Roco 52524 BR212 DB AG

AlexDB

Active Member
21 Februarie 2019
62
21
37
Salut,
De curand am achizitionat aceasta locomotiva. De fapt, am mai avut-o acum 2 luni, dar am returnat-o deoarece "schiopata" , iar lumina farurilor se propaga pe sub carcasa atunci cand rula cu spatele.
Recent, am cumparat alta, venita direct de la ROCO, cu ajutorul celor de la T.A.(sperand sa prind alt lot).

Spre deosebire de prima pe care am avut-o, aceasta ruleaza mult mai bine, insa problema luminii persista:


Am desfacut-o sa vad de ce se propaga lumina si am observat:
La farurile din fata sunt niste ghidaje de plastic care directioneaza lumina spre "farurile de pe carcasa", iar pe laterale sunt aplicate bucatele de banda de izolat,
probabil chiar in scopul de a nu se propaga lumina prin carcasa.


La farurile din spate insa, ghidajul de plastic care directioneaza lumina este mult mai scurt si acele bucatele de banda de izolat lipsesc.
E clar ca lumina se propaga prin toata carcasa si iasa la imbinarea cu sasiul.


Prima data am aplicat eu banda de izolat la dimensiuni asemanatoare cu cele din fabrica si rezultatul a fost mult imbunatatit.
Am desfacut-o din nou, si pana la urma, am aplicat banda de izolat cu o latime mult mai mare. Acum ma pot bucura in sfarsit de produsul achizitionat.




Deoarece experienta mea este aproape nula, nu ma pot abtine sa nu intreb:
Cei de la ROCO se bazau pe faptul ca cine cumpara locomotiva o va rula doar in sensul inainte (cu fata), sau e vorba de o reducere de costuri gandita superficial?
Cei care detineti aceasta locomotiva, aveti aceeasi problema?

Sau... am eu oare pretentii prea mari? (am scapat de un 060DA MTB ca a fost prost vopsita, se legana carcasa pe sasiu la rulare, zdranganea de la vibratiile unui geam lateral desprins,
am returnat un 060 EA de la @AmintiriFeroviare cod 10025, pentru motivul ca benzile albe cu albastru trasate orizontal de jur imprejurul locomotivei se intalneau la o diferenta de 1mm chiar la postul de conducere 1, si se vedea ca o mazgalitura de vopsele suprapuse, pete de vopsea albastra pe zonele gri, microfisura pe carcasa, etc.

Multumesc!
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
988
912
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Initial locomotiva asta din seria V100 a fost fabricata de Roco acum aprox. 30 ani ,seria din fabrica cu 4xxxx ,aveau luminile pe becuri albe/ rosii undeva sub capote si ghiduri de lumina , plastic prin care nu trecea lumina.
Am si eu un V100 si un RH 2048 serii vechi ,dar nu au nici o problema de genul acesta.
Acum ,ca sa o aduca in secolul acesta am observat ca au reproiectat placa electrica cu circuite si lumini peste sasiul vechi ,doar ca au reproiectat ca naiba , pe langa asta au inceput sa foloseasca si plastic transparent prin care trece lumina. Macar puteau sa spoiasca cu vopsea neagra interiorul carcasei ca sa opreasca trecerea luminii de la leduri.
Ar trebui sa le trimiti pozele si celor de la Roco ,macar sa vezi ce raspuns iti dau.
Oricum in ultimii ani a scazut calitatea produselor, chiar si la unii producatori consacrati ca Roco, parerea mea ca locomotivele cu codurile de la 4xxxx pana la 6xxxx au fost cele mai reusite.
 

AlexDB

Active Member
21 Februarie 2019
62
21
37
Ar trebui sa le trimiti pozele si celor de la Roco ,macar sa vezi ce raspuns iti dau.
Oricum in ultimii ani a scazut calitatea produselor, chiar si la unii producatori consacrati ca Roco, parerea mea ca locomotivele cu codurile de la 4xxxx pana la 6xxxx au fost cele mai reusite.
Cred ca am sa si fac asta.
Locomotiva nu o voi returna, (sau o voi face doar daca cei de la ROCO vor vrea sa le-o trimit, depinde de raspunsul lor).
Intre timp ma gandeam sa pregatesc buget pentru un BR023 sau BR086 dar, tind sa ma orientez spre un alt producator.
 
  • Like
Reacții: mpursu

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
232
419
Mi se pare mie sau capota mica nu se imbina corect cu cabina locomotivei ? Din imagine pare ca exista un spatiu vertical intre capatul capotei si cabina locomotivei.
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
988
912
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Cred ca am sa si fac asta.
Locomotiva nu o voi returna, (sau o voi face doar daca cei de la ROCO vor vrea sa le-o trimit, depinde de raspunsul lor).
Intre timp ma gandeam sa pregatesc buget pentru un BR023 sau BR086 dar, tind sa ma orientez spre un alt producator.
Acum nu toate sunt chix-uri, am un BR 01 (72134) care este piesa. De obicei la locomotivele cu abur nu dau rateuri, dar
la astea doua poti sa ceri pareri pe aici , BR 086 o are MPUrsu si am vazut ca este reusita, iar BR 23 este cam pe acceasi platforma ca si BR 01 .
 
  • Like
Reacții: mpursu

AlexDB

Active Member
21 Februarie 2019
62
21
37
Cred ca este de vina unghiul din care am facut poza, nu stiu exact, acum imbinarile par ok. Cabina e dintr-un plastic subtire, proiectata pentru a fi extrasa (acces decodor, etc).
 
  • Like
Reacții: mpursu

AlexDB

Active Member
21 Februarie 2019
62
21
37
Acum nu toate sunt chix-uri, am un BR 01 (72134) care este piesa. De obicei la locomotivele cu abur nu dau rateuri, dar
la astea doua poti sa ceri pareri pe aici , BR 086 o are MPUrsu si am vazut ca este reusita, iar BR 23 este cam pe acceasi platforma ca si BR 01 .
BR 023 - ma gandeam la modelul care apare la anul,

offtopic: nu pot sa dau "Edit" dupa ce am dat "post reply"?
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
988
912
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Asta de la anul este o reeditare a lui BR 23 105 (43248) , cu detalii mai fine, mai mult la roti, biele, contramanivele , bolturi biele, lumini cu led, interfata digitala.
Doar ca uitandu-ma mai atent am observat ca forma noilor biele la modelul nou nu mai respecta forma bielelor modelului real.
Br 23 au avut biele cu rulmenti nu cu lagare din acest motiv au forma de lacrima la capete si nu mai au acel rezervor de ulei cu capacel in partea de sus pentru ungere.

1605950573533.png
1605950604212.png

Si vechea BR 23
1605951031144.png
 
Ultima editare:

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
206
143
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Roco a mutat o parte din productie in Vietnam si din pacate se observa pe anumite modele (am mai scris pe aici pe undeva despre suruburi gata ruginite, vopsire deficitara, etc). Cu exceptia BR101 cod 72499 si BR193 RailForceOne cod 72196, cam tot ce am eu model Roco in colectie are cod de produs cu 4xxxx sau 6xxxx (chiar si 0xxxx - productie anii 80). In afara de BR042 pe care am cumparat-o intr-o stare jalnica (dar am adus-o la lumina si merge perfect), toate celelate functioneaza fara probleme.
Prefer sa cumpar ceva de productie ceva mai veche dar in stare noua (se mai gasesc) si sa le aduc eu in secolul 21 )in topicul colectiei mele deja sunt cateva cazuri, nu numai de la Roco) decat sa risc cu un produs nou in conditiile date - exceptie cazul in care am gasit din mai multe surse review-uri foarte bune pentru acel produs.
E totusi primul caz de locomotiva Roco prin carcasa careia trece lumina (despre care am auzit eu recent), ceea ce e ingrijorator pentru un producator din primul esalon, (daca pot spune asa).
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
988
912
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Trebuie totusi cautata locomotiva reala BR 023 040 si vazut ce fel de biele a avut ,poate ma insel =si dau cu pietre aiurea.
De lumina prin carcasa mai stiu un caz de locomotiva V220 visinie din start set (editie noua ) , proprietarul a vandut-o si a cumparat-o pe cea Marklin trecuta de mine in DC.
 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Februarie 2008
517
27
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Nu toate BR 23 aveau rulmenti la ambielaj .
Doua modele Roco unul cu rulmenti celalalt cu cutie de ungere
 

Atașamente

  • BR 023 102-7 DB.JPG
    BR 023 102-7 DB.JPG
    166,7 KB · Vizualizări: 9
  • BR 23 1109 DR.jpg
    BR 23 1109 DR.jpg
    138,1 KB · Vizualizări: 9
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
988
912
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Vezi ca aici sunt doua.locomotive diferite din doua tari diferite.
Au fost seria 23 fabricate in Germania de vest si cele din Germania de est 23.1000. ulterior inmatriculate BR35.
Eu aici ma refeream strict la clasa BR 23 DB, din care ultima construita a fost 23 105.
 
  • Like
Reacții: mpursu

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.129
1.101
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Nu e chiar asa. Nu toate au avut Wälzlager la ambielaj.

Masinile 23 001 pana la 023 si de asemenea 026 pana la 052 au avut Gleitlager, deci pentru numarul 23 04x Roco a realizat bielele corect.

Au mai fost diferente la forma usilor de la cabina (cu balamale sau culisante), la preincalzitor s.a.m.d. Au fost 5-6 subserii diferite apoi au mai intervenit si modificari de parcurs.
 

AlexDB

Active Member
21 Februarie 2019
62
21
37
In legatura cu BR212:
@GFN - am trimis email la ROCO, voi reveni cu raspunsul lor (daca voi primi vreunul).

In legatura cu discutia despre BR 023:
Sunt placut surpins de cum a decurs discutia si la ce nivel, astfel incat, fara sa am vreo intentie, am invatat cu placere lucruri foarte faine de la voi (valabil pentru fiecare topic de pe acest forum pe care am reusit sa il citesc).

Desi am specificat ca experienta mea este aproape nula, si imi cer scuze ca deviez de la acest topic, tocmai m-a trecut un "fior de nostalgie", in consecinta voi scrie o ghicitoare :).

In anul 1989-1991, am vazut intr-u magazin un starter set. Mi l-am dorit iar tatal meu l-a cumparat. Era ceva cu totul diferit de toate jucariile existente in acea vreme si a costat 300 lei, suma mare in acei ani.
Sinele: nu-mi aduc aminte daca formau cerc sau oval, dar aveau un sistem de prindere diferit de prinderile din ziua de azi (parca 2 lamele care intrau dintr-o sina in alta).
Vagoanele: 2 vagoane - unul gondola / platforma, iar celalalt "vagon inchis".
Locomotiva: Era albastra si semana cu un V100, zic eu acum dupa 33 de ani :D.
Imi mai aduc aminte ca locomotiva avea nevoie de o baterie pentru functionare, si, inainte ca tatal meu sa faca rost de acea baterie, eu am reusit sa distrug trenuletul, talent pe care l-am practicat pe toate jucariile avute.
Acum ma intreb: ce trenulet am avut eu cand am fost copil? :D.
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
988
912
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Exact am am dorit si eu.:):):),aruncatul cu pietre a fost un fel de a spune ,sa nu ii invinovatesc pe cei de la Roco ca nu respecta reproducerea la scara a modelului real.
 
  • Like
Reacții: mpursu