta si acum ne trezim cu macaraua la el in curte! ;-)

Florin, cred ca, chiar daca ati avea voi loc la Dej si pentru ea, nu ar fi usor de transportat pana acolo pe CF. Cu 50.0xx de la Subcetate ce se aude? Daca e acolo fara paza nu e tocmai un lucru bun...
 
150.1021 a fost scoasa din remiza si dusa in gara la linia1. Urma sa fie usa si ea tot la Jimbolia in ideea amenajarii unui tren de interventie in al doilea razboi mondial. Problema e ca si aceasta se gaseste intr-o stare jalnica: fara biele, fara carlig de remorcare la locomotiva cu lipsuri multe la armatura. Macaraua arata totusi foarte bine la exterior, ceea ce nu pot spune despre locomotiva care in nici un caz nu se preteaza expunerii intr-un spatiu public. Oricum am vorbit zilele trecute si cu tutarul lui Lupescu de la Ploiesti si le-am propus initierea unei anchete impreuna cu politia referitor la modul cum a fost pregatita expedierea macaralei, ca oricum vorbim de ionfractiunea de distrugere a unui bun cultural si oricum la asta se pricep cel mai bine baietii astia.
 
Noi mai radem si glumim insa eu in iarna am scris vreo doua ore la politie pentru 150.139 si zau ca cu baietii astia nu-i de glumit. Degeaba am incercat sa le explic ca 1+1=2 pentru ca lor le iesea 3 si musai a trebuit sa ramana asa. Si asta numai din cauza ,,expertului" care m-a recomandat baietilor cu multa caldura.
 
Buna Florin,

In tara lui Papura Voda nu ma mira nimic; ce sa-i faci, pe unii ii dezgusta in asemenea hal ce se intampla acolo si sunt mai slabi de inger, asa ca mine, asa ca fug peste hotare si apoi se mira de ce e totul asa de "pe dos" in Romania si asa de normal in alte parti, altii raman si se chinuie sa faca treaba asa ca tine si altii, precum Georg, vin de bunavoie si lor li se da cel mai rau in cap "ca sunt afaceristi straini veniti la imbogatit".

Cel mai rau ma intristeaza faptul ca o nulitate precum Radu Bellu poate avea o influenta intr-atat de mare incat sa intoarce pe toti si pe toate peste cap insa, asa cum spuneam mai sus si sublinia si Georg, timpul le va rezolva pe toate!

Pacat de munca investita de atatia oameni in acest patrimoniu cultural pe care acum "omul de stiinta" il lasa sa fie distrus cu nepasarea - a se citi nesimtirea - caracteristica.

Pacat de asemenea ca tovarasul Bellu nu citeste aceste mesaje si este in imposibilitatea de a raspnde; sper ca macar vreunul din "guduraii" sai sa o faca.
 
Omul Culturii are reteaua informatica

<r>Nu te teme, si daca Omul Culturii nu le are cu mediile noi informatice, adica internet etc., are destui informatori care duc lui si informatii aparute pe aceste medii noi pe masa, adica Dl. Berinde, Dl. Secarecu & Co. <E>:fluierat:</E></r>