In ianuarie 2004 am achizitionat un BR58 (de fapt G12) ROCO. Cum sunt un colectionar de modele ep.II, m-am gandit ca modelul luat ca SH merita DRG-izat candva. Modelul avea un mic defect, in febra CIP-izarii cel care a frezat in buncarul tenderului pentru a face loc cipului, a scapat un pic freza pe delaturi!
Oricum nu-mi placea tenderul fara detalii al modelului, o vechitura ROCO de altfel, neschimbat din ââŹĹ77 si cum aveam de gand sa-l modific, defectul nu ma deranja.
Dar sa facem putina istorieââŹÂŚ
Cu BR58 ne ameninta RĂâWA inca din 1973
..dar, desi prezentat cu preturi, variante, nr. catalog, nu aveam sa vedem modelul in niciun catalog ulterior, ci abia dupa preluare de ROCO avea sa reapara in 1977
Ia uitati-va la locomotiva (peudo BR80) din poza de jos, nu vi se pare ca e ââŹÂŚasta !
Dar sa revenimââŹÂŚAsa cum obisnuiesc, orice model se face dupa o documentare prealabila.
BR58 poate fi considerata prima locomotiva unificata, fiind construita dupa aceleasi planuri de toate firmele landurilor germane.
In josul paginii sunt prezentate variantele si fabricantii.
Tenderul, desi pare facut dupa o varianta reala, cum se vede si din poza din pliantul cu Neuheiten 1977 a lui ROCO, este simplist si urat facut.
Se pare ca fochistul baga carbuniiââŹÂŚ motorului pe foc !
Mai ales dupa procurarea modelului realizat de RIVAROSSI, modelul ROCO devenea desuet in colectia mea.
Asa ca am trecut la modificarea lui. (din 2004 pana aziââŹÂŚ.mda, mi-a trebuit cam multââŹÂŚ)
Ca intotdeauna incep de la un model real siââŹÂŚplanuri!
Modificare partii frontale a tenderului inpunea si studierea posibilitatii de incadrare in gabaritele partii mecanice.
Pentru operatia estetica am apelat la un ââŹËtransplantââŹâ˘ dintr-un tender de BR55 (G8.1) PIKO
ââŹÂŚau facut si fracezii parca transplant de fatza !
Am indepartat suprainaltarea tenderului original, si asa afectata de freza (povestea cu cip-izareaââŹÂŚ) si am bagat eu freza in elââŹÂŚ.
Cum vedeti a trebuit sa realizez cornierul la partea superioara a buncarului de carbuni. Pentru asta am folosit doua placi de steclotextolit si PVC, de 0,5 si 0,2 mm grosime. Am decupat intai conturul buncarului din placa de 0,5, cu 0,2mm in plus fata de marginile acestuia. Apoi am lipit piesa obtinuta peste folia de PVC. Decuparea acestuia s-a facut la 0,2mm in jurul piesei initiale. (va las pe voi sa va imaginati cum se poate decupa simplu la 0,X mm in jurul unui contur !)
Rectificarea s-a facut intre doua placi la grosimea dorita
ââŹÂŚsi rezultatulââŹÂŚ
Mai trebuia mascat melcul, asa ca am angajat un fochist incepator care a dat cam mult drumul la carbunii din buncarââŹÂŚ
Va mai las sa respirati !
Oricum nu-mi placea tenderul fara detalii al modelului, o vechitura ROCO de altfel, neschimbat din ââŹĹ77 si cum aveam de gand sa-l modific, defectul nu ma deranja.
Dar sa facem putina istorieââŹÂŚ
Cu BR58 ne ameninta RĂâWA inca din 1973
..dar, desi prezentat cu preturi, variante, nr. catalog, nu aveam sa vedem modelul in niciun catalog ulterior, ci abia dupa preluare de ROCO avea sa reapara in 1977
Ia uitati-va la locomotiva (peudo BR80) din poza de jos, nu vi se pare ca e ââŹÂŚasta !
Dar sa revenimââŹÂŚAsa cum obisnuiesc, orice model se face dupa o documentare prealabila.
BR58 poate fi considerata prima locomotiva unificata, fiind construita dupa aceleasi planuri de toate firmele landurilor germane.
In josul paginii sunt prezentate variantele si fabricantii.
Tenderul, desi pare facut dupa o varianta reala, cum se vede si din poza din pliantul cu Neuheiten 1977 a lui ROCO, este simplist si urat facut.
Se pare ca fochistul baga carbuniiââŹÂŚ motorului pe foc !
Mai ales dupa procurarea modelului realizat de RIVAROSSI, modelul ROCO devenea desuet in colectia mea.
Asa ca am trecut la modificarea lui. (din 2004 pana aziââŹÂŚ.mda, mi-a trebuit cam multââŹÂŚ)
Ca intotdeauna incep de la un model real siââŹÂŚplanuri!
Modificare partii frontale a tenderului inpunea si studierea posibilitatii de incadrare in gabaritele partii mecanice.
Pentru operatia estetica am apelat la un ââŹËtransplantââŹâ˘ dintr-un tender de BR55 (G8.1) PIKO
ââŹÂŚau facut si fracezii parca transplant de fatza !
Am indepartat suprainaltarea tenderului original, si asa afectata de freza (povestea cu cip-izareaââŹÂŚ) si am bagat eu freza in elââŹÂŚ.
Cum vedeti a trebuit sa realizez cornierul la partea superioara a buncarului de carbuni. Pentru asta am folosit doua placi de steclotextolit si PVC, de 0,5 si 0,2 mm grosime. Am decupat intai conturul buncarului din placa de 0,5, cu 0,2mm in plus fata de marginile acestuia. Apoi am lipit piesa obtinuta peste folia de PVC. Decuparea acestuia s-a facut la 0,2mm in jurul piesei initiale. (va las pe voi sa va imaginati cum se poate decupa simplu la 0,X mm in jurul unui contur !)
Rectificarea s-a facut intre doua placi la grosimea dorita
ââŹÂŚsi rezultatulââŹÂŚ
Mai trebuia mascat melcul, asa ca am angajat un fochist incepator care a dat cam mult drumul la carbunii din buncarââŹÂŚ
Va mai las sa respirati !