Reconversia funcĂžionalĂŁ a GĂŁrii de Est sau desfiintare?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

radu sofran

Well-Known Member
Trenulist
2 Februarie 2016
653
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Este posibil sa ne luam adio de la Gara de est ,da asa se preconizeaza iata ce a declarat primarul sectorului 2 Neculai Ontanu:
Primăria Sectorului 2 atrage atenĂžia acelora care stau la pândă, încercând să profite de faptul că CFR SA traversează o perioadă de criză, să nu-Âşi facă vreo iluzie că dacă vor cumpăra terenurile, pe care este posibil ca CFR SA să le scoată la licitaĂžie, vor putea să dezvolte pe acestea afaceri imobiliare. Primăria Sectorului 2 nu va aproba nici un fel de solicitare în acest sens. Noi nu vom permite ca Gara de Est, monument arhitectonic vechi, să fie demolată sau remodelată iar pe locul acesteia Âşi pe terenurile adiacente să apară ansambluri imobiliare!
ansambluri imobiliare!

Ne adresăm clar tuturor celor care ar dori să cumpere aceste terenuri să nu o facă, deoarece nu vor putea niciodată construi în această zonă. Oricum, zona Gara de Est este aglomerată, traficul este intens, zgomotul produs de autovehiculele ce staĂžionează zeci de minute la barieră este infernal. De aceea, nu vom accepta o supraaglomerare a acestui cartier ce poate produce un disconfort în plus populaĂžiei care locuieÂşte aici.

După cum se cunoaÂşte de către opinia publică, CFR SA a acumulat datorii de peste 1 miliard RON, în special către principalul furnizor de energie electrică ELECTRICA SA, motiv pentru care AVAS a fost nevoit să intervină, începând din anul 2003, dispunând sechestrul asupra unor gări. Pentru că situaĂžia nu a putut fi rezolvată, CFR SA s-a văzut nevoită să scoată la vânzare, prin intermediul Bursei Române de Mărfuri, numai în Capitală, patru terenuri în suprafaĂžă totală de aproape 20 de hectare, situate în zona Lujerului de pe urma căreia a sperat să încaseze suma de 31 de milioane de euro, sumă cu care să poată acoperi o mare parte din datorii. ÂŞi, după cum avem cunoÂştinĂžă, ar urma să scoată la licitaĂžie Âşi terenurile din zona Gării de Est. De aceea am Ăžinut să precizăm, încă din start, că noi nu suntem de acord ca pe aceste terenuri să se dezvolte, în viitor, ansambluri imobiliare. Primăria sectorului 2 vrea să realizeze aici, dacă CFR SA doreÂşte să înstrăineze terenul, un imens parc spre binele cetăĂženilor sectorului nostru Âşi ai Capitalei Âşi să descongestionăm traficul infernal din zona Baicului, adiacentă Gării de Est.

O imensă gaură neagră pentru CFR SA, terenul Gării de Est va fi transformat într-un imens parc

Proiectul respectiv are ca principal scop construirea unui imens parc, în suprafaĂžă de 9 hectare, pe terenul situat între Gara de Est Âşi Halta 23 August fără a afecta traficul de călători Âşi de marfă care ar avea ca staĂžie terminus, în viitoarea configuraĂžie, Halta 23 August. AÂşa cum am afirmat în repetate rânduri, Primăria Sectorului 2, care deĂžine cele mai multe Âşi mai frumoase parcuri din Capitală, Âşi-a propus să atingă, într-un interval de timp cât mai scurt, valoarea impusă de normele europene de mediu care prevede ca fiecare locuitor să beneficieze de o suprafaĂžă de zonă verde de 26 mp. Cum, la această dată, sectorul 2 se află la cota de 20,1 mp spaĂžii verzi/locuitor, fiind lider de necontestat la nivelul Municipiului BucureÂşti, a fost mandatată AdministraĂžia Domeniului Public Sector 2 să identifice noi locaĂžii care să poată fi preluate Âşi transformate ulterior în zone verzi. Între cele 16 zone reperate la nivelul sectorului se înscrie Âşi zona Gării de Est care se află în proprietatea privată a CFR SA.

Tot în cadrul proiectului, după modelul realizat într-o serie de Ăžări, între care amintim de FranĂža (clădirea gării Quai D-Orsay), Noua Zeelandă (gara din Dunedin), Ungaria (gara din Miskolc), Anglia (gara din Swindon), China (gara din Hong Kong), dorim să transformăm Âşi noi actuala clădire a Gării de Est într-un interesant Muzeu al Căilor Ferate Române, având în vedere valoare de patrimoniu istoric Âşi arhitectonic a clădirii proiectate de arhitectul Petre Antonescu Âşi care a fost inaugată în anul 1903.
Un alt punct forte al proiectului este legat de faptul că dispariĂžia traficului feroviar în porĂžiunea situată între Gara de Est Âşi Halta 23 August va conduce implicit la desfiinĂžarea barierei situate la intersecĂžia cu Str. Baicului acolo unde, zilnic, se formează cozi imense de autovehicule ocazionate de trecerea trenurilor-fantomă la orele de vârf, perturbând, printre altele, Âşi transportul în comun.

Pentru realizarea acestor deziderate, Primăria Sectorului 2 s-a adresat, în scris, în urmă cu doi ani, Ministerului Transporturilor, personal domnului ministru Ludovic Orban, cât Âşi societăĂžii CFR SA, proprietara terenului, solicitând transferarea acestuia către administraĂžia locală pentru a putea fi construit un parc în suprafaĂžă de 9 hectare, în care menĂžionam faptul că: &8222;Potrivit evidenĂželor cadastrale întocmite pe bază de declaraĂžii, la nivelul anului 1986, Gara de Est Âşi anexele se identifică având drept adresă poÂştală Bd. Gării Obor nr. 500, proprietate de stat, categoria de folosinĂžă &8222;căi ferate&8221;, posesor parcelă Regionala CFR BucureÂşti, în suprafaĂžă de 115.980 mp.&8221;

Dacă domnul ministru Orban nu a oferit nici un răspuns până la această dată, societatea CFR SA a informat că amânarea transmiterii terenului solicitat se datorează existenĂžei unor contracte în derulare pe care societatea respectivă le are cu terĂži.
 
da, interesant, nu stiam de proiectul asta, dar suna bine, mai ales partea cu Muzeul CFR, Am reusit sa intru in asa zisul muzeu de la CFR si am ramas total dezamagit. Ar fi minunat, dar de unde bani? Daca facem o colecta gen dati un leu pentru ATeneu, oare o merge?