Restructurarea si reconstruirea "CFZ"-ului...

oberleitung

Member
5 Decembrie 2007
41
0
Oradea
www.obbhegyivasutak.atw.hu
WEBSITE
http://www.obbhegyivasutak.atw.hu
YAHOO
zolesz2002
LOCATION
Oradea
O zi/seara buna tuturor! Dupa o mica criza financiara "Caile Ferate a la' Zoli" (CFZ) si-a reinceput activitatea! :roll: Dupa o restructurare ampla si o schimbare drastica in logistica interna a CFZ-ului, anul aceasta au reinceput lucrarile pe diorama CFZ. Am facut un bilant provizoriu (altfel spus un fel de inventar) si le-am vandut tot de ce nu am avut nevoie, sau nu era de placul meu. Astfel s-au vandut urmatoarele:

-toate sinele cu profil "U", adica sinele Fuggerth, Lugoj si Piko RDG;
-toate sinele cu profil "I", in afara de Piko "A" Gleis (deci sinele Roco si Tillig);
-toate locomotivele (3 electrice), in afara de aburoasa Piko;
-toate vagoanele de calatori, in afara de vagonul Roco DB;
-toate vagoanele de marfa, in afara de vagonul Roco FS...

Pe langa vanzari, bineinteles au fost si achizitionari noi! :) Astfel am cumparat:

-sine noi Piko "A" Gleis;
-sine RocoLine (cu terasament din cauciuc);
-in curand vor sosi cateva sine Tillig Elite noi, cu terasamente "Styrostone";
-o garnitura de vagoane, alcatuit din 5 vagoane calatori "Trans Europe Express" (TEE);
-un kit de vagon gondola (fara osii, pe care le-am cumparat separat).

In afara de cele mentionate mai sus, am mai cumparat material lemnos pt. construirea noului diorame. Am mai cumparat si cateva unelte:
-ferastrau pendular;
-masina de insurubat;
-masina de gaurit;
-plus alte unelte mici dar indispensabile.

Mini-dioarama ce am avut, am demontat, dar o parte va fi reconstruit pe noua diorama. Planul nou este aceasta: (desigura pe noua diorama)






Noua diorama va fi la o inaltime de 85 cm si va fi alcatuita din 2 parti:

1.) -o parte mai lata, care va fi pe o masuta (aici va fi gara);
2.) -o parte mult mai ingusta, de-alungul peretelor, cu o curba de 90 de grade (in colt).

Gara va avea 4 linii. Sistemul de macaze (va) cuprinde un macaz stanga, un macaz dreapta si un macaz de dubla incrucisare (tip "englez"). Dupa macaze raman 2 linii, care prin doua curbe succesive (in forma literei "S" alungite) ajung langa perete. In coltul camerei, cele 2 linii iau o curba de 90 de grade, iar dupa o portiune scurta, ajung pe pervazul geamului termopan. Astfel lungimea traseului dublu va fi de aprox. 6m. Iar lungimea totala a sinelor va fi de aprox. 14m...

Dupa planurile indepartate sa revenim la realitate. Acum 2 saptamani am inceput construirea masutei din lemn, care va sustine partea de gara a dioramei. Detalii tehnice:

-structura de susitnere (masuta) este din lemn mai subtire din brad ("lec"). Prima data am facut o rama de 100x50 cm din lemn (lec) de 35x16 mm. Aceasta rama am fixat cu suruburi filetate (de 4 cm lungime, pt. lemn) pe 4 picioare de 42x24 mm, la o inaltime de 85 cm:








Ca sa fie mai rigida structura masutei, am mai pus intariri pe diferite inaltimi:






Iar sa fie structura masutei si mai rigida, am mai pus cate 2-3 suruburi filetate (pt. lemn) la fiecare legatura. Iata-l maistrul lucrand la structura! :D




Greu m-am decis, dar in sfarsit m-am hotarat sa demontez vechea "mini-diorama", construita altfel pt. diferite incercari si exersari. Ca semn de nostalgie, va prezint cateva poze despre fosta mini-diorama:







Sistemul catenar a fost doar de proba, nu cred ca va fi refacut in acest fel. Noua diorama tot va avea sistem catenar, dar ceva sistem mai modern ("home-made", sau de la Viessmann). Sinele sunt de tipul Piko "A" Gleis, cu terasamente facute de mine (din burete de izoltaie pt. tevi). Pe aceste sine am efectuat niste reparatii si moderniazari:




- placa de baza a dioramei (gara) este o placa (tabla) din polistiren extrudat de 2 cm. Deocamdata ajunge pt. mine, s-a dovedit destul de tare si rigida pt. a sustine gara. Pe aceasta placa am prins o hartie de crepp, de culoarea ierbii (verde deschis).






Iar pe aceasta hartie de crepp le-am montat sinele:






Gara se termina in partea dreapta a placii. De aici linia se va continua, cu o curba R2 (r=422 mm) spre stanga, dupa care urmeaza o scurta linie dreapta (G119), dupa care vine o sina tot R2, dar spre dreapta. Astfel linia dubla va ajunge langa perete...

Gara inca nu este gata. Motivul este: nu am destule sine cu terasamente! :shock: Dar rezolv eu cumva... Deocamdata am ajuns pana aici cu lucrarile. Cand mai am facut o sectiune, va anunt! 8) Pana atunci toate cele bune! :wink:

zOLi :roll:
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut ,este pacat sa renunti la catenara facuta de tine.Sincer cred ca ai putea sa ii aduci imbunatatiri folosind acelesi tehnici dar adaptandu-te dupa planurile prietenilor nostrii de la cluj mai precis dupa planurile lui florin http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4008
A si sa renunti la stalpii din lemn ,dupa parerea mea sunt cam gigantici iar la H0 se gasesc materiale destule pentru a imita divesi stalpi.
Succes in continuare