Reconditionarea unui Nohab vechi de 25 de ani
Ultima piesa din darul lui Cominovici, nohabul, arata cel mai nasol. Groaznic pot sa spun. Era spart in doua locuri si cu o tentativa anemica de lipire cu...prenadez, peste care se aplicase un strat de vopsea neagra. Lipitura era nelalocul ei, crapatura se vedea de la 7 metri. Lipseau geamurile sau erau sparte...
Lipseau tampoanele si sistemul de iluminare, voseaua era scorojita in proportie de 70%, prismele de iluminare erau fie pline de vopsea neagra, fie sparte si relipite, fapt care impiedica evident propagarea luminii. Farurile (mastile lor) erau sparte la unul din posturi. Lipseau doua din cele patru scari de acces in cabine! Etc., etc., etc...
Motoarele inecate de mizerie si cu carbunii varza si la limita.
Imagine de cosmar (initiala):
Trec peste faza cu reparatul motoarelor, care acum merg super-luminic si fara zgomot...
Am inceput cu rabdare prin a indeparta vopseaua folosindu-ma de lichid de frana la sfatul lui Silviu!
Am curatat apoi filtrele de aer si adezivul de pe spartura initiala...
Am lipitit la loc, am chituit si am slefuit bine sparturile astfel incat la final nu s-a mai vazut nicio urma a lipiturii. Apoi am decupat mastile sparte ale farurilor caci nu se mai puteau repara.
Am facut alte masti la farurile distruse...
Am inceput revopsirea masinii. Initial am vrut sa o fac in doua culor, resp. rosu si negru, dar m-a nemultumit vopseaua rosie si am renuntat la ideea bicolora...
Am preferat asa...
Din fir dreptunghiular de alpaca, am facut scarile lipsa...
... pe care le-am montat in locul lor prin niste gauri de 0.5 mm si le-am fixat cu picatura. Apoi am facut montajul ledurilor bicolore pentru farurile de jos. Galben-pal inainte si rosu pe mers inapoi.
Am facut apoi sablon pentru geamuri si le-am taiat din folie de acetofan. Le-am lipt cu picatura!
Acelasi lucru cu ledurile si pentru postul 2 iar in farul central am bagat led alb. Cele doua bipolare prin rezistor de 850 ohmi iar cel alb prin rezistor de 1100 ohmi si dioda de compensatie in invers-polaritate (pentru protectie).
Iluminare pe mers inainte...
...si pe mers inapoi!
Produs final...
va urma (inscriptionarea) dar...nu se stie cand!
Ultima piesa din darul lui Cominovici, nohabul, arata cel mai nasol. Groaznic pot sa spun. Era spart in doua locuri si cu o tentativa anemica de lipire cu...prenadez, peste care se aplicase un strat de vopsea neagra. Lipitura era nelalocul ei, crapatura se vedea de la 7 metri. Lipseau geamurile sau erau sparte...
Lipseau tampoanele si sistemul de iluminare, voseaua era scorojita in proportie de 70%, prismele de iluminare erau fie pline de vopsea neagra, fie sparte si relipite, fapt care impiedica evident propagarea luminii. Farurile (mastile lor) erau sparte la unul din posturi. Lipseau doua din cele patru scari de acces in cabine! Etc., etc., etc...
Motoarele inecate de mizerie si cu carbunii varza si la limita.
Imagine de cosmar (initiala):
Trec peste faza cu reparatul motoarelor, care acum merg super-luminic si fara zgomot...
Am inceput cu rabdare prin a indeparta vopseaua folosindu-ma de lichid de frana la sfatul lui Silviu!
Am curatat apoi filtrele de aer si adezivul de pe spartura initiala...
Am lipitit la loc, am chituit si am slefuit bine sparturile astfel incat la final nu s-a mai vazut nicio urma a lipiturii. Apoi am decupat mastile sparte ale farurilor caci nu se mai puteau repara.
Am facut alte masti la farurile distruse...
Am inceput revopsirea masinii. Initial am vrut sa o fac in doua culor, resp. rosu si negru, dar m-a nemultumit vopseaua rosie si am renuntat la ideea bicolora...
Am preferat asa...
Din fir dreptunghiular de alpaca, am facut scarile lipsa...
... pe care le-am montat in locul lor prin niste gauri de 0.5 mm si le-am fixat cu picatura. Apoi am facut montajul ledurilor bicolore pentru farurile de jos. Galben-pal inainte si rosu pe mers inapoi.
Am facut apoi sablon pentru geamuri si le-am taiat din folie de acetofan. Le-am lipt cu picatura!
Acelasi lucru cu ledurile si pentru postul 2 iar in farul central am bagat led alb. Cele doua bipolare prin rezistor de 850 ohmi iar cel alb prin rezistor de 1100 ohmi si dioda de compensatie in invers-polaritate (pentru protectie).
Iluminare pe mers inainte...
...si pe mers inapoi!
Produs final...
va urma (inscriptionarea) dar...nu se stie cand!