Revista Modelism

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
7.003
2.552
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
am inteles, Andrei... pana atunci nu fac nimic si incerc sa disting inscriptiile de pe poza mea de la Comana... ;)

Off Topic, insa nu ma pot abtine: cat de idioti pot fi unii oameni? ieri mi-a cazut in mana Modelism 5/2007 cu o biata Tenderlok prusaca (T9.1 poate? viitoare 74 sau 91 la DRG, mai degraba 74...) care era cuplata la un tender pe 3 osii si pusa pe post de Skoda... cea de la muzeu, 130.5xx... si in plus cu legaturi spre cartea scoasa la batraneti de Robert Garbe, cu titlul tradus aiurea... hartia suporta orice! :twisted:
 
inca odata si desi il cunosc pe acest om de mai bine de 20 de ani, nu pot decat sa constat cat de neprofesionist isi conduce revista amicul Cristi Craciunoiu... ar fi fost asa greu sa caute un colaborator cu ceva cultura feroviara?

tot printr-un numar recent se anuntau kit-uri de "Calugareni din 1862" (???), de "Pacific" si de "50.000" la scarile cunoscute in modelismul feroviar de 1:50 si 1:35... era asa greu s-o dea pe 0 (1:43,5) sau 0 american (1:48) sau pe 1 (1:32)?

lipsa de profesionalism si cultura modelistica si feroviara... am colectia revistei de la inceput si nivelul a scazut extrem de mult in ultimii ani... numai cate greseli de traducere din alte limbi apar acolo... pe bietul Garbe, care isi scrisese cartea fiind la pensie, l-au trecut de la "prezent" la "trecut"... :(
 
Horia,

Hai sa-l rugam pe Florinn sa mute discutiile legate de revista Modelism la "Discutii diverse" si continuam acolo. Pot sa iti explic pe larg de ce se intampla aceste lucruri. Crisian Craciunoiu, se pare, nu are legatura decat cu editorialul :wink:

Lasam linisti un subiect legat de machete si conversii care are cursivitate.

Multumesc,
 
Dorel,

perfect de acord si sunt, ca o persoana care-l cunoaste bine pe Cristi Craciunoiu, chiar foarte curios sa aud (bzw. citesc) aceste lucruri! :)
 
Ca vechi cititor al revistei, (am colectia aproape completa de la inceput) am remarcat la randul meu scaderea accentuata a nivelului informatiilor din "Modelism" in ultimii ani si este MARE pacat, fiindca totusi, cum-necum, a fost singura revista de profil din Romania.

Mai mult decat atat, indiferent de meritele sau scaparile sale ca om, trebuie sa recunosc sincer ca ii datorez lui Cristian Craciunoiu interesul pe care il am si in prezent pentru navele Marinei Romane din secolul al XIX-lea.

Tot in "Modelism" apareau pentru prima data planuri exceptionale precum cele ale locomotivelor Egerstorff B-n2, sau celebrele locomotive rapide "Orleans", pe care si acum ma tot gandesc cum am putea sa le reproducem pe dioramele noastre.

Ce parere ai avea Horia, de o locomotiva Orleans cu toata distributia Allan-Trick cu bare incrucisate realizata integral la scara N? Asta da provocare! ;-)
 
cata dreptate, vorba lui Rudi Teutsch ;)

il cunosc pe Cristian Craciunoiu din 1987 sau 1988 si pe cat de mare este respectul meu pentru ce reusise sa faca in acea vreme - cu o echipa de calitate - tot pe atat de mare imi este dezgustul pentru nivelul de azi, o balacareala tipic romaneasca, un mix de imagini sexy de ziar de taraba din Albania cu crampeiuri de reviste online din toata lumea si poze luate de pe forumuri unde chiar ei recunosc ca le publica fara nici un fel de autorizatie din partea autorilor...

daca m-am apucat de modelism cand am fost copil, o mare parte este meritul lui Cristian Craciunoiu... insa unde s-a ajuns azi?

ma intreb sincer, cati oameni, in afara de pasionatii ca Dorel, ca Dorin si ca mine care au colectia de la inceput mai cumpara o asemenea fituica...

despre termenii din alte limbi nu mai vorbesc, asa se transforma "locomotivele prezentului" in cele ale trecutului... insa aici nu am vazut nici o revista romaneasca sa exceleze... :(

nu pretind un nivel de Modell Fan sau Kit Magazine, Steel Masters sau sa spunem MIBA pentru trenuri (desi si MIBA de 10 ani a scazut mult) insa un asemenea nivel de publicatie kosovara ma dezgusta profund...

cum spuneam, din nefericire hartia suporta orice... :(
 
Horia, nu stiu daca la tine la Mulhouse se gaseste "Modelism" la taraba! :D

In Constanta se gasea, cu mult noroc, pe la chioscurile "Rodipet" pana prin iunie pana anul trecut. Am citit insa un comentariu al domnului Craciunoiu despre banii pe care ii datoreaza falimentara firma Rodipet revistei si din momentul acela n-am mai gasit-o nicaieri. Nu mi-am facut atunci probleme fiindca intre timp se deschisese un magazin Modelism la Constanta. Insa cum anul acesta in ianuarie noul magazin s-a inchis, a ramas alternativa abonamentului, ori a cumpararii revistei de la standul "Modelism" de la etajul 3 al magazinului "Cocor", pentru cine are drum prin Bucuresti...
 
LDH a spus:
S-a remediat gresala in numarul urmator
Serban Lacriteanu le-a atras atentia asupra greselii

Corect ar fi sa spunem ca nu numai Serban Lacriteanu le-a atras, in mod repetat, atentia celor de la Modelism despre ceea ce s-a scris in ultimele numere ale revistei. S-o pricepe Dl. Craciuniou la nave, dar la locomotive chiar nu se pricepe deloc.

Cine are curiozitatea sa citeasca si rubrica de "posta redactiei" va observa ca am semnalat si eu erorile aparute acolo, ba mai mult m-am oferit sa "produc" cateva randuri despre locomotivele CFR. Din pacate, raspunsul primit la aceasta oferta a fost destul de vag...
 
Adeca,avem revista de manele si nu avem de modelism?
Oare am putea face ceva?Nu stiu,va intreb pe voi
Pai... am eu solutia... din cele 15-17 milioane de manelisti ... convertim la modelism vreo 10% :D :D
Sa vezi apoi ce bataie pe revista de modelism si ce concurenta acerba intre editori, care sa fie cel mai bun. :!:
 
romrail,

Ai dreptate in ce spui si scuze pentru scapare.

Revista se gaseste nu numai la et.3 al magazinului Cocor ci si in oras la chioscuri.
La chioscul de la coltul strazii mele vin regulat cate doua numere, unul dintre ele este al meu si unul cand si cand il mai ia cineva.
L-am mai vazut la un chiosc de la intersectia Mosilor cu Republicii si la un chiosc din Drumul Taberei.
Sigur mai este si prin alta parte.

Sandy,

Este jenant dar si foarte greu sa scoti o astfel de revista care se adreseaza unui anumit public si nu a celui dornic de cancanuri.

Eu sper ca nivelul sa creasca si sa nu scada si sa redevina ce a fost inainte. Sa devina una dintre cele mai tari reviste de modelism.
 
salut,

de scazut, nu prea mai are unde sa scada ;)

o revista buna are nevoie de o echipa buna si o echipa buna se formeaza cu multa buna-vointa si mai ales cu multi bani... si asta spune tot! :(
 
Horia,

Uneori nu e suficienta doar bunavointa si banii, nu degeaba se spune ca drumul spre iad este pavat cu bune intentii. Mai este nevoie si de pasiune, dar mai ales de pricepere, ca sa nu incurci borcanele si sa prezinti o locomotiva prusaca drept ceea ce nu este! Iar asta nu se poate cumpara, nici macar cu foarte multi bani...

De aceea avem revista de manele, pentru ca e un subiect unde orice "tilica" poate sa produca subiecte "senzationale" pe gustul cititorilor de la periferia Bucurestiului.

In schimb pentru modelism feroviar cu greu se aduna o mana de oameni, si inca unii dintre ei locuiesc actualmente in afara granitelor Romaniei!


Cat despre kit-ul "Calugareni" la scara 1:35, ce te mira? Nu-i asa ca toata viata ti-ai dorit sa realizezi o diorama unde sa apara ceva blindate germane alaturi de veterana locomotiva, ca tot s-ar potrivi :D

Am vazut realizat acest kit la magazinul Modelism in decembrie. Ce pot sa-ti spun este ca macar au nimerit numarul de spite corect la rotile motoare ale locomotivei, si ca era vopsita groaznic, cu pensula si cu o vopsea prea groasa, iar consolele fata si spate ale tenderului pareau sa fie o idee prea mari.

In rest pare intr-adevar o alegere neinspirata a scarii, de parca ar fi fost facuta de cineva care n-a auzit in viata lui de scarile uzuale in modelismul feroviar!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
multa sudoare in zadar, stiu...

Pacificul Maffei arata inca si mai groaznic... insa atata timp cat exista bezmetici care sa cumpere asemenea pseudo-modele numai pentru ca ele exista, se vor produce ba vor aparea si altele la fel de bune... :(
 
victorian a spus:
Horia,

Mai este nevoie si de pasiune, dar mai ales de pricepere, ca sa nu incurci borcanele si sa prezinti o locomotiva prusaca drept ceea ce nu este! Iar asta nu se poate cumpara, nici macar cu foarte multi bani...

Salutari din Constanta,
Dorin

Pasiune este, de lucrat se lucreaza iar cei care lucreaza, probabil nu toti, fac ce fac din pasiune.

Ca sunt greseli in revista si nu numai la feroviare este de inteles atata timp cat lipsesc colaboratori specializati pe domenii - informatie lasata in coada de peste deoarece multi spun ca lista colaboratorilor din revisa este fictiva iar revista nici nu confirma nici nu infirma asa ca functioneaza perfect duetul "zvonac, raspandac"