Rivarossi Henschel-Wegmann Zug umbau din AC in DC

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.312
1.657
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
A venit la atelier pentru trecere din AC in DC un set de la Rivarossi Henschel-Wegmann Zug cu locomotiva BR 61 001.
Initial am zis ca este destul de simpla conversia pentru ca are rotile gata izolate, dar trebuie refacute si facute culegeri de tensiune pe carucioarele de la alergatoare si purtatoare, trebuie refacuta electrica pentru ca este digitalizata pe genunchi.
La vagoane o sa trebuiasca taiate osiile la jumate si presat tub din plastic , doar ca trebuie tub de 3mm( atat are osia diametrul).
Pentru inceput am reusit sa demontez locomotiva si sa vad care este planul pentru conversie , voi reveni cu poze de la etapele lucrarii.
Mi-a atras atentia motorul care pare sa fie Roco.
 

Atașamente

  • 20211011_193959.jpg
    20211011_193959.jpg
    506,3 KB · Vizualizări: 38
  • 20211011_194202.jpg
    20211011_194202.jpg
    233,6 KB · Vizualizări: 28
  • 20211011_194149.jpg
    20211011_194149.jpg
    296,3 KB · Vizualizări: 19
  • 20211011_194137.jpg
    20211011_194137.jpg
    310,4 KB · Vizualizări: 16
  • 20211011_194127.jpg
    20211011_194127.jpg
    342,1 KB · Vizualizări: 16
  • 20211011_194017.jpg
    20211011_194017.jpg
    228,6 KB · Vizualizări: 21

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.154
680
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Cu tub de stiren Evergreen 224,merge de minune la osiile de 2 mm diametru, din ala de folosești la bucșări.
Referința următoare, Evergreen 225, de 4 mm diametru exterior, are 2,97 mm interior. Numai ca, este destul de fragila țeava, doar 0,5 mm grosime "în carne".

Mai degrabă ar merge la capătul osiei, unde probabil este mai subțire osia. Nu mai țin minte pe la ce modele am văzut soluția asta.

Uite tubul "tău" in plin efort modelistic

IMG_20211010_210753.jpg
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.312
1.657
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Azi nu am prea avut timp sa ma ocup de locomotiva BR 61 001 din cauza ca mi-a mancat timpul decodorul Esu V5, dar am apucat sa dau gauri in niturile care prind carucioarele si apoi sa le tai capatul inflorit
Niturile vor fi refolosite, prin ele se vor infileta surubele si saiba izolanta in locul celei din tabla.
Avansam in pasi mici dar siguri.
 

Atașamente

  • 20211012_203327.jpg
    20211012_203327.jpg
    258,5 KB · Vizualizări: 17
  • 20211012_203359.jpg
    20211012_203359.jpg
    331,1 KB · Vizualizări: 15
  • 20211012_203410.jpg
    20211012_203410.jpg
    319,1 KB · Vizualizări: 14
  • 20211012_203422.jpg
    20211012_203422.jpg
    352,7 KB · Vizualizări: 17
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.312
1.657
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Carucioarele alergatoarelor si purtatoarelor au primit culegeri de tensiune.
 

Atașamente

  • 20211013_110751.jpg
    20211013_110751.jpg
    166 KB · Vizualizări: 12
  • 20211013_110754.jpg
    20211013_110754.jpg
    197,5 KB · Vizualizări: 13
  • 20211013_110808.jpg
    20211013_110808.jpg
    229,5 KB · Vizualizări: 13
  • 20211013_112458.jpg
    20211013_112458.jpg
    173,5 KB · Vizualizări: 13
  • 20211013_120013.jpg
    20211013_120013.jpg
    178,5 KB · Vizualizări: 19

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.312
1.657
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
M-am apucat cu drag si spor sa refac instalatia electrica .
Am ras tot ce era facut si am inceput de la zero, pana acum a iesit bine, zic eu.:rolleyes:
 

Atașamente

  • 20211013_145931.jpg
    20211013_145931.jpg
    250 KB · Vizualizări: 14
  • 20211013_145920.jpg
    20211013_145920.jpg
    246,5 KB · Vizualizări: 16

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.312
1.657
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ultimele poze de la conversia locomotivei, unde au fost pozate si lipite cablurile de la alergatoare si purtatoare.
Au urmat probe de rulaj ale sasiului , apoi montata carcasa si un filmulet pentru proprietar.
 

Atașamente

  • 20211013_154119.jpg
    20211013_154119.jpg
    272,5 KB · Vizualizări: 13
  • 20211013_154107.jpg
    20211013_154107.jpg
    285,3 KB · Vizualizări: 15
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.312
1.657
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Da, decodorul este un Uhlenbrock mai vechi care are PWM -ul pe frecventa mai joasa si impreuna cu carcasa care rezoneaza se aude in halul acesta.
Pacat de munca mea , dar asta este, lucrez cu materialul clientului.
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.312
1.657
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Final de lucrare.
Azi au fost demontate toate osiile vagoanelor, taiate pe mijloc si presat tub de la Evergreen cod 225 (multumesc de pont lui Cosmin78)
Dupa montaj am vopsit osiile cu negru mat pentru ca se vedeau urat tuburile albe si cam asta a fost.
Multumesc pentru atentie.
 

Atașamente

  • 20211014_113740.jpg
    20211014_113740.jpg
    223,7 KB · Vizualizări: 11
  • 20211014_113909.jpg
    20211014_113909.jpg
    226,4 KB · Vizualizări: 13
  • 20211014_114559.jpg
    20211014_114559.jpg
    192,2 KB · Vizualizări: 12
  • 20211014_130107.jpg
    20211014_130107.jpg
    339,7 KB · Vizualizări: 12
  • 20211014_130110.jpg
    20211014_130110.jpg
    382,9 KB · Vizualizări: 12
  • 20211014_131142.jpg
    20211014_131142.jpg
    347 KB · Vizualizări: 15
  • 20211014_131205.jpg
    20211014_131205.jpg
    242,1 KB · Vizualizări: 19
Ultima editare:

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.154
680
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Pontul cu 224 de la tine îl am, așa că mă bucur că m-am "revanșat". Până să ne spui despre, eu adunam tuburi de la rezervele pentru pix, până și suportul pensulei de la Tamya Extrathin era luat in vizor, are exact diametrul potrivit, însă este moale.

Și după ce am rezolvat cu 224, am văzut, la un italian parcă, bucșe și manșoane pentru osii. Cum dau de ele, pun aici.

P. S. Ultima poza este "profi". De fabrică, ce să mai...
 
  • Like
Reacții: mpursu și GFN

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
332
387
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
La garnitura asta as fi instalat si o l;umina in vagoane si niste pasageri (nu prea multi)... Aranjamentul actual al osiilor permite instalarea fara emotii a unor culegatoare de curent eficiente (pe un singur boghiu al fiecarui vagon).

Felicitari! O noua viata pentru tot setul - acum depinde si de proprietar cum il va intretine.
 
  • Like
Reacții: mpursu și GFN

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.312
1.657
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Pontul cu 224 de la tine îl am, așa că mă bucur că m-am "revanșat". Până să ne spui despre, eu adunam tuburi de la rezervele pentru pix, până și suportul pensulei de la Tamya Extrathin era luat in vizor, are exact diametrul potrivit, însă este moale.

Și după ce am rezolvat cu 224, am văzut, la un italian parcă, bucșe și manșoane pentru osii. Cum dau de ele, pun aici.

P. S. Ultima poza este "profi". De fabrică, ce să mai...
Sa vezi ce cautam eu, cand m-am apucat sa imi convertesc locomotivele Marklin, ,tot la fel pe unde vedeam un tub care mi se parea ca este bun, era " arestat pe loc "
La un moment dat aveam cototnete cu tub de plastic cat pentru un regiment, toate firmele ,sa vad care sunt mai bune, acum au ramas cateva din fiecare dar de baza au ramas tuburile de la Evergreen.