Reparaţie portcuplă la un vagon de încălzire CFR WIT, producție Radu Popescu, H0 1:87

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
845
145
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
No servus,
Am zis să nu mă prindă Paştile cu lucruri nereparate :) ...
Acum multe luni în urmă, am primit o şansă de la Moş Crăciun şi am prins un vagon de încălzire CFR WIT producţie Radu Popescu ( aka @Radu161 ) de acum cca 10 ani !
Tot preumblat prin avioane RO-UK, şi bazându-mă doar pe buretele din cutie ( my bad ! ), am descoperit că i s-o rupt portcupla NEM la un capăt.
Trebuia sa invelesc vagonul intai intr-un servetel de bucatarie, asa cum fac cu TOATE vagoanele ce le transport cu mine pe distante lungi...

Aşa că, azi noapte am luat legătura cu @Radu161 şi i-am cerut niscaiva sfaturi.
@Radu161 mi-o recomandat să lipesc cu cianoacrilat la loc cele 2 piese, că va ține, tot ansamblul fiind din răşină !
Va urma....
Marius.
PPS:
Traducerea in Engleza este opera mea ( fara Google translate ), sa imi fie scuzate eventualele greseli !
=========================
English translation ( for @Frank_L and not only ):
Hello,
I said that this Easter not to catch me with ...unrepaired things :)...
Many Moons ago I got the chance from Santa Claus to get my hands on a heating wagon CFR WIT produced cca 10 years ago by Radu Popescu aka @Radu161 .
Because I kept taking this wagon on RO to UK flights, and thinking it is sufficient protection from the interior sponge ( my bad ! ) , I found out that the NEM coupler was broken at one end.
I should've wrapped the wagon in a soft kitchen towel, as I do with ALL my other wagons when transported on long distances....

...so last night I bother @Radu161 with an very late call, asking for advice on how-to-do-it ...
@Radu161 was very kind with me and told me that , thus he made it from resin, if I would just glue it with very fast glue ( cyanoacrilate) , then that would be ok.
To be continued...
Marius.
PS:
The English translation it is my doing, without using Google translate !
Please excuse the mistakes , if any...
 

Atașamente

  • 20210430_231659.jpg
    20210430_231659.jpg
    431,4 KB · Vizualizări: 12
  • 20210430_231709.jpg
    20210430_231709.jpg
    398 KB · Vizualizări: 10
  • 20210430_232327.jpg
    20210430_232327.jpg
    441,9 KB · Vizualizări: 10
  • 20210430_232331.jpg
    20210430_232331.jpg
    354,6 KB · Vizualizări: 10
  • 20210430_233513.jpg
    20210430_233513.jpg
    714,9 KB · Vizualizări: 10
  • 20210430_233504.jpg
    20210430_233504.jpg
    739,7 KB · Vizualizări: 10
Ultima editare:

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
845
145
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut,
Aşa că am purces la treabă...
Nu doar că am lipit cele 2 piese, dar am pus şi 2 întărituri din styren pe cele 2 laterale lipite cu cianoacrilat gel.
A rezultat o lucrare reuşită.
( Chuck Norris mi-a declinat oferta de a testa acum cupla, a zis că i se pare prea solidă legătura ! :D )
Va urma ...
Marius.
====================
English translation:
Hello,
...so I started the work...
Not only I glued the two parts together, but I also added some reinforcements on each side made from small styren stripes glued with very fast gel glue ( cyanoacrilate ).
( Chuck Norris declined my offer in testing the coupler now, he said it seems too much of a strong bond for him ! :D )
To be continued,
Marius.
 

Atașamente

  • 20210430_233513.jpg
    20210430_233513.jpg
    714,9 KB · Vizualizări: 9
  • 20210430_235724.jpg
    20210430_235724.jpg
    624,2 KB · Vizualizări: 8
  • 20210501_001641.jpg
    20210501_001641.jpg
    493,2 KB · Vizualizări: 6
  • 20210501_001715.jpg
    20210501_001715.jpg
    323,5 KB · Vizualizări: 6
  • 20210501_001708.jpg
    20210501_001708.jpg
    229,6 KB · Vizualizări: 6
  • 20210501_001721.jpg
    20210501_001721.jpg
    488,6 KB · Vizualizări: 6

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.816
111
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Ehe...o revedere cu un vagon vechi, nici nu mai stiam pe unde e. :)
A plecat din colectia mea acum 4 ani, cand am fost nevoit sa vand mare parte din colectie, si de atunci nu l-am mai vazut.
Din pacate, in 2011 cand am inceput acest proiect, nu am fost foarte inspirat cu modelul de portcupla ales, avend o zona subtire exact in zona cu eforturi mai mari. Intre timp am renuntat la varianta asta, si am facut altfel portcuplele, ca sa fie mai rezistente.
Totusi ma mir ca a tinut bine cat a rulat la expozitii si s-a dus la transport...
 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
845
145
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut,
INTRO : @Radu161 , daca ai sti ca acest vagon are cel putin 2 zboruri cu avionul la activ :D...
Oricum, onorat ca a ajuns pe mainile mele :cool: !
( Ma mir ca am scapat doar atat de ...ieftin, are niste detalii foarte fine pe laterale si pe burta... )

Continuăm cu montajul la loc al cuplei şi cu vopsirea ei cu culoare neagră pentru a masca lucrarea de reparație.
Va urma,
Marius.
=======
English translation:
Hello,
We continue with the mounting of the coupler onto the wagon and I also paint it so it can mask the work undergone.
To be continued,
Marius.
 

Atașamente

  • 20210501_165336.jpg
    20210501_165336.jpg
    543,2 KB · Vizualizări: 6
  • 20210501_165342.jpg
    20210501_165342.jpg
    353,2 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_171041.jpg
    20210501_171041.jpg
    345,2 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_165834.jpg
    20210501_165834.jpg
    361,9 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_171043.jpg
    20210501_171043.jpg
    352,6 KB · Vizualizări: 7

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
845
145
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut,
Neavând la dispoziție încă o cuplă scurtă Roco, am ales să pun o cuplă scurtă Profi Fleischmann în loc de una Piko hoop.
Am pilit preventiv în interiorul portcuplei pentru a înlătura eventualele bavuri de la superglue.
Totodată, am schimbat şi cupla scurtă de la locomotiva EA AF cu una Fleischmann Profi.
Va urma,
Marius.
=========================
English translation:
Because I did not had any spares of Roco close couplings , I had too choose the Fleischmann Profi coupling instead of a Piko hoop one.
I also cleared the inside of the coupler housing of the wagon with a file, so any glue debries should be removed.
Also , I had to change the Roco close coupling from the EA AF lok with an Fleischmann Profi one.
To be continued,
Marius.
 

Atașamente

  • 20210501_173450.jpg
    20210501_173450.jpg
    304,7 KB · Vizualizări: 6
  • 20210501_173501.jpg
    20210501_173501.jpg
    270,5 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_173506.jpg
    20210501_173506.jpg
    250,6 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_173532.jpg
    20210501_173532.jpg
    285,3 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_173540.jpg
    20210501_173540.jpg
    288,4 KB · Vizualizări: 7
  • 20210501_173535.jpg
    20210501_173535.jpg
    358 KB · Vizualizări: 8
  • Like
Reacții: Frank_L

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
845
145
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut,
Probe de traseu pe şină curbă Rocoline R4 ( traseul meu la interior are R4 ) :
--- este foarte strâns, talerele tampoanelor se ating foarte aproape, trec unul de altul în curbe dar...este o invitație deschisă la un accident...
To be continued,
Marius.
============
English translation:
Hello,
Track testing on a R4 Rocoline curved track ( my interior track layout has R4 ):
--it are very close, the buffer plates are a very close tight, it can pass each other in a curve, but it is an open invitation to an accident to happen...
To be continued,
Marius.
 

Atașamente

  • 20210501_173627.jpg
    20210501_173627.jpg
    287,6 KB · Vizualizări: 8
  • 20210501_173624.jpg
    20210501_173624.jpg
    431,3 KB · Vizualizări: 8
  • 20210501_173722.jpg
    20210501_173722.jpg
    393,6 KB · Vizualizări: 9
  • 20210501_173727.jpg
    20210501_173727.jpg
    312,6 KB · Vizualizări: 9

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
845
145
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Servus,
...aşa că am făcut manevre ( la propriu !) şi mi-am adus garnitura pe inelul exterior, cu curbe R5 Rocoline.
Este un pic mai bine, dar , ca să fiu sigur, am uns talerele locomotivei EA AF şi cele ale vagonului WIT cu un pic de ulei Fleischmann 6599, FIX ca în realitate !
Declar lucrarea sfârşită !
Mulţumesc,
Marius.
=============
English translation:
...so I had to do some train manouvers ( literally !) and I brought the whole train to my exterior ring with R5 Rocoline curves.
It is a little better now, but, just in case, I added some Fleischmann oil 6599, EXACTLY like in reality !
I declare the work done.
Thank you,
Marius.
 

Atașamente

  • 20210501_174350.jpg
    20210501_174350.jpg
    319,6 KB · Vizualizări: 9
  • 20210501_174439.jpg
    20210501_174439.jpg
    331,8 KB · Vizualizări: 8
  • 20210501_174442.jpg
    20210501_174442.jpg
    298,8 KB · Vizualizări: 9
  • 20210501_174640.jpg
    20210501_174640.jpg
    381,1 KB · Vizualizări: 9
  • 20210501_174644.jpg
    20210501_174644.jpg
    383,2 KB · Vizualizări: 9
  • 20210501_174732.jpg
    20210501_174732.jpg
    319 KB · Vizualizări: 11
  • Like
Reacții: Frank_L

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
845
145
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut,
Acum, " trenul meu turistic" arată mai bine cu vagonul de încălzire WIT primul după locomotivă.
Marius.
===========
English translation:
Now, "my touristik train" looks better having the heatiing wagon WIT first after the locomotive.
Marius.
 

Atașamente

  • 20210501_175049.jpg
    20210501_175049.jpg
    377,7 KB · Vizualizări: 12
  • 20210501_175035.jpg
    20210501_175035.jpg
    384,8 KB · Vizualizări: 14
  • Like
Reacții: Frank_L

Frank_L

Active Member
Trenulist
23 Octombrie 2013
195
159
UE, Germania
LOCATION
UE, Germania
That was another great report. But are you very early today? Do you want to go to sleep yet?

Acesta a fost un alt raport extraordinar. Dar ești foarte devreme azi? Vrei să te culci încă?

A question. Does the EA need a WIT? Or does only the 060DA need it?

O intrebare. EA are nevoie de un WIT? Sau 060DA are nevoie doar de ea?
 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
845
145
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Hristos a Inviat !
@Frank_L , sunt mai devreme azi :) ...
Si nu, locomotiva EA nu are nevoie de WIT, dar neavand alta loko CFR la indemana + numind din start "tren turistic" , am zis ca ...merge si asa, dar la limita !
Si @Radu161 mi-a atras atentia, dar ...locomotivele potrivite ( DA sau seria 230.000 ) sunt in RO, acasa , odihnindu-se in sifonier :D !
Eu acum , cu acest tren, imi imaginez un scenariu de "cum ar fi fost AZI " sa avem asa ceva circuland in mod curent pe liniile romanesti, chiar si tractat cu o locomotiva EA ! ;)
Multumesc de aprecieri !
Marius.
==============================
English translation:
@Frank_L , I am a little bit early today ... :)
And no, EA locomotive does not need an WIT, but not having the appropiate CFR locomotive close to me + by naming it "touristik train" , I said ...it can go like this, but very close to the edge !
And @Radu161 made me aware also about this, but...the correct locomotives ( DA or either 230.000 series ) are in RO, at home, resting in the cupboard :D !
With this train, I imagine myself an "what if scenario " to have something like this going live on Romanian railtracks, even with an EA locomotive at traction !
Thank you for the kind words,
Marius.