Subiectul mi-a fost sugerat de dorinta lui Mircea - MPU de a digitiza locomotiva ES499. Pentru o mai buna alimentare, el doreste schimbarea unei osii motoare ale carei roti au bandaj de cauciuc cu una fara bandaje.
De regula la locomotivele H0 rotile sunt din material plastic, cu exceptia aburoaselor mai simandicoase. Acestea au inclusa la injectie o bucsa de alama pentru ca la montarea pe ax, care se face prin presare la rece, sa nu se deformeze plasticul si sa nu apara batai.
De multe ori la modelele pe care dorim sa le realizam e necesara schimbarea rotilor pe osie.
Iata cateva exemple:
E69, la care rotile de 14,1mm diametru, total neadecvate, au fost inlocuite cu roti cu 9 spite de 11,5mm, conforme originalului.
Rotile, provenind de la tenderul lui BR55 au trebuit adaptate de la un ax de 2mm diametru la unul de 2,5mm. Gaurirea trebuie facuta pe o masina care sa permita perfecta centrare a rotii.
La NOHAB-ul PIKO, utilizand niste roti Maerklin, s-a pus problema izolarii acestora fata de osie.
Deci, pe langa adaptarea gaurii din roata la noul ax, a fost necesara si bucsarea lor cu un material izolant (PVC in acest caz).
Sa revenim la problema lui MPU. Cum ati dedus din exemplele date sunt necesate doua operatiuni:
- depresarea de pe osie a rotilor originale
- presarea altor roti cu caracteristicile dorite.
Pentru a nu distruge roata, facuta din plastic, la depresare e necesara o scula foarte simpla:
o placa metalica, cu diverse degajari, pentru ca osia sa intre si sa aiba roata sprijinita pe spate, placa sprijinindu-se pe falcile unei menghine
Cu un dorn subtire si un ciocanel, se loveste usor osia.
Montare noilor roti e simpla, presarea putandu-se face intre falcile menghinei.
Roata se va sprijini pe niste placute de carton sau lemn moale pentru a nu zgaria fata rotii.
Asa ca Mircea, curaj! E simplu!
Pentru ES499 sunt nescesare roti cu spite de 14,1mm care se gasesc la modele PIKO ca E11 (E42, E44), BR80 Junior (osia din fata).
PDI
De regula la locomotivele H0 rotile sunt din material plastic, cu exceptia aburoaselor mai simandicoase. Acestea au inclusa la injectie o bucsa de alama pentru ca la montarea pe ax, care se face prin presare la rece, sa nu se deformeze plasticul si sa nu apara batai.
De multe ori la modelele pe care dorim sa le realizam e necesara schimbarea rotilor pe osie.
Iata cateva exemple:
E69, la care rotile de 14,1mm diametru, total neadecvate, au fost inlocuite cu roti cu 9 spite de 11,5mm, conforme originalului.

Rotile, provenind de la tenderul lui BR55 au trebuit adaptate de la un ax de 2mm diametru la unul de 2,5mm. Gaurirea trebuie facuta pe o masina care sa permita perfecta centrare a rotii.
La NOHAB-ul PIKO, utilizand niste roti Maerklin, s-a pus problema izolarii acestora fata de osie.

Deci, pe langa adaptarea gaurii din roata la noul ax, a fost necesara si bucsarea lor cu un material izolant (PVC in acest caz).
Sa revenim la problema lui MPU. Cum ati dedus din exemplele date sunt necesate doua operatiuni:
- depresarea de pe osie a rotilor originale
- presarea altor roti cu caracteristicile dorite.
Pentru a nu distruge roata, facuta din plastic, la depresare e necesara o scula foarte simpla:

o placa metalica, cu diverse degajari, pentru ca osia sa intre si sa aiba roata sprijinita pe spate, placa sprijinindu-se pe falcile unei menghine

Cu un dorn subtire si un ciocanel, se loveste usor osia.
Montare noilor roti e simpla, presarea putandu-se face intre falcile menghinei.

Roata se va sprijini pe niste placute de carton sau lemn moale pentru a nu zgaria fata rotii.
Asa ca Mircea, curaj! E simplu!
Pentru ES499 sunt nescesare roti cu spite de 14,1mm care se gasesc la modele PIKO ca E11 (E42, E44), BR80 Junior (osia din fata).
PDI