Remiza de locomotive Oradea H0

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare tuturor,

In vacanta de iarna din 2013 m-am apucat sa mesteresc la o remiza circulara la scara 1:87, reprezinta reproducerea in miniatura a cladirii actuale din depoul Oradea.

Vopsirea este aproximativa, in prezent remiza reala fiind "zugravita" in stil traditional "carpit" in culorile care "astea le-am avut".

Remiza are 22 de locuri, fiecare fiind dotat cu diferite utilaje, canale de acces, macarale etc.

Pentru inceput am cumparat o placa de PAL ceea ce sta la baza constructiei si amplasarea liniilor alaturi de placa turnanta de la Fleischmann (codul 6152)

Imi pare rau ca nu am avut aparatul de fotografiat cand m-am apucat de treaba (era la reparat) asa ca am facut poze cu telefonul.



Mi-am realizat un compas dintr-o bagheta de lemn pentru a putea trasa cotele principale si esentiale in ridicarea stalpilor de rezistenta si a liniilor.

Trasarea primelor semicercuri



Trasarea axelor ce vor deservi amplasarea corecta a liniilor dar si a stalpilor .





Locurile au intre ele 7.5 grade, stabilirea punctelor de fundatie pentru picioare am realizat-o cu sublerul , cota fiind fixa am mers pe semicercul exterior pana l-am strabatut pe tot din punct in punct cu varful sublerului.
Dupa aceasta operatiune, amplasarea picioarelor din semicercul interior si a celor dintre semicercuri a fost floare la ureche pentru ca am unit punctele de pe semicercul exterior cu centrul semicercurilor.


Au sosit primele materiale





Am dat gaurile pentru montarea canalelor de vizita , turnanta si fundatiile picioarelor.



Placa turnata vine cu doua tipuri de locuri, cele lungi si cele scurte. Cele lungi sunt inutilizabile in conditiile in care se alege linie flexibila de la peco. asa ca le-am taiat pe toate pentru a evita o lucrare inestetica.



Rezultatul taierii locurilor , o placa cu toate locurile asemanatoare, cele 4 ramase au fost taiate ulterior si urmeaza montarea celor de acces pe care inca nu le am .

Am pregatit si pluta pentru montajul ei sub linii, motivul fiind acela ca placa turnanta montata pe blat are 5 mm pana la ciuperca sinei datorita terasamentului Fleischmann, sinele de la peco au 4 mm . Asadar am recurs la montajul a doua straturi de pluta , unul de 2mm sub placa turnanta si unul de 3mm sub sine.







Cercul de pluta de 2mm este facut din bucati drepte lipite cu aracet Moment taiate ulterior pe interior pentru a obtine forma rotunda.



Pluta de 3mm



Toata pluta de 3mm lipita pe pozitii



Montajul placii si a sinelor



Pluta am taiat-o cu cutter, liniile sunt lipite cu adeziv Bison Hobby.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Au sosit grinzile si picioarele de rezistenta



Material , pin de import....



Gaurile pentru fundatie le-am realizat cu burghiul si cu dispozitivul de limitare la adancime



"cimentul" pentru intarirea fundatiilor



Gaurile sunt de 7mm , bagetele de 5mm la fix cat bageta sa stea la verticala cand este montata.

Si montarea primului picior de rezistenta



Fixarea perfecta la verticala s-a facut cu ajutorul a doua hardiskuri ...



Dupa care am montat toate picioarele de pe semicercul exterior si cel interior



Am instalat mai tarziu si picioarele din interiorul remizei, acestea sunt mai inalte pentru ca in spatiul liber se vor monta diferite instalatii



Toate picioarele



Neparalelismul a fost remediat ulterior , aracetul folosit este foarte bun, se usuca destul de repede cat sa poti continua lucrarile la alte componente si destul de incet cat sa poti remedia eventuale defecte la cele pe care le-ai montat deja ....



Am montat grinzile orizontale ce vor sustine acoperisul dar au si rolul de a preveni miscarea picioarelor



Cu cat mai multe cu atat mai bine ... insa sa respectam si realitatea



Am realizat viitori suporti pentru sinele macaralelor care vor rula in interiorul remizei pe deasupra materialului rulant



Pe pozitii



Dupa care m-am apucat sa fac structura de rezitenta a acoperisului care se va putea detasa de corpul cladirii in vederea stergerii liniilor, eventuala repozitionare a materialului rulant deraiat



Am folosit grizi mai scurte decat cele exterioare, le-am pozitionat pe locul lor, la o distanta de 05-08 fata de grinzile fixe. Dupa montarea toturor componentelor pe pozitii cu ajutorul clestilor am lipit si le-am lasat peste noapte sa se usuce.



Structura finalizata



Am crescut rezitenta la colturi



structura demontata



Alte poze de la fata locului



Placa turnanta



O vedere de sus a catorva locuri



Si binenteles o vedere de ansamblu a intregii structuri



Pentru PDI si restul, sa stati linistiti ca am sa ridic pana la nivelul ciupercii sinelor o podea de ciment...



Sa nu uit sa va arat si "utilajul" cu care am taiat grinzile ...

Este de nelipsit in lucrari mari



Continuarea mai pe seara...
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Intre timp..mare lucru nu s-a mai intamplat, doar o leaca am lucrat , incet incet o sa raman blocat !

Canale Auhagen am lucrat
Trepte de plastic am urcat
Cand lipiciul s-a uscat
Pe linii le-am bagat ...



Si uite ce a rezultat



Gunoiul l-am atuncat



Structura de anexa am ridicat



O cladire mare a rezultat

 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Zeci de fire am taiat
Letconul l-am apucat
Multe gauri am dat
Scule bune am utilizat



Printre grinzi am dat gauri cu asta



Lipituri curate am efectuat



Lipituri urate am reparat



Multa pluta am adaugat



Un vagon am remizat



Plastic mult am asamblat

Pe traverse l-am montat



Si asta a rezultat



Picatura am utilizat ...
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am inceput montarea podelei, un chin , o mica gresala de proiectare si toata podeaua a trebuit facuta manual. Singurul avantaj este ca e realizata din bucati si bucatile pot fi asimilate placilor de beton ...

Decupate individual si numerotate penrtu a nu le incurca pozitiile



Vopsite



Pe spate notitele au ramas



O parte din ele sunt deja montate, unele asteapta sa fie facute...





Au sosit peretii din spatele remizei , i-am si vopsit .



Culoarea de pe cant nu este verde, am fotografiat o masca folosita mai jos putin in subiect. Am scris de ce e masca.



Ferestrele



Sunt vopsiti pe ambele parti, am folosit un perete pe post de masca pentru a vopsi exact cat am nevoie.



La interior peretii sunt sugraviti cu var si vopsiti ... cu albastru



Cum am procedat cu delimitarea exacta pentru toate cele 22 de locuri :

Pe suprafata de lucru (cutting mat) am lipit cu ajutorul unui dublu adeziv cateva bucati de carton



Pe cartonul din spate se sprijina peretele



Pe cele doua din fata se sprijina rigla



Se obtine o linie n aceiasi pozitie pentru cate piese sunt ... dupa care se vopseste. LInia m-a ajutat in cazul asta pentru pozitionarea mastii deoarece am vrut sa pastrez delimitarea curata. Masca este o banala bucata de carton taiat drept .



Intr-un final cele doua parti componente vor fi lipite si pozitionate pe structura de rezitenta a remizei.



Nu sunt hotarat inca unde sa montez foliile ce vor imita sticla ferestrelor. Daca le montez intre cele doua parti componente ale peretelui, ramele vor aparea in interiorul remizei si nu este deloc estetic, daca le pun pe interior nu stiu cu ce sa le lipesc sa nu patez peretii.

Cazul ideal ar fi fost ca cercevelele sa fie duble ...insa cum bugetul isi spune cuvantul trebuie gasita o cale de compromis.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Usile remizei au necesitat cateva ore bune de munca in autocad pentru ca piesele in miscare cer mai multa atentie..

cateva usi ...



suportii axei de rotatie



detaliu



asamblate impreuna



alt detaliu



balamalele



sistemul de fixare a balamalei



Impachetarea



pozitionarea usilor pe locurile lor



pentru a nu cadea peste balamalele superioare vor fi montate piese decorative
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Remiza, cam ca toate remizele pentru locomotive cu abur , avea un cos care colecta fumul din remiza... faptul ca nu are legatura prea mare cu actuala remiza sau cu ramasitele cosului actual e mai putin important, din motive de estetica dar si financiare am preferat sa montez unul de la Auhagen. Detalierea este foarte buna, are foarte multe piese insa culoarea nu mi-a placut asa ca l-am vopsit intr-un rosu mai aprins.

partile principale



deatalii



Comparatii intre culori



Am inceput asamblarea bazei



A rezultat asta



Am montat cosul pe baza sa



Inaltimea totala



Am montat inele antiprabusire



M-am apucat de montat scarile si inelele de protectie, exista niste gauri date in prealabil pentru acest lucru

 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Incet , avansez. Am montat primul strat de acoperisuri. Mucava de 2mm. Am montat peretii si ferestrele luminatoarelor.



Am inceput montajul peretilor din spate.



Cateva vederi de ansamblu



In interior



detalii din spate

 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am terminat de montat usile pe suporti. Intre timp le-am vopsit, le-am lipit geamuri . Arcadele de caramida sunt vopsite cu celebrul rosu aprins ...



Un premontaj... ca sa vedem ce si cum nu e la locul lui



Ceva miscari de muncitori au aparut si pe la podeaua care IN SFARSIT scap de ea !



Probleme multe pe la alinieri in special cu usile dar le reolv usor, suportii pe care sunt montate sunt putin cracanati si apare un spatiu destul de mare intre usi insa se rezolva prin aproprierea acestora in partea de jos atunci cand ii fixez pe pozitia finala.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am terminat de montat podelele in sfarsit, este ultima daca cand mai fac o asemenea prostie complicata. mi-a tocat toti nervii si ultimele ramasite din ficat lol



Am reusit sa montez si usile pe suportii lor. Restul o sa fie mai usor de lucrat.

 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Continuam cu chinurile... pardon cu munca !!

I-am facut intr-un final aproape toate acoperisurile, o combinatie de carton mucava de 2mm, structura de lemn de pin cu sectiunea de 5x5mm aceiasi ca si la structura de resitenta a cladirii.



Putina munca de echipa, lipirea benzii adezive pe post de carton asfaltat.



Am facut peretii anexelor

 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am montat primii pereti de la anexe.



Am decupat din coperti groase si interesant nervurate , podele pentru anexe. Au fost vopsite in prealabil.



Culoarea originala a copertelor era albastra..



Putin aracet .



Lipituri , gauri .

 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Saptamana trecuta am prins timp liber cateva seri si am mai lucrat la remiza. Incet reusesc sa termin toate anexele, sa le acopar...

Am asamblat noi pereti:



unul dintre modurile de a le tine impreuna pana cand se usuca aracetul este sa fixezi piesele cu clipsuri pentru hartie (nu il recomand insa pentru ca raman urme imprimate in carton, depinde de la caz la caz )



asadar este recomandat ca dupa alinierea pieselor sa se puna o greutate peste ele si un carton curat care sa le protejeze de eventuale urme nedorite

 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Avand toti peretii gata nu mi-am mai ramas decat sa ii montez pe pozitii



M-am apucat sa decupez primul strat al acoperisului



voi pune in cele din urma si iluminat in remiza

 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am ridicat si anexa din dreapta remizei



Am inceput si am teminat si ridicarea zidurilor anexei din zona centrala-spate.




Aici lucrurile sunt putin mai complicate deoarece postamentul de piatra pe care urmeaza sa fie ridicat cosul de fum ese putin mai mic decat zidurile.
Deoarece costurile pentru realizarea unui postament nou sunt prea ridicate am recurs la o metoda mai putin convenabila ca aspect .

Am facut un postament care m-a ajutat sa ridic structura cosului cu 14 mm . Este facut din placi de ABS de 2mm lipit cu adezivul Piko.



desi este lipit cu picatura de placa de PAL, am preferat pentru siguranta sa il fixez si mecanic.



Ca de obicei mare problema cu vopselele, una e cand le dai pe o suprafata alba si alta e cand le dai pe o suprafata rosie... diferentele se pot observa mai jos.

Am rmontat picioarele de rezistenta , si zidurile.



Cam atat deocamdata.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Incet incet lucrarea aceasta se aproprie de final. Va mai pun cateva poze si promit ca o sa fac altele mai bune din toate partile dar dupa ce este gata cu totul. Voi incerca sa fac rost de locomotive sa o "aduc la viata". Eu in prezent nu am decat doua vagoane CFR pe H0.

Am ales sa o fac totusi in cateva culori de baza pentru un aspect mai placut.



O vedere generala.



Din pacate nu am reglat balansul de alb si luminile par verzi ... desi am folosit leduri alb cald.

Sper sa va placa.