Roco...o scadere a calitatii?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.297
991
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Desi au mai fost prezentate modele Roco pe forum,insa nu am vazut pe nimeni sa se
planga de ceva anume.Eu as avea motive sa cred ca in ceea ce priveste calitatea
modelelor Roco produse dupa faliment,este in scadere.

Desi nu am cumparat prea multe modele dupa "revenirea" Roco,am sa enumar cateva
defecte pe care unii nu le vor considera majore,insa pentru cine cunoaste Roco
de-a lungul anilor ,stie la ce ma refer.

Am sa incep cu ultima achizitie,in vederea CFR-izarii, Br 57,care parca a mai fost prezentata pe undeva





in prima imagine se remarca cauciucuri de aderenta pe osia motoare de la masina,
in conditiile in care rotile motoare NU sunt antrenate de cunoscutul cardan care
trece din tender in masina.Ce cauta acele cauciucuri acolo????
Sa avem ce schimba si implicit pe ce cheltui bani care ar putea cumpara altceva?
in a doua imagine,la osiile tenderului se vad 4 cauciucuri de tractiune pe cele 2 osii motoare,
lucru care "scapa",insa pinioanele nu sunt inchise ,asa cum obisnuieste Roco sa faca,si sunt la vedere,
fapt ce duce la facilitarea colectarii prafului,scamelor,firelor de par etc...si sporirea
zgomotului facut de motor-pinioane in mers,similar locomotivelor Trix de productie mai veche.
Alt aspect ar fi deja clasica metoda de vopsire a locomotivelor cu abur...plastic negru.
am descoperit acest lucru la Br 64 cand am vrut sa il patinez si am constatat cu
stupoare ca vopselele de la revell ataca acest plastic,lucru ce nu mi se mai intamplase...

lista poate continua,insa aceste mici detalii fac mari diferente care cantaresc in momentul achizitionarii unui model .
 
ca aspect exterior modelul este detaliat cu grija,multe din aceste detalii vor dispare in momentul trecereii la CFR :p



 
ciudat ce spui tu; eu tocmai am cumparat un BR50 Roco din generatia noua. Tractiunea e pe 7 roti (doua de pe tender si 5 de pe loco), transmisia e pe cardan, e lucrata ok. sincer nu stiu cum lucra roco inainte, dar eu am 3 locomotive de la roco, luate in ultimile 4 luni si toate sunt ok....
 
eu am 12...am avut 19 de la Roco luate in ultimii 12 ani.dupa revenirea din faliment,am luat decat 4.
lucra foarte bine inainte,si cand puneam o locomotiva noua pe sine,nici macar nu o auzeam cand merge,
foarte silentioase,lucru foarte important cand vrei sa instalezi un decodor cu sunet.
primele imagini cred ca sunt cat de cat lamuritoare.
 
@cosmin78 ... probabil ai nimerit un model facut in schimbul 3 de sambata :D .
Probabil au uitat sa monteze cate ceva , 1-2 p.n. error , probabil s-a facut in timpul campaniei agricole de toamna , cand 50% din operatori sunt in "concediu medical " pentru recoltatul porumbului sau stransul strugurilor .
Oricum rusinica :oops: :oops: :oops: :oops:
p.s. si ceilalti producatori mai fac minuni de genul asta :fluierat: :fluierat: :fluierat:
 
Salut Cosmin,
Am avut si eu un BR 57 Roco inainte de a trece la modele americane.Si la mine era aceeasi treaba cu acele cauciucuri .Avea tractiune doar in tender.Singura explicatie plauzibila este aceea:daca sunt cauciucuri atunci la impingere NU patineaza rotile mari din fatza ,ceea ce se vede de multe ori .De exemplu in curbe daca "stringe " ambielajul etc.......
 
nu conteaza unde e facuta,departe de mine sa dau vina pe cei de la arad sau din xanghai sau
unde pustiurile e facuta.nu se trateaza de Br 57 in particular,ci de intreaga productie Roco dupa faliment.
undeva s-a eliminat o veriga importanta in procesul de control al calitatii.si tot asa s-a eliminat mana
de lucru care vopsea cu negru semimat loc. cu abur,deci costul a scazut,lucru tradus nu
in pret scazut,ci in profit sporit pentru firma.
 
Pai da....daca trebuie scazute costurile ......undeva se vede acest lucru .... :(
Este una cand iti vopsesti tu un model ....si alta este cand se monteaza intr-o fabrica....fiecare miscare este calculata !!!
 
Mai nenea Cosmin!

Probabil ca Roco, prin expertii in previzionarea evolutiei mondiale din punct de vedere economic, a previzionat cu cativa ani inainte ca urmeaza o criza la nivel planetar.

Asa ca ce si-a spus?

Mai, noi suntem destepti ca de aceea am reusit sa facem filet firului de par, chiar daca japonezii i-au dat gaura, filet interior, i-au monta tranzistori si scrie Made in Japan, si fiind destepti hai sa dam lucratorii afara acuma, sa reducem costurile prin eliminarea vopselei si introducerea plasticului colorat in masa ca la europaleti iar cand vine criza nu reducem nimic, nu dam pe nimeni afara si iesim in fata la panoul fruntasilor.

Asta da strategie. :D

Deh, sangele de neamt apa nu se face.

:cafea:
 
:D

treaba asta intereseaza fix 0 pe cumparatori ce isi baga banii in Roco si numai.
eu platesc,sunt obisnuit cu un tip de calitate si nu vreau fluctuatii negative.asa cred ca gandesc destui si mi se pare logic.
scade calitatea,trebuie sa scada si pretul,insa asta ar fi ca o recunoastere tacita a proastei calitati.
 
cosmin78 a spus:
:D

treaba asta intereseaza fix 0 pe cumparatori ce isi baga banii in Roco si numai.
eu platesc,sunt obisnuit cu un tip de calitate si nu vreau fluctuatii negative.asa cred ca gandesc destui si mi se pare logic.
scade calitatea,trebuie sa scada si pretul,insa asta ar fi ca o recunoastere tacita a proastei calitati.

Pai vezi nenea de aceea ma supa eu pe unii si pe altii cand afirma ca exclusiv Romania este o tara bananiera.

Poate ar trebui sa ma bucur acuma ca iote am exportat modelul de tara bananiera in Austria care a indragit si primit cu bratele deschise sistemul.

Cine urmeaza?

:cafea:
 
Mai oameni buni .....si pe aici pe la noi mai umbla vorba : Bananenrepublik Deutschland !!! timpurile s-au schimbat de mult .... :(
 
SantaFeFan a spus:
Mai oameni buni .....si pe aici pe la noi mai umbla vorba : Bananenrepublik Deutschland !!! timpurile s-au schimbat de mult .... :(

Pai si e corect?

Nu este pacat ca pentru "niste unii" sa jignesti milioane de oameni?

Hai sa revenim la Roco.

Cineva, tot pe forum, semnala acuma ceva timp, poate luni de zile, ca asta este linia la ROCO, ca despre ROCO era vorba.

Sa treaca de la plastic vopsit la colorat in masa.

Celelalte imperfectiuni semnalate sunt curioase dar iata ca sunt ca si la Rivarossi ca si la Liliput si altii.
 
Asa este LDH , niste oi negre se gasesc peste tot ,si nu trebuie generalizat nimic !!!

Acum fiind vorba de Roco :cea mai buna calitate era inaintea primului faliment .Am avut cateva aburoase si am fost foarte multumit de ele.dar atunci erau cu roti de plastic ,iar acum le face cu roti metalice .Nu este chiar totul rau .....dar economosirea unor pasi in productie ( vopsire ) este un semn clar :reducere de costuri prin orice mijloace !!!! Haselberger ,cand a cumparat Roco sau Fleischmann a avut in cap doar afacere ,si nu a fost condus de vreun gand ....vai ,ce-mi plac trenuletele .Iar daca firmele nu mai aduc profit ,vor schimba repede proprietarul ,iarasi ....
 
incepusera ei sa schimbe rotile din plastic pe metal inca dinainte de faliment,vezi gama Platina si nu numai...insa faptul ca sunt
roti de metal sau de plastic,pentru mine putin conteaza,daca sunt la fel de bine realizate,se pot patina si astfel nu stii care cum sunt.
 
Da ,am avut si BR 18.201 (cea verde...) si asta era cu roti metalice ,si de o calitate excelenta !!!! (era dinainte de faliment )
 
concluziune....unde prind modele SH de dinainte de faliment,se stie.inainte de Br 57 am reusit sa "retin" o
electrica Rc5 SJ,noua,bineinteles fabricata inainte de....
inca nu mi-a ajuns in maini,insa nu ma indoiesc de calitatea acesteia,o iau cu ochii inchisi si nu am de ce sa ma plang...
 
Cosmine ai dreptate cu scaderea calitati .
Exact ce vorbeai de Rc5 SJ , in foto sunt cele doua locomotive diferenta se vede la boghiuri cum sunt lucrate , arcurile la BR 1043 sunt parte din carcasa iar la Rc6 SJ sunt montate pe boghui .
Rc6 SJ este cumparat inainte de faliment cu mult si a costat aproximativ 150 marci germane iar BR 1043 este cumparat acum un an si jumate si a costa 150 euro.
Amandoua ruleaza la fel de frumos si silentios macar atat .

Daca ai reusit sa faci rost de una veche n-o scapa din mana .

 
cosmin78 a spus:
Desi au mai fost prezentate modele Roco pe forum,insa nu am vazut pe nimeni sa se
planga de ceva anume..
Inseamna ca nu ai citit aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3284&start=0