Ruta Bistrita Nord-Gheorghieni

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Postez aici un turneu mai vechi poate ca intereseaza pe cineva pentru comparatie cu situatia actuala.

Am vrut sa vad linia Saratel - Deda, insa pentru ca era timp m-am ,,aruncat" pina la Gheorghieni.

Am plecat in la 1 aprilie si pentru ca era o zi speciala nu am ajuns acceleratul de Iasi in Gara de Nord, asa incit aproape l-am urmarit pina in Buzias.
Am urcat fara bilet si pe traseu am mai pozat cite ceva.Imi cer scuze pentru anumite poze in miscare.
Pozez racordul Textila Lugoj, care permitea circulatia directa din Buzias spre Caransebes, acum desfiintat, apoi in Lugoj vad undeva un vagon vechi, iar mai apoi pentru ca trenul a stationat mult in Manastur imi iau si bilet. Tot acolo pozez si niste vagoane foarte vechi despre care am mai facut vorbire pe forum. Apoi pina in Dej Calatori ramin pe pozitie fara sa pozez.
In Dej o adevarata menajerie de locomotive, dar pozele de noapte nu sint prea reusite, totusi imi atrage atentia o placa.Nu stiam ca in Romania s-au amplasat astfel de placute.


Apoi dimineata cu un personal ajung in Bistrita Nord.Dau o raita prin afara garii, mai pozez cite ceva si urc in personalul pentru Deda.
intre timp soseste si trenul din Birgaie, pozez 2 locomotive care au numarul din aceleasi cifre dar amestecate, un G cu cabina 2 halte care cred ca deservesc de fapt extensiile orasului.


Statia saratel, pare destul de importanta, are chiar si un parc dotat cu mobilier urban.Pina locomotiva vine imprejur vad un vechi vagon pe o osii, si pozez vagonul care oferea si conditii de clasa I.

Din Saratel linia este o succesiune continua de curbe si contracurbe, peisajul fiind destul de interesant.Anumite cladiri au arhitectura celor de pe linia Jibou-Sarmasag.

apoi alta cladire unde trenul nu opreste

iata un mod interesant de transformare in locuinta a unei cabine de semnalizare

Alta halta apoi alte 2 cladiri unde trenul nu opreste, nu pot preciza daca sint foste statii sau foste puncte de reavizare

In zona mai pot fi vazute cladiri vechi, mai mult ca sigur din vremea Imperiului.cu zoom pozez una

Soarele rasare peste tara si intre timp mai trec pe linga o ultima cladire unde nu oprim


Din ce am observat la marfa se foloseste locomotiva impingatoare intre Monor Gledin si Ripa de Jos. In Monor Gledin am remarcat o remiza mica, sina era demontata, apoi printr-o curba de 180 de grade am pozat-o din partea opusa,

Dupa Ripa de Jos aproape de Deda se vede Muresul. Am avut o discutie pe forumuri ca in Deda ar fi existat racord direct spre Reghin, nu stiam de asa ceva si cred ca nu putea fi prin debleul care se vede intr-o poza.

Observati diferenta intre cabina din Deda si aceea din Marisel

Pozez locomotiva care a adus trenul, mai prind ceva din gara si de peste linii si cu alt personal azimut Gheorghieni.
 
Am observat ca pe aceasta linie, cladirile vechi au avut alta arhitectura, iar cele noi sint identice aproape in toate statiile.

Pare a fi o centrala electrica, dar nu stiam ca sint si in zona Muresului, statia Rastolita are o cladire veche de tip standard MAV in care este un bar.


Statia Androneasa mi se pare ca a avut cindva 2 linii, nu stiu insa ce localitate deserveste si de ce opresc acolo multe personale


Zapadaaa, apoi lucrari de aparari de mal si regularizari de torenti, interesant nu?
In Toplita zaresc o locomotiva interesanta dar nu apuc o pozare buna

Muresul devine tot mai mic, trenul trece prin fata blocurilor, pina reuseste sa evadeze din ... Alcatraz

Ca sa ajunga in halta Sarmas Runc, pasagerii trebuie sa treaca o pasarela peste Mures

Muresul e tot mai mic, la orizont vad niste cladiri care mi se par a fi de la Imperiu, apoi altele pe care le apropiii cu zoom si apoi personalul intra in Gheorghieni.
 
In Gheorghieni am asteptat acceleratul de la Galati pentru Timisoara Nord.Intre timp m-am gindit sa ajung in oras, am iesit in fata garii am pornit spre oras insa am renuntat.
Dupa o cafea la barul garei am inceput sa dau cite o raita


Ruine ale industriei, zic eu pacat, apoi la magazie am vazut niste containere mici care au fost cu gramada inainte, dilema mea este: la ce foloseau, cu ce trenuri se expediau? mai prind o cladire mica la care sint sigur ca i s-a adaugat o aripa.
Imi face cu ochiul un turn care a primit o folosinta de tip nou.

Personalul cu care am sosit este pregatit sa se intoarca la Deda
In statie mai este o cladire care in mod cert a avut (poate mai are) legatura cu calea ferata

Pozez si noua cladire a statiei, Gheorghieni, in maghiara s-ar traduce prin Sinnicolaul Gurghiului aceasta ar fi explicatia numelui unguresc (Miclos=Nicolae) fara legatura cu Gheorghe

Soseste si acceleratul de la Galati+Iasi si azimut Deda.
In Toplita incerc sa prind ceea ce pare locomotiva ratata in prima faza, apoi vad niste sprijiniri ale terasamentului care cred ca pot fi incadrate si la aparari de mal.Hm, locomotiva cu pantograf simetric arata bine in traseu


La sosirea in Deda, mai direct mai ferit, mai cu zoom fac niste poze.
694 are plugul albastru. 694 m-a dus anul trecut cu R 694 de la Timisoara la Bucuresti.
Prin depou sint citeva locomotive daaar mecanicul care preia trenul pina la Razboieni incepe un scandal puternic sa nu pozez, la care se prind si citiva ceferisti sau pierde vara ce erau pe acolo si care tacusera pina atunci asa incit puncte puncte si biiip


Pe drum mai pozez cite ceva


In Tirgu Mures trenul circula prin oras, iar mai apoi vad linia ingusta, am insa ghinion la traversarea liniei normale.Mare ghinion


In continuare nu ma pre omor cu pozatul pina in Ludus unde cad ceva vagoane vechi, din pacate cu zoom poza nu iasa bine cind am vrut sa pozez ,,nr de inmatriculare " al unui vagon


Pina la Razboieni nimic.
 
Primavara a sosit si in Depoul Razboieni, multa vreme aici a stat o rama electrica, o vedeam noaptea cind circulam spre Bulz prin Cluj Napoca pentru ca era inchis podul de la Arad.Apoi a disparut cind am ajuns ziua :(

In Razboieni era un marfar cu dubla tractiune diesel. Pina se schimba masina dau o raita prin gara, dar intre timp soseste un personal tras de o locomotiva ca un pom de craciun, apoi inca un tren cu electrica dar nu mai stiu care a fost.




Liber directia LUDUS
Liber directia APAHIDA


originalele



ea ne-a adus, dar mecanicul nu suporta pozele


mai prind cite ceva in Teius


Alba Iulia e un oras fara periferii?


Vintu de Jos apoi o locomotiva din Deva, e deja seara, mai am citeva ore pina acasa, dar am vazut linia Saratel - Deda.



Stiu ca multe poze nu sint reusite ca altele din aceeasi zona postate pe internet, insa poate o sa fie de folos.daca nu va rog sa mi spuneti ca sa le sterg.
Dupa cum am spus si la alt post pentru mine e important sa ajung pe o anumita sectie.
 
@Dantm,
in legatura cu racordul de la Deda: nu am fost prin zona de ceva vreme si nici discutiile de pe alte forumuri nu le-am vazut, dar am gasit pe wikimapia asta:
http://www.wikimapia.org/lat=46.9381912&lon=24.8546362&z=17&l=0&m=b

Daca ai vazut deja imaginea, imi cer scuze.

De altfel probabil ai prins pe 927 mecanicul care mai lucreaza si pe 82-0140-2 si care e deosebit de alergic la fotografiat. :(

p.s. nu vrea sa mearga link-ul: il repet cu zoom mai mic:
http://www.wikimapia.org/lat=46.937986&lon=24.854722&z=16&l=0&m=b

Tot nu merge, mi-l editeaza forumul. Inainte de "lat" puneti un diez.
 
Chestia aia din Rastolita e o viitoare hidrocentrala, inceputa pe vremea raposaului, cu lac de acumulare undeva la 20 km in munti. S-au reinceput lucrarile pe acolo, insa foarte greoi.

Si, e interesant ca in 2007 inca mai erau trecerile de ingusta peste linia normala... din 2008 nu le-am mai vazut.