Roco 52524 BR212 DB AG

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

AlexDB

Active Member
21 Februarie 2019
95
50
41
Salut,
De curand am achizitionat aceasta locomotiva. De fapt, am mai avut-o acum 2 luni, dar am returnat-o deoarece "schiopata" , iar lumina farurilor se propaga pe sub carcasa atunci cand rula cu spatele.
Recent, am cumparat alta, venita direct de la ROCO, cu ajutorul celor de la T.A.(sperand sa prind alt lot).

Spre deosebire de prima pe care am avut-o, aceasta ruleaza mult mai bine, insa problema luminii persista:
02.png


Am desfacut-o sa vad de ce se propaga lumina si am observat:
La farurile din fata sunt niste ghidaje de plastic care directioneaza lumina spre "farurile de pe carcasa", iar pe laterale sunt aplicate bucatele de banda de izolat,
probabil chiar in scopul de a nu se propaga lumina prin carcasa.
03.png


La farurile din spate insa, ghidajul de plastic care directioneaza lumina este mult mai scurt si acele bucatele de banda de izolat lipsesc.
E clar ca lumina se propaga prin toata carcasa si iasa la imbinarea cu sasiul.
04.png


Prima data am aplicat eu banda de izolat la dimensiuni asemanatoare cu cele din fabrica si rezultatul a fost mult imbunatatit.
Am desfacut-o din nou, si pana la urma, am aplicat banda de izolat cu o latime mult mai mare. Acum ma pot bucura in sfarsit de produsul achizitionat.
05.png


06.png


Deoarece experienta mea este aproape nula, nu ma pot abtine sa nu intreb:
Cei de la ROCO se bazau pe faptul ca cine cumpara locomotiva o va rula doar in sensul inainte (cu fata), sau e vorba de o reducere de costuri gandita superficial?
Cei care detineti aceasta locomotiva, aveti aceeasi problema?

Sau... am eu oare pretentii prea mari? (am scapat de un 060DA MTB ca a fost prost vopsita, se legana carcasa pe sasiu la rulare, zdranganea de la vibratiile unui geam lateral desprins,
am returnat un 060 EA de la @AmintiriFeroviare cod 10025, pentru motivul ca benzile albe cu albastru trasate orizontal de jur imprejurul locomotivei se intalneau la o diferenta de 1mm chiar la postul de conducere 1, si se vedea ca o mazgalitura de vopsele suprapuse, pete de vopsea albastra pe zonele gri, microfisura pe carcasa, etc.

Multumesc!
 
Ar trebui sa le trimiti pozele si celor de la Roco ,macar sa vezi ce raspuns iti dau.
Oricum in ultimii ani a scazut calitatea produselor, chiar si la unii producatori consacrati ca Roco, parerea mea ca locomotivele cu codurile de la 4xxxx pana la 6xxxx au fost cele mai reusite.
Cred ca am sa si fac asta.
Locomotiva nu o voi returna, (sau o voi face doar daca cei de la ROCO vor vrea sa le-o trimit, depinde de raspunsul lor).
Intre timp ma gandeam sa pregatesc buget pentru un BR023 sau BR086 dar, tind sa ma orientez spre un alt producator.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Mi se pare mie sau capota mica nu se imbina corect cu cabina locomotivei ? Din imagine pare ca exista un spatiu vertical intre capatul capotei si cabina locomotivei.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Cred ca este de vina unghiul din care am facut poza, nu stiu exact, acum imbinarile par ok. Cabina e dintr-un plastic subtire, proiectata pentru a fi extrasa (acces decodor, etc).
 
  • Like
Reacții: mpursu
Acum nu toate sunt chix-uri, am un BR 01 (72134) care este piesa. De obicei la locomotivele cu abur nu dau rateuri, dar
la astea doua poti sa ceri pareri pe aici , BR 086 o are MPUrsu si am vazut ca este reusita, iar BR 23 este cam pe acceasi platforma ca si BR 01 .
BR 023 - ma gandeam la modelul care apare la anul,

offtopic: nu pot sa dau "Edit" dupa ce am dat "post reply"?
 
  • Like
Reacții: mpursu
Roco a mutat o parte din productie in Vietnam si din pacate se observa pe anumite modele (am mai scris pe aici pe undeva despre suruburi gata ruginite, vopsire deficitara, etc). Cu exceptia BR101 cod 72499 si BR193 RailForceOne cod 72196, cam tot ce am eu model Roco in colectie are cod de produs cu 4xxxx sau 6xxxx (chiar si 0xxxx - productie anii 80). In afara de BR042 pe care am cumparat-o intr-o stare jalnica (dar am adus-o la lumina si merge perfect), toate celelate functioneaza fara probleme.
Prefer sa cumpar ceva de productie ceva mai veche dar in stare noua (se mai gasesc) si sa le aduc eu in secolul 21 )in topicul colectiei mele deja sunt cateva cazuri, nu numai de la Roco) decat sa risc cu un produs nou in conditiile date - exceptie cazul in care am gasit din mai multe surse review-uri foarte bune pentru acel produs.
E totusi primul caz de locomotiva Roco prin carcasa careia trece lumina (despre care am auzit eu recent), ceea ce e ingrijorator pentru un producator din primul esalon, (daca pot spune asa).
 
Nu e chiar asa. Nu toate au avut Wälzlager la ambielaj.

Masinile 23 001 pana la 023 si de asemenea 026 pana la 052 au avut Gleitlager, deci pentru numarul 23 04x Roco a realizat bielele corect.

Au mai fost diferente la forma usilor de la cabina (cu balamale sau culisante), la preincalzitor s.a.m.d. Au fost 5-6 subserii diferite apoi au mai intervenit si modificari de parcurs.
 
In legatura cu BR212:
@GFN - am trimis email la ROCO, voi reveni cu raspunsul lor (daca voi primi vreunul).

In legatura cu discutia despre BR 023:
Sunt placut surpins de cum a decurs discutia si la ce nivel, astfel incat, fara sa am vreo intentie, am invatat cu placere lucruri foarte faine de la voi (valabil pentru fiecare topic de pe acest forum pe care am reusit sa il citesc).

Desi am specificat ca experienta mea este aproape nula, si imi cer scuze ca deviez de la acest topic, tocmai m-a trecut un "fior de nostalgie", in consecinta voi scrie o ghicitoare :).

In anul 1989-1991, am vazut intr-u magazin un starter set. Mi l-am dorit iar tatal meu l-a cumparat. Era ceva cu totul diferit de toate jucariile existente in acea vreme si a costat 300 lei, suma mare in acei ani.
Sinele: nu-mi aduc aminte daca formau cerc sau oval, dar aveau un sistem de prindere diferit de prinderile din ziua de azi (parca 2 lamele care intrau dintr-o sina in alta).
Vagoanele: 2 vagoane - unul gondola / platforma, iar celalalt "vagon inchis".
Locomotiva: Era albastra si semana cu un V100, zic eu acum dupa 33 de ani :D.
Imi mai aduc aminte ca locomotiva avea nevoie de o baterie pentru functionare, si, inainte ca tatal meu sa faca rost de acea baterie, eu am reusit sa distrug trenuletul, talent pe care l-am practicat pe toate jucariile avute.
Acum ma intreb: ce trenulet am avut eu cand am fost copil? :D.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Problema cu plasticul transparent este mai veche la Roco , fiind prezenta si la unele modele mai vechi.
La doamna din imagine (pozata in 2009), Roco 63685, am bagat bidineaua pe interior, vopsea neagra, altfe era jale cu lumina stinsa.

Br 182.a.JPG
 
A luat foc!

La nici 5 secunde dupa ce am pus-o pe sina, s-a auzit un arc electric, s-a vazut lumina in cabina, apoi a iesit fum.
Ceea ce se observa in poza, e aparent singura dauna.



lok.png
 
  • Wow
  • Sad
Reacții: AdyAero și mpursu
Mi se pare mie sau se produsese un scurtcircuit între traseele care duc la culegătoarele de tensiune TR (Track Right - șina de pe dreapta) și TL (Track Left - șina de pe stânga)? Nu sunt sigur, dar în imaginile anterioare am observat o picătură de cositor pe pătrățelul notat "2L" (ceea ce cred că înseamnă Zwei-Leiter, adică două șine), iar pătrățelul notat "3L" (Drei-Leiter, adică trei șine) era curat. Acum mi se pare că văd cositor pe ambele pătrățele, iar traseele respective duc spre TR și TL.
Observ că a apărut un difuzor și un decodor cu sunet, ceea ce deja este un pas înainte pentru această simpatică locomotivă :cool:
 
  • Like
Reacții: AlexDB
Posibil ca distanta dintre trasee + cositorul aferent sa fie prea mica...dar de ce doar acum? Tocmai cautam pe net vagoane "silberlinge commuter" si mi s-a facut dor s-o mai rulez o data..
@mpursu - ca o gluma mai mult sau mai putin ironica: din umila mea colectie de 4 locomotive, 2 Piko Expert si 2 Roco, BR212 si BR233 sunt preferatele mele si singurele cu sunet. La o PIKO am gasit niste lipituri atat de proaste incat au generat contacte intermitente, iar la Roco sunt atat de bine facute lipiturile incat apar scurt-circuituri intre trasee :D
 
  • Like
Reacții: mpursu
Uff, nu ma mai mir de ce locomotivele de fabricatie mai veche sunt subiectul unor adevarate batalii, nu licitatii, pe ebay sau alte site uri de profil.
 
  • Like
Reacții: nae44