Remorcherul Titan
In 1989, inainte de revolutie, am inceput lucrul la carena acestui remorcher. Initial avusesem alte planuri pentru suprastructura. Voiam sa particip cu el la un concurs. A venit lovilutia, abia in 1989 am reinceput lucrul la el. De data asta dupa alte planuri ale suprastructurii. Aflasem despre o combinatie facuta in santierele din Londra. O combinatie pe carena unui remorcher usor de tip Ulisses american, fluvial, adaptat la conditiile portuare din Anglia (maritimo-fluviale), carena pe care s-a montat infrastructura modificata de inginerii romani Stancescu si Iovilan a castelului de la remorcherele din gama Sirena. Dupa ce am obtinut cu greu planurile, am construit aceasta macheta, numai din placaj, lemn si putin metal (la martea de mecanica. In anul 2003, am terminat macheta. Oricum nu am mai participat la niciun concurs cu ea.
Cateva date tehnice!
Lungimea remorcherului este de 98 cm. Are instalat tubul etambou pentru elice! Chila este chituita in trei straturi succesive inainte de vopsire, cu chit auto uscat la cald! Suporta apa, a fost testat 10 zile in cada cu totul montat, ancorat si cu motoarele pornite.
Castelul este din placaj de tei si brad, de 3 pana la 5 mm in functie de loc in structura! Interiorul comenzii este "mobilat". Toate modulele se extrag usor de pe punte! In compartimentul acumulatorilor se afla doua comutatoare de siguranta. Cel de alimentare forta (motoare si iluminat) si cel de pentru statia radio!
Reflectoarele au becuri instalate. Catargul are lumini functionale pe leduri. Chila este cu coaste de brad ranforsate. Invelisul primar este din bagheta de brad! Toate detaliile sunt montate, panouri de incendiu, stingatoare, amortizor cu arc la cupla carligului de remorcare, arerisiri. Ancorele urca si coboara dar motorul care angrena vinciul nu mai exista de mult si am inlocuit vinciul functional cu unul static.
Remorcherul este integral functional, adica are grup reductor si motor, sistemul de carma si iluminatul functionale. De fapt avea, caci am scos sistemul de servo de la carme pentru a-l folosi la altceva. Oricum aveam o statie ruseasca, Pilot parca se numea. Statia s-a defectat si diversele servo le-am folosit la alte inovatii ale mele.
La ora actuala, macheta este statica, are iluminatul total pe leduri la catarge si pe becuri la cabine si punte si reflectoare. Este alimentat cu traf pus in castel. Noaptea e o feerie. Voi face cumva niste poze caci asta este la ora actuala singura mea poza.
Ideea este ca as vrea sa vand aceasta macheta, cuiva care se poate ocupa de ea sa-i puna statie si sa o scoata pe balta. Nava este testata la apa, cu 7kg. lest (o menghina si multe alte scule metalice bagate in ea, ca sa ajunga la linia de plutire si sa nu se rastoarne. Testul acesta a fost facut prin 2002 - 2003. Acum nu mai stiu daca mai tine apa fara sa intre prin vreo crapatura! Vreau ca fondurile obtinute din vanzarea acestei machete si poate si a Land Roverului, sa le directionez catre definitivarea dioramei!
Pret! Hmmm!
Daca cineva este interesat sa o achizitioneze, astept oferta in pm!
Voi reveni astazi si cu alte poze.
Bafta!
In 1989, inainte de revolutie, am inceput lucrul la carena acestui remorcher. Initial avusesem alte planuri pentru suprastructura. Voiam sa particip cu el la un concurs. A venit lovilutia, abia in 1989 am reinceput lucrul la el. De data asta dupa alte planuri ale suprastructurii. Aflasem despre o combinatie facuta in santierele din Londra. O combinatie pe carena unui remorcher usor de tip Ulisses american, fluvial, adaptat la conditiile portuare din Anglia (maritimo-fluviale), carena pe care s-a montat infrastructura modificata de inginerii romani Stancescu si Iovilan a castelului de la remorcherele din gama Sirena. Dupa ce am obtinut cu greu planurile, am construit aceasta macheta, numai din placaj, lemn si putin metal (la martea de mecanica. In anul 2003, am terminat macheta. Oricum nu am mai participat la niciun concurs cu ea.
Cateva date tehnice!
Lungimea remorcherului este de 98 cm. Are instalat tubul etambou pentru elice! Chila este chituita in trei straturi succesive inainte de vopsire, cu chit auto uscat la cald! Suporta apa, a fost testat 10 zile in cada cu totul montat, ancorat si cu motoarele pornite.
Castelul este din placaj de tei si brad, de 3 pana la 5 mm in functie de loc in structura! Interiorul comenzii este "mobilat". Toate modulele se extrag usor de pe punte! In compartimentul acumulatorilor se afla doua comutatoare de siguranta. Cel de alimentare forta (motoare si iluminat) si cel de pentru statia radio!
Reflectoarele au becuri instalate. Catargul are lumini functionale pe leduri. Chila este cu coaste de brad ranforsate. Invelisul primar este din bagheta de brad! Toate detaliile sunt montate, panouri de incendiu, stingatoare, amortizor cu arc la cupla carligului de remorcare, arerisiri. Ancorele urca si coboara dar motorul care angrena vinciul nu mai exista de mult si am inlocuit vinciul functional cu unul static.
Remorcherul este integral functional, adica are grup reductor si motor, sistemul de carma si iluminatul functionale. De fapt avea, caci am scos sistemul de servo de la carme pentru a-l folosi la altceva. Oricum aveam o statie ruseasca, Pilot parca se numea. Statia s-a defectat si diversele servo le-am folosit la alte inovatii ale mele.
La ora actuala, macheta este statica, are iluminatul total pe leduri la catarge si pe becuri la cabine si punte si reflectoare. Este alimentat cu traf pus in castel. Noaptea e o feerie. Voi face cumva niste poze caci asta este la ora actuala singura mea poza.
Ideea este ca as vrea sa vand aceasta macheta, cuiva care se poate ocupa de ea sa-i puna statie si sa o scoata pe balta. Nava este testata la apa, cu 7kg. lest (o menghina si multe alte scule metalice bagate in ea, ca sa ajunga la linia de plutire si sa nu se rastoarne. Testul acesta a fost facut prin 2002 - 2003. Acum nu mai stiu daca mai tine apa fara sa intre prin vreo crapatura! Vreau ca fondurile obtinute din vanzarea acestei machete si poate si a Land Roverului, sa le directionez catre definitivarea dioramei!
Pret! Hmmm!
Daca cineva este interesat sa o achizitioneze, astept oferta in pm!
Voi reveni astazi si cu alte poze.

Bafta!