baieti, aceasta locomotiva nu are nici o legatura cu Austria si Orient-Expressul!
locomotivele 210.000, 310.000 si 310.300 (cazane Brotan) s-au construit pentru K.K.St.B insa nu numai; in 1917-18 au fost livrate 10 locomotive la caile ferate prusace, pentru uzul in Prusia Orientala; dupa 1918 au ajuns la PKP, in 1940 din nou in Ostmark (Austria) si din 1945 au fost luate de sovietici!
vopsirea rosu-brun cu verde este tipica pentru Prusia si s-a purtat pe aceste masini intre 1918 si 1920; locomotivele austriece (care au tras si Arlex-ul, Arlberg Orient Express, a nu se confunfa cu Orient Express pur si simplu care nu a circulat cu 310) erau integral negre; dupa 1945 au circulat 4 masini din care 2 cu rotile rosii.
o masnia seria 210 si anume 210.01 a fost vopsita la prezentarea oficiala la care a asistat si Franz-Josef in albastru inchis; Micro Metakit a realizat si acest model.
este de asemenea inexacta informatia dupa care imparatul Franz Josef a avut de a face cu creeatia acestei masini. In Imperiu, toate autorizatiile de constructie pentru proiecte de arhitectura erau semnate direct de Imparat, fara exceptie, ca era vorba de o locomotiva de marfuri sau de cea mai prestigioasa.
nu se poate califica masina ca una care era extrem de rapida, fiind limitata din cauza cutei de foc mici la 100km/h, viteza maxima practicata in Austria. Problema conceptuala era legata de carbunele de proasta calitate austriac, cu putere de ardere mult mai mica. bietul Goelsdorf, unul din cei mai mari ingineri europeni, a avut o misiune mult mai grea decat Anton Hammel cu S3/6 vecina...
va recomand cu caldura brosura de la TransPress dedicata clasei 310 si "rudelor" sale, aparuta la TransPress in 1999 si disponibila in D si A la un pret modic (cam 10 Euro).