RK la un vagon frigorific

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.791
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Acum mai mult timp am achizitionat printre mai multe vechituri si un vagon frigorific piko de vreo 25 de ani. Nefiind in stare de a rula pe sina l-am pus intr-o punga si l-am uitat acolo. Cu ocazia unei mici reorganizari prin colectie am dat de vagonul asta si mi-am pus ambitia sa-l readuc in stare de functionare cu piesele ce le aveam disponibile.

Pentru inceput, poze cu starea initiala:

Principalele defecte: boghiuri terminate, scari rupte si o vopsire mizerabila. Pesemne unul dintre proprietarii anteriori isi incercase talentul pe el.

Am incercat sa fac o documentare despre el, dar in absenta oricarei poze a modelului real, m-am hotrarat fara nici un regret sa folosesc ce aveam in dotare. Am ales 2 boghiuri, am incercat pe ele diverse mine de pix pana am gasit unele care sa se potriveasca, dupa care am facut prima proba de pozitionare cu noile boghiuri.


A urmat montarea noilor suporti pentru boghiuri. Pentru asigurarea lor am folosit niste bucati de forex.


Primul test pe sina:

Montarea boghiurilor a decurs relativ usor, nefiind nevoie de gaurirea sau frezarea vagonului.

Urmatoarea operatiune a fost ceva mai grea: montarea kkkurilor. Am dorit ca acest vagon sa fie compatibil cu cele moderne.
Un test preliminar:

Am luat ca sablon un vagon de serie.

A urmat gaurirea sasiului si montarea piesei.

Am montat niste suporti si pe post de arc am folosit o fasie de cauciuc siliconic.

Si o verificare pentru a vedea cum se comporta fata de boghiu.


Avand experienta primeia, in cealalta parte a mers mai usor. Pasii au fost aceiasi asa ca nu detaliez.


Si la final, poze de ansamblu:


Dupa care am trecut la detalii,
O platforma de pe acoperis ce lipsea. Am facut-o oarecum dupa imaginatia mea din forex.

Am montat scarile. (forex + plexi)

Si o modificare a modului in care se imbina acoperisul cu restul carcasei. Vechile gauri (aflate in lateral) au cazut sub lama minifrezei.
Aspectul initial.

Sasiul dupa operatie.

Noul acoperis. Am dorit sa pastrez fixarea cu suruburi, asa ca doar am mutat suportii in alta pozitie si am dat noi gauri.


Vopsirea

Asa arata inainte de inceperea operatiunilor de vopsire.

In primul rand am dat jos vopseaua veche si am nivelat anumite imperfectiuni ramase in urma vopselei.

Am dat cu grund.

Dupa care a urmat albul, am mascat, pe urma sasiul cu negru si a iesit asta, la care am adaugat detalii cu pensula si a iesit asta:


Dupa montarea tuturor accesoriilor, poze de final:


Toate operatiunile astea mi-au luat in jur de 6 ore (adunat tot ce am lucrat efectiv, fara a pune pauzele lungi si dese din motive tehnice :lol: )
 

mircea18

Active Member
28 Octombrie 2008
62
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Eu am 4 asemenea vagoane in diferite stadii de uzura. Le-am achizitionat in ultimele trei luni de pe eBay.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.791
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Aplicand doctrina "cu cat mai jegos, cu atat mai bine", am facut o imbatranire pe vagonul frigo, ca sa termin povestea lui.

Aici, impreuna cu vagonul de test.