Roco TT BR 120 Taigatrommel

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

rastel

Well-Known Member
10 Martie 2010
499
0
Cornetu
LOCATION
Cornetu
De ceva timp am pus ochii pe aceasta frumusete de la ROCO:



Si acum sunt fericitul ei posesor :D
Un foarte scurt istoric al locomotivei diesel-electrice BR120 (denumita M62 in fosta URSS).
Prototipul a fost construit in anul 1964 iar in total au fost construite aproximativ 3273 de locomotive, incluzand aici si modelele pentru armata si pe cele destinate exportului in tarile socialiste.
In DDR aceste locomotive au fost denumite initial V200, mai tarziu primind denumirea BR120. Primele locomotive au fost livrate in 1966. Datorita problemelor tehnice aparute pe parcursul exploatarii, a consumului urias de combustibil si ulei dar si datorita uzurii mari a cai de rulare produse de aceste locomotive, ultimele exemplare au fost scoase din uz in anul 1994.
Cateva detalii tehnice:
- dispunerea osiilor Co-Co
- lungime 17.5 m
- masa 116.5 t
- motor diesel 14D40 (consum de 340 l/ora) :x
- capacitate rezervor combustibil 3900 l
- putere dezvoltata 1472 kW
- viteza maxima 100 km/h
 
Modelul este construit in metoda clasica Roco, sasiu si boghiuri din metal, carcasa din plastic. Tractiunea este pe toate cele 6 osii, din care doua au cauciucuri pentru sporirea aderentei. Motorul este cu 5 poli si volanta, asigurand o viteza de deplasare constanta, fara "hopuri". Iluminatul este realizat cu led-uri albe si asigura un aspect foarte realist.
Referitor la detalii, acestea sunt fidel realizate (scari, balustrade etc.)









Inca nu am montat accesoriile, deoarece acestea trebuiesc demontate in momentul in care am sa introduc decodorul in locomotiva (din pacate cel fara sunete... :( ) si apoi montate din nou ...
Deoarece locomotiva are geamuri pe laterale, cei de la Roco au detaliat si interiorul intr-un mod destul de reusit.





O singura problema am constatat: controlul calitatii cam lasa de dorit...
Pe langa cateva suruburi pe care a sarit surubelnita automata, locomotiva are vopseaua neimprimata corespunzator pe o laterala, lucru destul de suparator.



Inca o poza cu detalii...

 
Asta este "Made in EU", adica Arad....

Cateva poze cu detalii tehnice.
Conectorul pentru decodor NEM651, dar este loc si pentru un decodor de dimensiuni mai mari





Cabina mecanicilor



Si locul (cutia de rezonanta) pentru difuzor



Detaliu cu boghiul



Si surubul strans "cu simt de raspundere" :mad:

 
ca aspect general, detalii si calitate pare a fi peste cea realizata de Tillig, daca si pretul a fost bun atunci ai facut o achizitie excelenta, si eu as fi fost interesat de o asemenea piesa dar din pacate vorba ta dintr-un alt post importatorilor de la noi li s-a pus pata pe TT-isti si aduc cu totul accidental TT inghesuindu-se toti la HO fara sa profite de o piata mai mica dar care totusi exista facandui pe TT-isti multi putini cat sunt sa faca vanzare magazinelor din vest
 
Adevarat, finetea detaliilor si numarul lor este mai mare decat la modelul realizat de Tillig. De exemplu modelul de la Tillig nu are scarile de pe boghiuri, in timp ce la modelul prezentat aici acestea exista. Nu mai vorbesc de furtune, manere, etc. O alta problema la modelul Tillig o reprezinta distanta exagerat de mare dintre sasiu si boghiuri. La fel motorizarea la concurenta este mai slaba. Dar ca element negativ, la Roco pretul este mai mare ....
 
Pentru cei interesati am gasit un review (in germana) in care sunt prezentate cele doua modele, de la Roco si Tillig. Nu stiu daca am voie sa pun link-ul aici .... Poate ma lamureste un moderator.