RK BR58 (ex. G12) ROCO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2016
896
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
In ianuarie 2004 am achizitionat un BR58 (de fapt G12) ROCO. Cum sunt un colectionar de modele ep.II, m-am gandit ca modelul luat ca SH merita DRG-izat candva. Modelul avea un mic defect, in febra CIP-izarii cel care a frezat in buncarul tenderului pentru a face loc cipului, a scapat un pic freza pe delaturi!
Oricum nu-mi placea tenderul fara detalii al modelului, o vechitura ROCO de altfel, neschimbat din “77 si cum aveam de gand sa-l modific, defectul nu ma deranja.
Dar sa facem putina istorie…

Cu BR58 ne ameninta RÖWA inca din 1973



..dar, desi prezentat cu preturi, variante, nr. catalog, nu aveam sa vedem modelul in niciun catalog ulterior, ci abia dupa preluare de ROCO avea sa reapara in 1977





Ia uitati-va la locomotiva (peudo BR80) din poza de jos, nu vi se pare ca e …asta !



Dar sa revenim…Asa cum obisnuiesc, orice model se face dupa o documentare prealabila.
BR58 poate fi considerata prima locomotiva unificata, fiind construita dupa aceleasi planuri de toate firmele landurilor germane.



In josul paginii sunt prezentate variantele si fabricantii.

Tenderul, desi pare facut dupa o varianta reala, cum se vede si din poza din pliantul cu Neuheiten 1977 a lui ROCO, este simplist si urat facut.





Se pare ca fochistul baga carbunii… motorului pe foc !

Mai ales dupa procurarea modelului realizat de RIVAROSSI, modelul ROCO devenea desuet in colectia mea.

Asa ca am trecut la modificarea lui. (din 2004 pana azi….mda, mi-a trebuit cam mult…)

Ca intotdeauna incep de la un model real si…planuri!







Modificare partii frontale a tenderului inpunea si studierea posibilitatii de incadrare in gabaritele partii mecanice.

Pentru operatia estetica am apelat la un ‘transplant’ dintr-un tender de BR55 (G8.1) PIKO



…au facut si fracezii parca transplant de fatza !

Am indepartat suprainaltarea tenderului original, si asa afectata de freza (povestea cu cip-izarea…) si am bagat eu freza in el….



Cum vedeti a trebuit sa realizez cornierul la partea superioara a buncarului de carbuni. Pentru asta am folosit doua placi de steclotextolit si PVC, de 0,5 si 0,2 mm grosime. Am decupat intai conturul buncarului din placa de 0,5, cu 0,2mm in plus fata de marginile acestuia. Apoi am lipit piesa obtinuta peste folia de PVC. Decuparea acestuia s-a facut la 0,2mm in jurul piesei initiale. (va las pe voi sa va imaginati cum se poate decupa simplu la 0,X mm in jurul unui contur !)



Rectificarea s-a facut intre doua placi la grosimea dorita



…si rezultatul…



Mai trebuia mascat melcul, asa ca am angajat un fochist incepator care a dat cam mult drumul la carbunii din buncar…



Va mai las sa respirati !
 
Tenderul mai avea e drept un defect: barale de mana din spate cam duse…o fi dat cu freza si prin ele!

Cum tot trebuia sa le refac, am zis hai sa fac si barele de manevra pentru capacele rezervorului de apa !



Baiat sarac, n-am folosit piese Weinert sau de la altii, le-am facut din sarma…

Cum la realizarea lor am tras cu ochiul cand la o poza reala…



…cand la 58-ul RIVAROSSI…



…cazandu-mi fata cand am vazut ca chinejii (cacofonie voita !) au pus aruncatoerele de pietre invers !…asa ca am luat o pauza…


...acum puteam continua linistit !

Pentru vopsire, locomotiva a fost imprastiata in toate partile componente…



…si daca tot era asa, pai sa nu-i fac eu o bucurie amicului MPU !??



Eeeee !?

Acum fie vorba intre noi, nea Mirceo, nu te deranjaza mai mult ca la o locomotiva cu trei cilindri nu e corect facuta contragreutatea rotii motoare ?

Ia’te colea la nea’ RIVAROSSI



Ca sa nu mai zic ca are corect facuta roata cu spitele pline in dreptul butonilor bielei cuplare !

Buuun, gata cu noul tender…



Am pastrat rezervorul de gaz, desi inutil la o masina ep.II, dar daca va uitati mai sus la un ex. XIIIh, vedeti ca se poarta.

Dupa ce am echipat masina cu generatorul electric, am vazut ca nu are conducta electrica sub pervaz…



…dar am gasit poze in care desi masina are generator nu are nimic pe jos, asa ca… ma mai gandesc!

Oricum mai sunt de facut scarile marchizei, care sunt pe masina nu pe tender ca la model.



Pentru montarea scarii am modificat podeaua marchizei, a se compara cu cea initiala:



In asteptarea setului de inscriptii de la Gassner, pot sa iau o pauza, sau sa continui modificarile unui 52….


PDI
 
YEEEEEY!!!
yahoo.gif
yahoo.gif
yahoo.gif

Felicitari & mult succes! :aplauze:
Acum ceva vreme a trecut pe la mine o sora geamana a acestei simpatice aburoase, tot in vederea dotarii cu decodor digital, plus mici operatiuni de intretinere, asa ca am avut ocaziunea sa o studiez & demontez & remontez. Eu unul n-am dat cu freza pe tender, ci doar cu... pila, dar n-am indraznit sa ma iau de butonul gresit profilat al rotii motoare principale de pe stanga :fluierat:. Cat despre contragreutati... scuze, dar la vremea aceea inca nu stiam cum arata o BeRe58 reala :D
Piesa de plastic negru de sub tender, care acopera si tine la locurile lor rotile dintate, este FOARTE fragila si se tine doar in doua sau trei "gherutze", asa ca... poate poti face o optimizare si acolo :idea:
 
In primul rand felicitari PDI si apropo de rezervor , rezervorul e pentru lampile de lumina :wink:
 
Horia_Radulescu a spus:
ce lampi de lumina frate?

cele mai multe G12 au avut Turbogenerator si iluminare electrica de la constructie!

Asa o fi dar rezervorul de gaz este prezent pe tender iar locomotivele au felinare diferite, aceea de sus parca numai pentru electric iar aceea de jos oarece combinatie
 
hmmmm...

pesemne ca macheta este o combinatie epoca II devreme (gaz) cu epoca II tarzie (Turbogenerator, lumina electrica) si cu epoca III dupa 1953 (3 lumini pe sens de circulatie) :D
 
IIa,IIb,IIc,III :confused:

Aiurea!

Ep.VI



:D :D :D :D

...mai vedeti odata poza de jos...(tot un ex. XIIIh)



PDI
 
Pardon...Semana.... :D
Ca sa-mi fie iertata eroarea, trebuie sa remarc ca PDI (cu gandul - mai intai - si apoi cu fapta) a strabatut un drum la care multi dintre noi abia jinduim!
 
@PDI: mai Dane, ce ti-e si cu locomotivele astea de muzeu ;)

intr-un LokMagazin, daca nu ma insel luna trecuta (adica asta, 5/09, ca apare decalat) erau ceva poze cu utlimele 58 originale nemodificate ale DR la manevra in anii 1978-79 in Bw. Dresden-Altstadt cu lampi electrice (x3) si rezervoarele tot acolo sunt... iar masinile au placi cu numere de control ;)
 
De mult acest subiect (mai bine zis locomotiva) zacea adormit, dar iata ca am primit si seturile Gassner pentru reinmatricularea locomotivelor de Ep.II.



Acestea cuprind atat abtibilduri cat si table fotogravate.

Mi-am amintit insa ca locomotiva nu are scari. Cum lenea ma caracterizeza in "perioada de criza" (existentiala, desigur :D :D ), de unde sa "fur" eu o scara? Cum 56 e sora mai mica... am bagat un copy/paste cu scara ei.

....cu cauciuc siliconic (copy)...



si rasina (paste) :D



Am mai facut cateva complatari rezervorului de aer (diferenta de detaliere intre ROCO si RIVAROSSI era prea mare...)



...si le-am pus gramada..



Tinichelele se vopsesc intai si apoi se slefuiesc la sa se vada scrisul (da' ce va spun eu voua, unii - vezi Minitechnik - fac asta de muuult)









S-ar vedea ceva diferenta fata de "originalul" ROCO, nu? ;-)



Am profitat de ocazie sa DRG-izez si 58-ul Rivarossi





Acum urmeaza sa mai "Gassnerizez" si altele...

PDI