Reparaţie portcuplă la un vagon de încălzire CFR WIT, producție Radu Popescu, H0 1:87

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
848
153
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
No servus,
Am zis să nu mă prindă Paştile cu lucruri nereparate :) ...
Acum multe luni în urmă, am primit o şansă de la Moş Crăciun şi am prins un vagon de încălzire CFR WIT producţie Radu Popescu ( aka @Radu161 ) de acum cca 10 ani !
Tot preumblat prin avioane RO-UK, şi bazându-mă doar pe buretele din cutie ( my bad ! ), am descoperit că i s-o rupt portcupla NEM la un capăt.
Trebuia sa invelesc vagonul intai intr-un servetel de bucatarie, asa cum fac cu TOATE vagoanele ce le transport cu mine pe distante lungi...

Aşa că, azi noapte am luat legătura cu @Radu161 şi i-am cerut niscaiva sfaturi.
@Radu161 mi-o recomandat să lipesc cu cianoacrilat la loc cele 2 piese, că va ține, tot ansamblul fiind din răşină !
Va urma....
Marius.
PPS:
Traducerea in Engleza este opera mea ( fara Google translate ), sa imi fie scuzate eventualele greseli !
=========================
English translation ( for @Frank_L and not only ):
Hello,
I said that this Easter not to catch me with ...unrepaired things :)...
Many Moons ago I got the chance from Santa Claus to get my hands on a heating wagon CFR WIT produced cca 10 years ago by Radu Popescu aka @Radu161 .
Because I kept taking this wagon on RO to UK flights, and thinking it is sufficient protection from the interior sponge ( my bad ! ) , I found out that the NEM coupler was broken at one end.
I should've wrapped the wagon in a soft kitchen towel, as I do with ALL my other wagons when transported on long distances....

...so last night I bother @Radu161 with an very late call, asking for advice on how-to-do-it ...
@Radu161 was very kind with me and told me that , thus he made it from resin, if I would just glue it with very fast glue ( cyanoacrilate) , then that would be ok.
To be continued...
Marius.
PS:
The English translation it is my doing, without using Google translate !
Please excuse the mistakes , if any...
 

Atașamente

  • 20210430_231659.jpg
    20210430_231659.jpg
    431,4 KB · Vizualizări: 12
  • 20210430_231709.jpg
    20210430_231709.jpg
    398 KB · Vizualizări: 10
  • 20210430_232327.jpg
    20210430_232327.jpg
    441,9 KB · Vizualizări: 10
  • 20210430_232331.jpg
    20210430_232331.jpg
    354,6 KB · Vizualizări: 10
  • 20210430_233513.jpg
    20210430_233513.jpg
    714,9 KB · Vizualizări: 10
  • 20210430_233504.jpg
    20210430_233504.jpg
    739,7 KB · Vizualizări: 10
Ultima editare:
Salut,
Aşa că am purces la treabă...
Nu doar că am lipit cele 2 piese, dar am pus şi 2 întărituri din styren pe cele 2 laterale lipite cu cianoacrilat gel.
A rezultat o lucrare reuşită.
( Chuck Norris mi-a declinat oferta de a testa acum cupla, a zis că i se pare prea solidă legătura ! :D )
Va urma ...
Marius.
====================
English translation:
Hello,
...so I started the work...
Not only I glued the two parts together, but I also added some reinforcements on each side made from small styren stripes glued with very fast gel glue ( cyanoacrilate ).
( Chuck Norris declined my offer in testing the coupler now, he said it seems too much of a strong bond for him ! :D )
To be continued,
Marius.
 

Atașamente

  • 20210430_233513.jpg
    20210430_233513.jpg
    714,9 KB · Vizualizări: 9
  • 20210430_235724.jpg
    20210430_235724.jpg
    624,2 KB · Vizualizări: 8
  • 20210501_001641.jpg
    20210501_001641.jpg
    493,2 KB · Vizualizări: 6
  • 20210501_001715.jpg
    20210501_001715.jpg
    323,5 KB · Vizualizări: 6
  • 20210501_001708.jpg
    20210501_001708.jpg
    229,6 KB · Vizualizări: 6
  • 20210501_001721.jpg
    20210501_001721.jpg
    488,6 KB · Vizualizări: 6
Ehe...o revedere cu un vagon vechi, nici nu mai stiam pe unde e. :)
A plecat din colectia mea acum 4 ani, cand am fost nevoit sa vand mare parte din colectie, si de atunci nu l-am mai vazut.
Din pacate, in 2011 cand am inceput acest proiect, nu am fost foarte inspirat cu modelul de portcupla ales, avend o zona subtire exact in zona cu eforturi mai mari. Intre timp am renuntat la varianta asta, si am facut altfel portcuplele, ca sa fie mai rezistente.
Totusi ma mir ca a tinut bine cat a rulat la expozitii si s-a dus la transport...
 
Salut,
INTRO : @Radu161 , daca ai sti ca acest vagon are cel putin 2 zboruri cu avionul la activ :D...
Oricum, onorat ca a ajuns pe mainile mele :cool: !
( Ma mir ca am scapat doar atat de ...ieftin, are niste detalii foarte fine pe laterale si pe burta... )

Continuăm cu montajul la loc al cuplei şi cu vopsirea ei cu culoare neagră pentru a masca lucrarea de reparație.
Va urma,
Marius.
=======
English translation:
Hello,
We continue with the mounting of the coupler onto the wagon and I also paint it so it can mask the work undergone.
To be continued,
Marius.
 

Atașamente

  • 20210501_165336.jpg
    20210501_165336.jpg
    543,2 KB · Vizualizări: 6
  • 20210501_165342.jpg
    20210501_165342.jpg
    353,2 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_171041.jpg
    20210501_171041.jpg
    345,2 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_165834.jpg
    20210501_165834.jpg
    361,9 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_171043.jpg
    20210501_171043.jpg
    352,6 KB · Vizualizări: 7
Salut,
Neavând la dispoziție încă o cuplă scurtă Roco, am ales să pun o cuplă scurtă Profi Fleischmann în loc de una Piko hoop.
Am pilit preventiv în interiorul portcuplei pentru a înlătura eventualele bavuri de la superglue.
Totodată, am schimbat şi cupla scurtă de la locomotiva EA AF cu una Fleischmann Profi.
Va urma,
Marius.
=========================
English translation:
Because I did not had any spares of Roco close couplings , I had too choose the Fleischmann Profi coupling instead of a Piko hoop one.
I also cleared the inside of the coupler housing of the wagon with a file, so any glue debries should be removed.
Also , I had to change the Roco close coupling from the EA AF lok with an Fleischmann Profi one.
To be continued,
Marius.
 

Atașamente

  • 20210501_173450.jpg
    20210501_173450.jpg
    304,7 KB · Vizualizări: 6
  • 20210501_173501.jpg
    20210501_173501.jpg
    270,5 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_173506.jpg
    20210501_173506.jpg
    250,6 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_173532.jpg
    20210501_173532.jpg
    285,3 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_173540.jpg
    20210501_173540.jpg
    288,4 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_173535.jpg
    20210501_173535.jpg
    358 KB · Vizualizări: 8
  • Like
Reacții: Frank_L
Salut,
Probe de traseu pe şină curbă Rocoline R4 ( traseul meu la interior are R4 ) :
--- este foarte strâns, talerele tampoanelor se ating foarte aproape, trec unul de altul în curbe dar...este o invitație deschisă la un accident...
To be continued,
Marius.
============
English translation:
Hello,
Track testing on a R4 Rocoline curved track ( my interior track layout has R4 ):
--it are very close, the buffer plates are a very close tight, it can pass each other in a curve, but it is an open invitation to an accident to happen...
To be continued,
Marius.
 

Atașamente

  • 20210501_173627.jpg
    20210501_173627.jpg
    287,6 KB · Vizualizări: 8
  • 20210501_173624.jpg
    20210501_173624.jpg
    431,3 KB · Vizualizări: 8
  • 20210501_173722.jpg
    20210501_173722.jpg
    393,6 KB · Vizualizări: 9
  • 20210501_173727.jpg
    20210501_173727.jpg
    312,6 KB · Vizualizări: 9
Servus,
...aşa că am făcut manevre ( la propriu !) şi mi-am adus garnitura pe inelul exterior, cu curbe R5 Rocoline.
Este un pic mai bine, dar , ca să fiu sigur, am uns talerele locomotivei EA AF şi cele ale vagonului WIT cu un pic de ulei Fleischmann 6599, FIX ca în realitate !
Declar lucrarea sfârşită !
Mulţumesc,
Marius.
=============
English translation:
...so I had to do some train manouvers ( literally !) and I brought the whole train to my exterior ring with R5 Rocoline curves.
It is a little better now, but, just in case, I added some Fleischmann oil 6599, EXACTLY like in reality !
I declare the work done.
Thank you,
Marius.
 

Atașamente

  • 20210501_174350.jpg
    20210501_174350.jpg
    319,6 KB · Vizualizări: 9
  • 20210501_174439.jpg
    20210501_174439.jpg
    331,8 KB · Vizualizări: 8
  • 20210501_174442.jpg
    20210501_174442.jpg
    298,8 KB · Vizualizări: 9
  • 20210501_174640.jpg
    20210501_174640.jpg
    381,1 KB · Vizualizări: 9
  • 20210501_174644.jpg
    20210501_174644.jpg
    383,2 KB · Vizualizări: 9
  • 20210501_174732.jpg
    20210501_174732.jpg
    319 KB · Vizualizări: 11
  • Like
Reacții: Frank_L
Salut,
Acum, " trenul meu turistic" arată mai bine cu vagonul de încălzire WIT primul după locomotivă.
Marius.
===========
English translation:
Now, "my touristik train" looks better having the heatiing wagon WIT first after the locomotive.
Marius.
 

Atașamente

  • 20210501_175049.jpg
    20210501_175049.jpg
    377,7 KB · Vizualizări: 12
  • 20210501_175035.jpg
    20210501_175035.jpg
    384,8 KB · Vizualizări: 14
  • Like
Reacții: Frank_L
That was another great report. But are you very early today? Do you want to go to sleep yet?

Acesta a fost un alt raport extraordinar. Dar ești foarte devreme azi? Vrei să te culci încă?

A question. Does the EA need a WIT? Or does only the 060DA need it?

O intrebare. EA are nevoie de un WIT? Sau 060DA are nevoie doar de ea?
 
Hristos a Inviat !
@Frank_L , sunt mai devreme azi :) ...
Si nu, locomotiva EA nu are nevoie de WIT, dar neavand alta loko CFR la indemana + numind din start "tren turistic" , am zis ca ...merge si asa, dar la limita !
Si @Radu161 mi-a atras atentia, dar ...locomotivele potrivite ( DA sau seria 230.000 ) sunt in RO, acasa , odihnindu-se in sifonier :D !
Eu acum , cu acest tren, imi imaginez un scenariu de "cum ar fi fost AZI " sa avem asa ceva circuland in mod curent pe liniile romanesti, chiar si tractat cu o locomotiva EA ! ;)
Multumesc de aprecieri !
Marius.
==============================
English translation:
@Frank_L , I am a little bit early today ... :)
And no, EA locomotive does not need an WIT, but not having the appropiate CFR locomotive close to me + by naming it "touristik train" , I said ...it can go like this, but very close to the edge !
And @Radu161 made me aware also about this, but...the correct locomotives ( DA or either 230.000 series ) are in RO, at home, resting in the cupboard :D !
With this train, I imagine myself an "what if scenario " to have something like this going live on Romanian railtracks, even with an EA locomotive at traction !
Thank you for the kind words,
Marius.