Rivarossi Henschel-Wegmann Zug umbau din AC in DC

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.093
LOCATION
Bucuresti
A venit la atelier pentru trecere din AC in DC un set de la Rivarossi Henschel-Wegmann Zug cu locomotiva BR 61 001.
Initial am zis ca este destul de simpla conversia pentru ca are rotile gata izolate, dar trebuie refacute si facute culegeri de tensiune pe carucioarele de la alergatoare si purtatoare, trebuie refacuta electrica pentru ca este digitalizata pe genunchi.
La vagoane o sa trebuiasca taiate osiile la jumate si presat tub din plastic , doar ca trebuie tub de 3mm( atat are osia diametrul).
Pentru inceput am reusit sa demontez locomotiva si sa vad care este planul pentru conversie , voi reveni cu poze de la etapele lucrarii.
Mi-a atras atentia motorul care pare sa fie Roco.
 

Atașamente

  • 20211011_193959.jpg
    20211011_193959.jpg
    506,3 KB · Vizualizări: 38
  • 20211011_194202.jpg
    20211011_194202.jpg
    233,6 KB · Vizualizări: 28
  • 20211011_194149.jpg
    20211011_194149.jpg
    296,3 KB · Vizualizări: 19
  • 20211011_194137.jpg
    20211011_194137.jpg
    310,4 KB · Vizualizări: 16
  • 20211011_194127.jpg
    20211011_194127.jpg
    342,1 KB · Vizualizări: 16
  • 20211011_194017.jpg
    20211011_194017.jpg
    228,6 KB · Vizualizări: 21
Cu tub de stiren Evergreen 224,merge de minune la osiile de 2 mm diametru, din ala de folosești la bucșări.
Referința următoare, Evergreen 225, de 4 mm diametru exterior, are 2,97 mm interior. Numai ca, este destul de fragila țeava, doar 0,5 mm grosime "în carne".

Mai degrabă ar merge la capătul osiei, unde probabil este mai subțire osia. Nu mai țin minte pe la ce modele am văzut soluția asta.

Uite tubul "tău" in plin efort modelistic

IMG_20211010_210753.jpg
 
M-am apucat cu drag si spor sa refac instalatia electrica .
Am ras tot ce era facut si am inceput de la zero, pana acum a iesit bine, zic eu.:rolleyes:
 

Atașamente

  • 20211013_145931.jpg
    20211013_145931.jpg
    250 KB · Vizualizări: 14
  • 20211013_145920.jpg
    20211013_145920.jpg
    246,5 KB · Vizualizări: 16
Ultimele poze de la conversia locomotivei, unde au fost pozate si lipite cablurile de la alergatoare si purtatoare.
Au urmat probe de rulaj ale sasiului , apoi montata carcasa si un filmulet pentru proprietar.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Atașamente

  • 20211013_154119.jpg
    20211013_154119.jpg
    272,5 KB · Vizualizări: 13
  • 20211013_154107.jpg
    20211013_154107.jpg
    285,3 KB · Vizualizări: 15
Ultima editare:
Da, decodorul este un Uhlenbrock mai vechi care are PWM -ul pe frecventa mai joasa si impreuna cu carcasa care rezoneaza se aude in halul acesta.
Pacat de munca mea , dar asta este, lucrez cu materialul clientului.
 
Ultima editare:
Final de lucrare.
Azi au fost demontate toate osiile vagoanelor, taiate pe mijloc si presat tub de la Evergreen cod 225 (multumesc de pont lui Cosmin78)
Dupa montaj am vopsit osiile cu negru mat pentru ca se vedeau urat tuburile albe si cam asta a fost.
Multumesc pentru atentie.
 

Atașamente

  • 20211014_113740.jpg
    20211014_113740.jpg
    223,7 KB · Vizualizări: 11
  • 20211014_113909.jpg
    20211014_113909.jpg
    226,4 KB · Vizualizări: 13
  • 20211014_114559.jpg
    20211014_114559.jpg
    192,2 KB · Vizualizări: 12
  • 20211014_130107.jpg
    20211014_130107.jpg
    339,7 KB · Vizualizări: 12
  • 20211014_130110.jpg
    20211014_130110.jpg
    382,9 KB · Vizualizări: 12
  • 20211014_131142.jpg
    20211014_131142.jpg
    347 KB · Vizualizări: 15
  • 20211014_131205.jpg
    20211014_131205.jpg
    242,1 KB · Vizualizări: 19
Ultima editare:
Pontul cu 224 de la tine îl am, așa că mă bucur că m-am "revanșat". Până să ne spui despre, eu adunam tuburi de la rezervele pentru pix, până și suportul pensulei de la Tamya Extrathin era luat in vizor, are exact diametrul potrivit, însă este moale.

Și după ce am rezolvat cu 224, am văzut, la un italian parcă, bucșe și manșoane pentru osii. Cum dau de ele, pun aici.

P. S. Ultima poza este "profi". De fabrică, ce să mai...
 
  • Like
Reacții: mpursu și GFN
La garnitura asta as fi instalat si o l;umina in vagoane si niste pasageri (nu prea multi)... Aranjamentul actual al osiilor permite instalarea fara emotii a unor culegatoare de curent eficiente (pe un singur boghiu al fiecarui vagon).

Felicitari! O noua viata pentru tot setul - acum depinde si de proprietar cum il va intretine.
 
  • Like
Reacții: mpursu și GFN
Pontul cu 224 de la tine îl am, așa că mă bucur că m-am "revanșat". Până să ne spui despre, eu adunam tuburi de la rezervele pentru pix, până și suportul pensulei de la Tamya Extrathin era luat in vizor, are exact diametrul potrivit, însă este moale.

Și după ce am rezolvat cu 224, am văzut, la un italian parcă, bucșe și manșoane pentru osii. Cum dau de ele, pun aici.

P. S. Ultima poza este "profi". De fabrică, ce să mai...
Sa vezi ce cautam eu, cand m-am apucat sa imi convertesc locomotivele Marklin, ,tot la fel pe unde vedeam un tub care mi se parea ca este bun, era " arestat pe loc "
La un moment dat aveam cototnete cu tub de plastic cat pentru un regiment, toate firmele ,sa vad care sunt mai bune, acum au ramas cateva din fiecare dar de baza au ramas tuburile de la Evergreen.