Ruta Sacuieni Bihor-Satu Mare

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Stimati colegi pasionati, iata vin siu eu cu o completare foto ca jurnal de calatorie, de data aceasta pe ruta Sacuieni Bihor-Satu Mare. Initial am plecat din Oradea, dar cum stiu ca cineva facuse deja traseul de la Oradea pana la Sacuie Bihor si de acolo la Sarmasag, am hotarat ca sa fie un fel de continuare pana la o statie draga mie, Satu Mare, unde de altfel am crescut si copilarit si de care cu greu m-am despartit.Calatoria am facut-o cu trenul personal 4337 Oradea-Halmeu si am inceput sa pozez de la intrarea in Sacuieni Bihor.

Urmatoarea statie dupa Sacuieni a fost Silindru, unde trenul nostru nu a stationat decat cateva minute.

Urmatoarea oprire a fost Halta Simian, foarte aproape de statia Valea lui Mihai.

A urmat statia Valea lui Mihai, unde arhitectura existenta intotdeauna ma impresioneaza si readuce in actualitate impreuna cu semnalele mecanice, vremuri demult apuse.

Iesim din Valea lui Mihai si ne indreptam spre Curtuiuseni o halta la limita judetului Satu Mare.

Urmeaza Halta Resighea, cu o cladire in stil MAV si cu anexele aferente.

Intram apoi in statia Sanislau, unde trenul nostru a trebuit sa astepte acceleratul 1742 Satu Mare-Bucuresti, tras de un Jimy.


Ne apropiem de Carei si urmeaza Halta Marna.

Intram in Gara Carei unde am surprins si un LDH al CFR Marfa si vagoane Dimitrov precum si o remiza veche.


Dupa Carei personalul nostru a oprit la Halta Domanesti si Halta Moftin.
 

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Calatorind mai departe, a urmat statia General Gheorghe Avramescu, fosta statie Ghilvaci, unde obisnuiam sa cobor cand mergeam cu bunicul meu la pescuit. Aici exista si o remiza de locomotive de cale ingusta, pe care o si regasiti intr-una din poze, dar si un dormitor pentru personal. La iesirea din statie, spre Satu Mare, am surprins si una din putinele vagoane de marfa de linie ingusta care au suprevietuit, desi int-ro stare jalnica, dar am surpins si bifurcatia unde linia ingusta o lua spre padure, probabil spre alte statii.

Dupa General Gheorghe Avramescu, ne-am apropiat se Satu Mare, mai exact a urmat Halta Satmarel, localitate considerata acum ca un fel de cartier al orasului Satu Mare.

A urmat Gara Satu Mare Sud, unde eu mi-am petrecut o mare parte din copilarie si unde tot ce a fost s-a distrus treptat, inclusiv Uzina de Reparat Vagoane de Marfa.
 

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Da, dantm, intr-adevar, semnlalel mecanice precum si multe exemple de arhitectura din gara Valea lui Mihai, sunt MAV si care si acum functioneaza perfect. :confused:
 

FAGARAS

Active Member
2 Decembrie 2008
63
0
GOVORA BAI
LOCATION
GOVORA BAI
da asa e dar stiti cumva de ce la Halmeu este numai trafic international de marfa nu si de calatori
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.963
47
Fagaras, nu mai intreba peste tot acelasi lucru cu Halmeul, aici chiar nu isi are locul.
 

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Salut stimati colegi. Cred ca raspunsul sta in faptul ca fiind vorba de Ucraina si de ecartament diferit, dar si de numarul de calatori, este mult mai complicat acest transfer. Poti avea doar un nr limitat de calatori, care prefera sa calatoreasca cu masine aproprie decat cu trenul si sa astepte schimbarea boghiurilor sau transferul pe alt tren. Era in plan realizarea acestui trafic, poate chiar mai este dar nu stiu ce sa spun. Linia spre Halmeu necesita, ca multe alte linii, o reparatie capitala. Cam asta spun eu. Numarul de calatori este foarte important. Respect
 

060-DA-001

Active Member
22 Mai 2009
127
0
Linia care iese de la Halmeu este incalecata , se leaga cu Ungaria si Slovacia prin Ucraina.
Nu este necesar sa schimbi boghiurile.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.963
47
Da a fost si un tren care circula pe aceasta ruta in urma cu ceva ani.
Din diferite motive nu mai circula.
Cred ca punerea in circulatie a unui tren se face in urma unor negocieri intre administratiile feroviare.
 

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
1
49
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Era un tren polonez, l-am vazut de cateva ori asta prin '90 carea venea prin Halmeu si avea ca destinatie Constanta-Varna.
Asa zis un tren Charter.