Rivarossi

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
Salutare trenulisti! Tot holbandu-ma pe net la locomotive cu aburi din metal, am dat de BR 58 executat de Rivarossi.Am citit ceva despre Hornby, un conglomerat care inghite Arnold( din pacate numai pe N?) ,Lima si Rivarossi. Pretul pentru o loko pe aburi "heavy metal'' depaseste 200 de euro si sincer sa fiu, m-a pus pe ganduri. Rog colegii de suferinta daca stiu ceva despre aceasta firma sau chiar loko in cauza sa intervina pro sau contra. Am locomotive de la Trix, Liliput, Roco, Brawa, chiar si Piko as diversifica cu Rivarossi, dar astept parerile voastre, daca detineti material rulant de la aceasta firma, in mod special scara HO. Un MARE Multumesc!
 

Doru

Well-Known Member
Trenulist
14 Februarie 2008
500
0
Cluj Napoca
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Cluj Napoca
Aceasta locomotiva, este port drapelul firmei. Mie imi face impresia ca e cea mai detaliata BR58 pe care am vazut-o vreodata. Nu o am inca si marturisesc ca mi-o doresc foarte mult. Pot doar sa iti dau cateva exemple de maestrie in realizarea machetei

Aici se vede clar cit de fine sunt detaliile sub cazan.

Iar in imaginea asta, se vad detalii din interiorul marchizei.
Tin sa precizez ca la foarte putine modele am vazut eu detalii vopsite in interior. La multe modele ale unor firme de mare prestigiu, nici macar nu se vad, ca sunt pline de motoare, cardane,decodoare si alte incarcaturi suplimentare.
Cazanul e din metal si in plus de asta are ambreaj!!!!!
Mai multe iti voi putea spune de ralizarea ei, la vremea cand voi izbandi sa o achizitionez.
Si in final, iata o poza cu un BR58 real
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
Doru, multumesc pt imagini! Tare as dori sa vad o poza cu un digital care a survolat modelul de la mica distanta. Tie iti plac detaliile din marchiza, dar pe mine ma omoara spatiul dintre cazan si sasiu, acolo unde o poti gadila pe burta :D .Baietii din sud, ceva despre Tanti 58?
 

Doru

Well-Known Member
Trenulist
14 Februarie 2008
500
0
Cluj Napoca
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Cluj Napoca
Vali, gresesti. Eu sunt foarte atent la TOATE detaliile, astea din marchiza sunt numai un "plus" de care tin seama.Acum sunt atent si la corectitudinea bielelor dupa frumoasa lectie luata de la MPURSU atunci cand ne-a vizitat la club. Spatiu acela dintre cazan si frama este intr-adevar exemplificativ. Dar mai fi atent si la tender, ca si ala e beton realizat.
Eu am avut un BR 58 de la Roco din seria professional. Nici vorba de asa realizare!
 

Doru

Well-Known Member
Trenulist
14 Februarie 2008
500
0
Cluj Napoca
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Cluj Napoca
Din cate stiu eu din documentatia firava care este pe net, tractiunea este pe rotile motoare si nu in tender, la fel ca si la Br 18 de la Rivarossi. La pornire se comporta ca si o locomotiva reala, un pic i se invart rotile in gol :D
Cred ca daca i se monteaza decodor cu sunet si generatorul cu fum, poti sa o folosesti la filmari :D
Mai aduc o precizare, modelul acesta este cu 3 cilindri si are simulat si cilinrul al-3-lea.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.008
989
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
@obiwan: "firma Arnold, care produce din pacate numai pe N" :D :D :D

putina documentare inainte de a scrie nu ne-ar strica... Arnold este firma care a "inventat" scara N, si cu exceptia unui KĂśf si a doua vagoane pe TT, din vremea falimentului din 2001, a activat si activeaza numai pe N!

atentie la comparatiile dintre diferitele BR58, este vorba de modele diferite... ca sa nu mai spunem ca cea Roco are cam 30 de anisori (prima productie 1976-77) si cea Rivarossi made by Hornby este din acest an... din pacate, cu destule greseli care puteau fi evitate si finisaje la partea mecanica care lasa de dorit (vezi si testul din MIBA din iulie sau august)
 

IonutTrif

Well-Known Member
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Horia,
si eu sunt un mare fan BR58 pe care o vreau neaparat in colectie.
La ce probleme te referi ?
Care varianta de la care producator o recomanzi ?
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.008
989
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna,

Ionut, cum spuneam, cea Hornby este muuuult mai recenta ca cea Roco si mai fina; cea Roco a fost multa vreme o referinta ca calitate si finete, insa, asa cum spuneam, are acum 30 de ani.

La Hornby avem o locomotiva moderna bine gandita insa produsa in China la un standard calitativ net inferior produselor Brawa (care se fac in aceeasi fabrica chineza, de exemplu) :(

cei de la MIBA (Martin Knaden sau Bernd ZĂśllner facuse testul, nu imi mai amintesc) reprosau finisaje imperfecte, Lichtleiter (cum se traduce, Rudi?) de la farurile din fata (ghidajele de lumina, poate :D ) prea joase si vizibile sub traversa frontala, cauciucuri de tractiune prost ajustate pe osii - deci locomotiva care tremura la mers la viteze joase... un fel de "branza buna in burduf de caine" :roll:

dupa MIBA, la seria a doua livrata o parte din problemele enuntate disparusera... dupa Hornby Deutschland de la Coburg... insa cine stie ce ajunge in Romania...

daca as alege una (pe H0) pesemne ca as alege Hornby, desi in opinia mea prea scumpa, insa nu prin Internet ci in magazin si le-as freca pe toate pe sine pana as gasi una sa ma satisfaca! ;)
 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Februarie 2008
505
22
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Horia_Radulescu a spus:
buna,

Ionut, cum spuneam, cea Hornby este muuuult mai recenta ca cea Roco si mai fina; cea Roco a fost multa vreme o referinta ca calitate si finete, insa, asa cum spuneam, are acum 30 de ani.
Nu avem si consilieri gramaticali pe aicea :x
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
Si uite asa constat ca devine un subiect interesant! Deci au fost ceva probleme cu modelul recent care s-au remediat, dar daca vreau sa comand pe site nu pot cere sa o rulez inainte. Eu totusi cred ca o sa o comand din doua motive: 1 . Este confectionata din metal si la mine place asta, 2. Este un prilej de a diversifica gama de locomotive , altfel spus- ceva nou pentru mine. Daca detine cineva alt model de la Rivarossi si ce parere are despre...Salutari !
 

sorin

Active Member
25 Aprilie 2008
79
0
italia
LOCATION
italia
Salut,

Ma bag si eu.Despre aceasta locomotiva nu stiu nimic dar pot sa va spun ca de cand Rivarossi a fost preluata de Hornby si productia a fost mutata in China calitatea a scazut drastic.Gurile rele spun ca in sptele Hornby ar sta de fapt o firma din China(cred Combasan sau ceva de genul)
Horia tu stii mai multe?

Spre exemplu trebuia sa fie deja in vanzare ETR 242 Polifemo,au ajuns in Italia dar au fost trimise toate inapoi in China pentru ca erau toate defecte(nu se stie ce aveau)

Am auzit prieteni care spuneau de automotoare imbinate cu ajutorul lipiciului in loc de clipsuri sau erori de inscriptii.

Dar va repet :!: :!: sunt auzite,eu deocamdata nu am modele Rivarossi.

Salutari la toti
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
Mauritius a spus:
...

Nu avem si consilieri gramaticali pe aicea :x
Nu avem consilieri gramaticali (nici macar nu am auzit sa existe vreun astfel de consilier) dar avem o explicatie din DEX:

"CACOFONÍE, cacofonii, s.f. AsociaĂžie neplăcută de sunete; cacofonism. (Muz.) Suprapunere de sunete discordante; lipsă de armonie. Din fr. cacophonie."

Deci cacofonia nu prea are legatura cu gramatica.

Si hai sa nu deviem de la subiect.
____________________________________________________________

Legat de carcase de metal vs. carcase din plastic: din cate cunosc, tehnologia de prelucrare a plasticului permite obtinerea de detalii mai multe si mai fine decat in cazul prelucrarii metalelor. Este adevarat?
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.008
989
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna baieti,

intr-adevar, pana de curand "plasticul" era mai fin ca "metalul" si asta dintr-un motiv simplu, daca plasticul in general era colorat in masa sau vopsit subtire, metalul necesita grund... exemplu clasic, Maerklin... de ce in Franta BB26000 Sybic Jouef era mult mai fina ca cea Maerklin? ;)

calitatea Rivarossi nu a fost niciodata foarte buna dupa ce din firma a disparut fondatorul, Signor Rossi... insa nu este nici catastrofala. ce se reproseaza este faptul ca desi se produce in aceeasi fabrica ca Brawa, calitatea este cu mult inferioara.

atentie la comparatii, este inutil si stupid sa comparam produse Rivarossi din vremea Grupului Lima sau a domnului Rossi cu cele de azi, made by Hornby... 58 este o productie noua, buna insa cu defecte pe care o productie noua nu ar trebui sa le aiba... asta e tot.

privind cacofonia evocata, promit ca atunci cand voi gasi pe aici pe la primul semafor vreun compatriot spalator de parbrize sa-l iau drept consilier personal de limba romana... numai sa nu ma invete altceva! :D
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.008
989
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
@ sorin: de firma Combasan nu am auzit, in China exista doi mari producatori, Modern Gala si Sandakan; Hornby lucreaza cu amandoi! ;)
 

sorin

Active Member
25 Aprilie 2008
79
0
italia
LOCATION
italia
Ai dreptate Horia,Sandakan se numeste doar ca am incurcat borcanele.

Dar e adevarat ca tot acolo produce si Roco?

Si o mica precizare in ceea ce priveste vopsirea: Se poate face si fara grunt(la metal ma refer) si se numeste mai popular vopsire cu pulberi.Se foloseste spre exemplu la vopsirea pantografelor.

Salutari