Remiza Jiblea (Calimanesti)

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.006
284
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Am terminat si restul structurii de ventilatie.



La capete am inchis cu scanduri suprapuse, precum in realitate.



La interior, cladirea a primit si lumina, 5 led-uri ( 2 grupuri de led-uri inseriate, legate in paralel, 3+2), montate in interiorul unor lampi recuperate de la kit-uri , lampi ce au fost gaurile si prelucrate pentru a capata forma necesara.Nu stiu daca in realitate iluminarea era facuta prin intermediul lampilor suspendate, insa in cazul de fata, mi s-a parut solutia ideala. Nu am imagini din timpul lucrului, insa am reusit totusi o fotografie a unei lampi montate.



Am sa revin cu imagini ale cladirii iluminate.

In concluzie, structura acoperisului este terminata, lipsind marginile din scandura , ce vor fi adaugate la momentul potrivit, adica la montarea tiglei. Pentru structura acoperisului am folosit 22 m de baghete 2 x 2 mm , din lemn de pin, iar la structura ventilatiei doar 3 m de baghete si 3 m de sipci de 0,5 x 4 mm. :p
:D
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
8
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Vin si tiglele saptamana viitoare ! :D Intai le vezi, facem un calcul cati paleti ai nevoie si le trimitem cu trenul in Porto ! :D
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.006
284
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Da, multi paleti, un vagon cred ca ajunge. :)

Imagini luate "noaptea".



Grupurile de led-uri se pot conecta si aprinde separat, desi in imagine nu se vede mare lucru.

Cu 5 led-uri



Cu 3 led-uri

 

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Martie 2016
1.110
39
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Salut Cosmin
Opinie personala: luminatia este prea intensa. Nu cred ca exista atata lumina intr-o astfel de remiza. Sau a fost expunerea prea mare?
Si tot aici, pentru mai mult realism, personal, as fi folosit becuri si acelea la 50% din capacitate.
Oricum lucrarea este "curs de modelism".
 

wittman40

Well-Known Member
24 Ianuarie 2011
379
0
Arad - Satu Mare
LOCATION
Arad - Satu Mare
Eu nu cred ca trebuie sa ne legam de lumini, caci rezultatul e fantastic si sa nu cautam totdeauna o greseala pe machete caci munca cu ele nu e usoara, dar daca ne uitam si pe cartula sunt comentate pina la singe si cele mai reusite machete, sa luam pilda de fratii nostri machetisti din occident care apreciaza in primul rind munca depusa. Eu zic ca e tare bine mai ales ca sa se vada in interior dupa acoperire trebuie asa luminatie intensa.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.006
284
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Nu, nu este prea intensa.Dimpotriva, cu ochiul liber mi se pare ca ar fi prea putina lumina. In schimb, la fotografiere am folosit timpi de expunere mari, intre 8 si 20 secunde (am eu fixul meu de a folosi aparatul pe "manual"), de aici si intensitatea exagerata, iar peretii albi si-au spus cuvantul.
Led-urile le-am inseriat cu o rezistenta de 1k (grupul de 2) si 0,8 k (grupul de 3), alimentarea fiind la 12 V.Am incercat si cu rezistenta mai mari, insa lumina rezultata era prea slaba.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.006
284
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Ai dreptate, sunt subiective imaginile. De vazut insa, nu se stie...poate intr-o zi cu soare... :mrgreen:
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.006
284
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Revin...cu o intrebare. :)

Grilajele din fier-beton de la ferestrele atelierului ...stie cineva sa imi spuna in ce perioada au fost aplicate? Ma indoiesc sa fi fost acolo de la inceput ...:roll:

http://2.bp.blogspot.com/_XmjJQjDq95Y/R-LgeNVFLuI/AAAAAAAAAek/bo_lfxbFZRo/s1600-h/Modelism_Feroviar_Statia_Jilea_Atelier+mecanic+3.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_XmjJQjDq95Y/R-LgStVFLsI/AAAAAAAAAeU/5N2I7cL1TjQ/s1600-h/Modelism_Feroviar_Statia_Jilea_Atelier+mecanic+1.jpg
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
8
Constanta
LOCATION
Constanta
Salut Cosmin,

Nu sunt sigur ca sunt din fier beton. Daca ar fi, ar insemna automat dupa 1960, atunci cand a inceput sa apara acest tip de laminat in Romania. Dar e posibil totusi ca acele profile sa fie un laminat in forma de T care sustinea ochiurile de geam, caz in care este original... sa vedem ce spun oamenii care au vazut fereastra de aproape.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.006
284
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Salut Dorin,

Ferestrele atelierului sunt diferite de cele ale remizei, neexistand acele profile T, specifice ferestrelor industriale. La atelier este vorba de tocarie din lemn, cercevele si alte treburi , unde ferestrele sunt din 2 foi, cu deschidere spre exterior. In cropul de mai jos se vede clar fierul-beton, striat. De asemenea se pot vedea resturile balamalelor, pe o parte si pe alta, de la cele 2 ferestre. De altfel, in imaginile de mai sus, de pe Modelism Feroviar, se pot vedea 2 ferestre superioare, ce au supravietuit timpului si oamenilor, 2 foi cu deshidere exterioara.



Nedumerirea mea este daca aceste zabrele au existat de la inceput si apoi inlocuite cu fier-beton, sau este o adaugire ulteriora, atunci cand a aparut acest tip de material.

Ca o paralela...casa strabunicilor mei avea astfel de zabrele , din fier forjat, sectiune patrata, aplicate inca de la constructia casei, undeva pe la 1908. Deci, se pare ca hotie era si pe atunci...
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
8
Constanta
LOCATION
Constanta
Salut din nou Cosmin, acum inteleg nedumerirea ta si in crop am reusit sa vad si otelul striat. Asemenea otel nu a aparut in Romania decat dupa 1960 deci sigur nu are cum sa fie mai vechi. Iar daca in locul respectiv ar fi fost niste grilaje mai vechi, nu vad nici un motiv sa se gaseasca un cineva sa le dea jos pentru a le inlocui cu altele din otel striat. Deci as crede ca erau pur si simplu niste ferestre obisnuite fara grilaj care la un anumit moment au necesitat o imbunatatire datorata cresterii interesului "colectionarilor". Fereastra aceea cu balamale la exterior trebuie sa fi avut un rand de balamale si pe interior. Este asa numita "deschidere obisnuita" doua randuri de ferestre, cele exterioare se deschid spre exterior, cele interioare spre interior, intre ele ramane un strat de aer cu rol protector si probabil acel loc era ocupat de grlaj la casa strabunicilor tai de la 1908. Din pacate, hotii sunt o inventie foarte veche, de dinainte de Ali Baba, de dinainte de vikingii care faceau expeditii tipice de jaf si cucerire, ba chiar de dinainte de "rapirea Sabinelor" despre care vorbeste istoria latina. Probabil primii hoti din istorie au fost cei care au intrat in pestera altui trib si le-au furat acestora mamutul pe care-l vanasera cu multa truda!! :D
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.006
284
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Dorin, dupa cum se stie , cele 2 profesii sunt foarte vechi, :p , iar daca frica pazeste bostanaria (si se pun grilaje la ferestre si 7 lacate la usi) , pentru cealalta profesie nu vad leac. :D

Cum eu am ales epoca III-IV, anii 60-70, atunci va trebui sa reproduc si grilajele. Nu stiu daca voi reproduce "termopanul" din lemn, voi vedea cum va decurge constructia ferestrelor exterioare.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
8
Constanta
LOCATION
Constanta
Salut Cosmin, daca faci ferestrele inchise (acolo unde acum exista doar niste cercevele lipsa) cred ca poti pune in spatele acestora inca o folie transparenta pe care sa desenezi pur si simplu grilajele cu un fine-liner. Nu cred ca se va simti diferenta, o sa arate ca niste grilaje obisnuite!
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.006
284
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
M-am gandit si la varianta asta, insa deja am facut o fereastra la care am facut grilajele din sarma de 0,2 mm (aceeasi sarma folosita pentru cablurile de la elevator). Procesul e laborios, insa ma incanta mai mult decat grilajele zgariate pe folie. Din pacate, pana nu imi vine aparatul de fotografiat , imaginile vor lipsi.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
8
Constanta
LOCATION
Constanta
Spor la treaba atunci, daca ai inceput intr-un fel e bine sa pastrezi sistemul si mai departe.

Ca un side-comment, eu sunt in Pennsylvania de o saptamana si azi am fost la un magazin local de trenulete ca sa vad cum e situatia pe partea asta a Atlanticului cu modelismul feroviar. Din pacate, se vede acelasi proces ca si in Europa, scara N este in scadere pronuntata, aveau doar putine chestii. De fapt si hobby-ul nostru e in aceeasi situatie, generatiile de dupa noi sunt interesate mai degraba in jocuri pe computer decat in a face ceva cu mainile proprii- cu cateva notabile exceptii pe care le vedem si aici pe forumul nostru, desigur.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.006
284
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Dupa 10 zile de lucru la atelierul remizei, rezultatul este cel din imagine



Cum imagini din timpul lucrului nu am aproape deloc, explic in cateva cuvinte, ce si cum...

Materialul folosit este acelasi folosit la remiza, placi din plastic, imitand caramida la N, de la Vollmer in combinatie cu styrene/polystyrol de 0,5 mm , 1 mm etc...
Pentru gemurile ferestrelor , am utilizat styrene transparent (clear) de la Evergreen. Multa munca mi-a dat braul/arcul de caramida combinat cu pietrele de colt , de la partea superioara a ferestrelor/usilor.Arcul a fost realizat din fasii de styrene, de tipul "siding car", adica placi care au deja trasate "scandurile", pe care eu le-am folosit in scopul de a imita caramizile alaturate ce formeaza braul. A trebuit vopsit separat si apoi lipit , iar eventualele diferente de ton le voi estompa cu un pic de wethearing.



In imaginea de sus este una din lateralele atelierului, o laterala un pic mai complicata, datorita zidurilor aflate in planuri diferite. Braul ornamental de caramida superior, ce inconjoara tot atelierul l-am luat din setul 41205 Auhagen, ce contine 2 placi de "caramida" si 3 tipuri de brauri ornamentale. Ferestrele (tocaria) sunt din fasii de styrene lipite pe spatele placii de caramida, peste care, la exterior, am lipit styrene-ul transparent, (lipite in prealabil fasii de styrene gata vopsite in verde). Grilajele sunt din sarma de 0,25 mm, lipite pe spatele ferestrelor, la interior. Aceasta laterala este deja dublata la interior cu styrene , in scopu de a imita tencuiala si grosimea peretilor (aici am "mancat" 1,5 mm ) , fiind aproape gata, lipsind completarea ferestrelor de pe peretele din stanga, si alte mici amanunte.



Revin la prima imagine. In stanga jos , laterala dinspre remiza are lipita, pe lungime, o placa de styrene. Am dat cateva "afturi" de adeziv, ca sa rigidizez oarecum placa . Plasticul acesteia , este foarte casant, la prelucrarea cu cele mai ascutite lame, s-a spart efectiv , si asta cand aveam deja facute aproape toate taieturile. Mai demult, am intampinat aceeasi problema la remiza, cu unele placi cumparate recent, insa de data aceasta mi s-a intamplat cu placi cumparate cel putin de 1 an, ceea ce imi intareste convingerea ca plasticul respectiv imbatraneste prost, adica devine casant.
Pe masura ce voi avansa cu lucrarile, voi posta imagini (mai bune , sper )
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.006
284
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova