recomandare sine + cateva intrebari

cerbra

Active Member
9 Martie 2016
62
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Buna dimineata,

Dupa o lunga perioada de "preludiu" m-am hotarat sa demarez lucrarile pentru o mica diorama. Pana acum, am tot strans vagoane, locomotive, cladiri...etc..dar ajungeam sa ma joc cu ele pe jos.

Acum as vrea sa ma apuc de planul unei diorame dar mi-am dat seama ca nu stiu ce sine sa folosesc. Pe covor merg acceptabil sinele Roco Geoline, pentru ca au terasamentul de plastic si nu aduna scame..dar nu as pune asa ceva pe diorama.

1. In timp, am cumparat sine Tillig Elite, de care am fost multumit..pe care le imbinam cu cele Roco. Arata mai realist insa nu am avut ocazia sa folosesc un macaz Tillig (merg doar cu actionare electrica ingropata din cate stiu).

As vrea sa aflu mai multe pareri despre ele, daca pot fi folosite cu orice locomotive (parca erau niste sine cu inaltimea prea mica ?!?), daca macazul functioneaza corect si este fiabil..etc.
Si nu in ultimul rand, daca aveti si alte recomandari de sine pe care le pot gasi in Romania ( stocul si sortimentul Tillig Elite al importatorului este foarte restrans). Caut un raport pret/calitate bun..adica as vrea sa fie la nivelul Tillig, chiar daca preturile macazelor ma cam sperie. Din motive pur personale as exclude sinele Piko.

2. Ce terasament recomandati sa folosesc (sa arate realist)? Noch, facut de mine..?

3.Dupa o perioada lunga de neactivitate (6 luni) am repornit 2 locomotive Roco digitale si am avut surpriza sa nu functioneze corect. Le pun pe sina, le pornesc...merg ce merg...si se opresc..adica se impiedica..merg sacadat...ba mai mult, una dintre ele se opreste de tot si incep sa ii clipeasca farurile...ceva idei? (rotile par curate).

5. Din experienta voastra, care este cel mai simplu program de construit layout-uri ?

4.Mai multe intrebari urmeaza...

Multumesc anticipat!
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.546
2
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut,

parerea mea:

1. Sinele tillig elite sunt printre preferatele mele, sunt cele mai frumoase dar si cele mai silentioase sine, din pacate sunt si pretentioase, necesita oarecare experienta, deci nu le recomand incepatorilor si sunt pretentioase si pentru materialul rulant, anumite locomotive/vagoane pot avea probleme la macaze.

Ce sine iti recomand? Peco, sunt putin mai galagioase decat tillig elite, dar sunt cele mai fiabile. Cam orice material rulant merge pe ele fara probleme, atat pe code 100 (2.5mm) cat si pe code 75 (1.9 mm).

2. Poti folosi terasament burete, cu pietris sau fara, poti folosi pluta, poti folosi izolatie de parchet.

Eu ti-as recomanda terasament burete de la peco, nu are pietre precum cel de la noch, deci iti pui tu pietrele cum doresti si de care vrei si este cel mai ieftin.

Pietre poti folosi Noch sau WoodlandScenics, care iti plac mai mult.

3. desfa locomotivele si verifica periile colectoare, cele care culeg curentul de la roti. Daca nu e nici asta cauza atunci poate fi colectorul motorului.

5. eu am folosit winrail (cred ca il gasesti demo pe site la piko)
 

cerbra

Active Member
9 Martie 2016
62
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Merci pentru raspunsul prompt. La Tillig elite ma orientasem urmarind acum un an diorama voastra de la Cluj. Mi-a placut foarte mult cum arata si am crezut ca ma pot descurca si eu cu ele. Cel mai mult mi-a placut ca sunt silentioase (cel putin comparativ cu Roco Geoline..).

Ca sa fiu sincer, niciodata nu am luat in calcul Peco, in special datorita lipsei de pe piata romaneasca. Acum vad ca exista in stoc la un magazin online iar preturile mi se par foarte bune...Partea proasta este ca acest magazin nu are multe repere de sina... si nu stiu daca m-as descurca cu cea flexibila. Adica nu stiu cat de bine se fixeaza si daca pot face curbura lina...sper ca intelegeti ce vreau sa zic.


.. sau nu stiu ce sa zic..e mai bine sa folosesc sina flexibila? avantaje/dezavantaje?

Si inca ceva...vad ca difera mult culoarea sinelor Peco fata de cele Tillig. Sau e o iluzie?
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
pai culoarea nu-i bai, ca le vopsesti dupa chef, ramane sa incerci sa te convingi. Personal folosesc de la Peco sina, macaze, turnanta, DKW, mai nou si canal vizita. am rulat trenulete pe \flm, trix, roco (geoline),piko. Peco ma coafeaza cel mai bine.
 

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
4
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Intr-adevar, Tillig mi se par foarte aratoase, insa in momentul in care te apuci de lucru incep si bataile de cap. Cu Peco nu am lucrat, insa am vazut la Brasov si mi-au placut.

Dupa parerea mea, cel mai bun program de facut machete este creionul si hartia si apoi sinele pe blat.

Ca terasament, cred ca cel facut este cel mai realist.

Succes!
 

cerbra

Active Member
9 Martie 2016
62
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
andreiul a spus:
Intr-adevar, Tillig mi se par foarte aratoase, insa in momentul in care te apuci de lucru incep si bataile de cap. Cu Peco nu am lucrat, insa am vazut la Brasov si mi-au placut.

Dupa parerea mea, cel mai bun program de facut machete este creionul si hartia si apoi sinele pe blat.

Ca terasament, cred ca cel facut este cel mai realist.

Succes!
Merci tuturor de raspunsuri,

Asa este..si cu siguranta asa este si cel mai placut..doar ca incercam sa fac un plan de la birou..unde trebuie sa stau "camuflat" si de aceea incercam sa fac pe calc.

Despre sinele flexibile ce puteti sa imi spuneti?[/b]
 

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
4
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Sinele flexibile sunt dupa parerea mea cele mai recomandabile, pentru simplul motiv ca nu depinzi de vreo raza anume. Trebuie doar sa fi putin atent cand le montezi. Un alt avantaj ar fi desigur si pretul.
 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
777
17
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
@cerbra,

Sina code 75--inaltime profil 1,9 mm---eu nu prea am vazut sa foloseasca nimeni in RO.
Ea se adreseaza celor care vor sa fie cat mai aproape de realitate, dar te obliga in acelasi timp ca rotile materialului rulant pe care-l ai sa respecte standardul RP25 :!: :idea: ----iar aici e greuuuuu , deoarece nici un producator EUROPEAN mai cunoscut ( Roco, Piko, Fleischmann, Tillig etc etc ) nu face material rulant cu standard RP25 !!

....aaa, cu osii RP25 , doar cei de la Lenz au facut 3 locomotive la pret accesibil si, bineanteles, cam toti producatorii de material rulant american ....
....cu standard RP25 lucreaza si MicroMetaKit, Lemaco, Fulgurex....dar se adreseaza doar celor care au gasit petrol !!! :D

....nu degeaba sinei code 75 i se mai spune si...FINE SCALE :!: ;-)

Intre Tillig Elite code 83 ( inaltime sina 2,07) si Peco Code 75 (inaltime sina 1,9mm ) este este ceva diferenta !!!!!

Parerea mea:
---ia-ti de proba o bucata de sina code 75 si testeaza pe ea materialul rulant .
Daca la trecerea rotilor, sesizezi vreun zgomot ciudat, las-o !!!

Mai bine, stai cu sina code 100, iar aici Peco exceleaza !!!!!
Si mai bine, ia-ti numai macaze, DKW-uri cu inima polarizata, de tip electrofrog----ARE THE BEST !!!!

Marius.
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.546
2
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Marius tin sa te contrazic,

am testat vagon lima cu bandaje uriase pe sina peco code 75 si ruleaza fara probleme, atat pe sina cat si pe macaze.

Chiar daca sina e doar de 1.9, profilul traverselor este mult mai mic, si buloanele la fel, sunt facute mai mici pentru a nu crea probleme.

Totusi, la fel ca Marius, si eu iti recomand code 100 pentru ca sunt ceva mai accesibile si mai usor de lucrat cu ele, doar daca preferi un aspect mai aproape de realitate atunci poti incerca code 75.

Am lucrat pana acum cu sina flexibila facuta de tillig, fleishmann, piko, roco, peco si pot sa spun ca se lucreaza cel mai usor cu peco, motivele sunt urmatoarele:
- sina este mai oteloasa, asta inseamna ca isi face singura curbura si nu se muleaza pe toate neregularitatile de pe planseta (daca ai neregularitati)
- sina sta mult mai bine fixata in traverse (de exemplu la piko, tillig elite si roco are un mic joc in traversa si ai probleme la imbinarile in curba)

Peco face si segmente de sina, nu face doar sina flexibila, dar acestea sunt la o categorie mai hobby daca pot sa zic asa, se chema setrack, desi sunt la fel de fiabile, ca si aspect as spune ca nu se ridica la nivelul gamei streamline si in plus la cost iesi mai scump decat cu sina flexibila.

Spor!
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
cerbra a spus:
...
5. Din experienta voastra, care este cel mai simplu program de construit layout-uri ?...
. Avantajul este ca in varianta demo ai absolut toate functiile ca si la varianta completa (inclusiv Print, Export, Save) pentru orice proiect de pana in 50 de elemente. Daca zici ca vrei o diorama mica, este mai mult decat suficient.
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
cerbra a spus:
...
Si nu in ultimul rand, daca aveti si alte recomandari de sine pe care le pot gasi in Romania...
Aici unde locuiesc eu, este patria sinelor Peco si pot spune ca le-am vazut si testat pe toate. Eu nu activez la H0 asa ca nu prea stiu cum se impaca sinele Peco code 75 cu materialul rulant vechi dar la scara N nicio locomotiva sau vagon din colectia mea nu are probleme pe sinele Peco code 55 (Finescale) de la Peco.

Ca si la scara H0, si la N sinele Finescale se gasesc numai in varianta "sina flexibila" iar macazele sunt toate numai in varianta electrofrog (cu inima polarizata).

Recent am achizitionat cateva segmente si macaze de sina Setrack. NU SE COMPARA la aspect cu Finescale!

Pentru a lucra mai usor cu sina flexibila te sfatuiesc sa utilizezi si sabloanele .
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.986
241
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
sesamcave a spus:
@cerbra,

Sina code 75--inaltime profil 1,9 mm---eu nu prea am vazut sa foloseasca nimeni in RO.
Ea se adreseaza celor care vor sa fie cat mai aproape de realitate, dar te obliga in acelasi timp ca rotile materialului rulant pe care-l ai sa respecte standardul RP25 :!: :idea: ----iar aici e greuuuuu , deoarece nici un producator EUROPEAN mai cunoscut ( Roco, Piko, Fleischmann, Tillig etc etc ) nu face material rulant cu standard RP25 !!...
nu trebuie mai RP25...eu am peco code 75 si pana am rulat locomotive si vagoane de la diferite firme...singurele care fac probleme sunt E69 Piko si cele de varsta ei...asa cum spunea si Florin,buloanele sunt mai joase,tocmai pentru a nu se poticni vreo roata ceva.
 

cerbra

Active Member
9 Martie 2016
62
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Multumesc tuturor pentru raspunsurile prompte.

Probabil ca voi alege pentru inceput code 100...desi din specificatii par cam inalte... La macaze, ma gandeam la versiunea insulfrog, pentru simplitate. Inteleg avantajul celui electrofrog..dar am citit ca este mai "tricky" de instalat. Ca trebuie facuta o legatura suplimentara pentru inima..poate ma lamuriti voi.

@Felippe, multumesc pentru sfat..cred ca ar ajuta foarte mult folosirea sabloanelor pentru a da o curbura corecta sinelor. Sa vad daca le gasesc in Romania.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.098
81
galati
LOCATION
galati
:D Baga linie flex, e cea mai indicata si economica. Eu am cumparat un set de la Atlas de tronsoane macaze si tot ce vrei si le am si acuma in dulap, pt ca intre timp am descoperit flexul si m-i s-a parut excelent, la calitate si pret. Flexul il indoi dupa sablon sau ca mine, am desenat razele pe macheta cu sfoara si creion si apoile-am lipit pe pat de balast de la Woodland. Cele mai otelite la sina, se racordeaza usor una cu alta si ai continuitate.Daca dispare zgomotul de la imbinari(eu am cositorit tot, inclusiv macazele), faci ca mine niste taieturi mici de 0,2-0,3mm pe coama liniei si asa ai din nou zgomotul de la rotile metalice la imbinari.



La patul de balast, woodland e mai bun, il lipesti cu prenadez foarte bine, nu se increteste, nu trebuie muiat in apa ca pluta, care mai si crapa sau devine sfaramicioasa dupa o vreme. :D
 

cerbra

Active Member
9 Martie 2016
62
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am incercat in Anyrail sa schitez planul de inceput pentru diorama. Dupa cum o sa vedeti, este un traseu simplu, clasic. Va rog sa aruncati o privire si sa imi spuneti cate de viabil este din punct de vedere tehnic.
A..si inca ceva..o sa mai scurtez lungimea sinelor drepte, inclusiv cele din gara pentru a ma putea incadra intr-o dimensiune mai acceptabila a dioramei.

Liniile puctate reprezinta liniile ascunse (tunel). In partea din spate a dioramei sunt 2 linii, dintre care una (cea aflata la margine) va fi la o inaltime mai mare decat celalta (va urca pe un munte/deal).



Un lucru interesant pe care l-am observat la niste diorame prezentate aici este ca sinele au fost cositorite si nu imbinate cu clipsuri...Imi recomandati sa fac la fel?..Pare mai usor de lucrat cu clipsuri dar nu stiu in ce masura pot fi mascate..
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Am sa incep eu, prin a te intreba ce raza are curba interioara care duce la placa turnanta? Cei mai multi modelisti (eurpoeni si autohtoni) evita R1, curbe cu raza de 36 grade; fiindca pot cauza deraieri. La americanii am vazut ca nu reprezinta o problema majora.

Cat despre cositorirea imbinarilor, eu cred ca se cositoresc cu tot cu clipsuri... O cositorire de calitate ar masca oricum clipsul.

In rest, schita arata bine.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.098
81
galati
LOCATION
galati
Pai pui intai clemele si apoi cositoresti. Eu asa am facut. Iar sub clema asezi o traversa sau 2 de la linia flex, taiata, fara clemele care tin linia, o pui sub clema si o asezi egal fatza de restul.Eu asa am pus si cate 3-4 traverse pe unde iesea lipsa de la imbinarea liniei flex. Folosesti un letcon de 25 w si grija mare.Daca mie mi-a esit la N, o sa-ti iasa mai repedela HO.

Am pus si poze sa vezi la macaze cum arata. E una si cu o imbinare in curba. La aia intai cositoresti liniile cap la cap si apoi poti sa le indoi cu raza la care vrei.La fel tai 3-4 traverse in cona aia , pui linia cu raza si apoi dupa ce e lipita pe terasament, montezi traversele lipsa din resturi de la taieturi. Spor la treaba. ;-)
 

cerbra

Active Member
9 Martie 2016
62
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Incredibil cat de multe am aflat din acest mic topic.
Gamitzu, ai mana fina rau...super lipituri.

Raza este de 360mm (unii producatori (Piko) inteleg ca ar cataloga-o drept R1). Dar as putea sa o "indulcesc" sau chiar sa o elimin...oricum, merci de observatie.

Alta intrebare...la macazul cu 3 cai Peco se folosesc 2 motoare de actionare?
Cineva spnea ca motoarele de la Peco sunt mari consumatoare de curent... Cam de ce sursa am nevoie pentru a comanda macazele de pe diorama schitata de mine (5 normale + 3 triple) + decodoarele aferente?
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.098
81
galati
LOCATION
galati
:D un sfat parintesc. Nu folosesti la lipire sacaz sau alta porcarie decapanta. Pentru o lipitura perfecta, apa tare stinsa pusa cu o pensulica, o picatura. Vii cu varful de la letcon incalzit pe exteror cu o picatura de fludor si atat. Cand are temperatura optima e absorbita in toata clema si pe langa ea , fara a ramane bob. Eu am cositorit toate asa si nu a fost nevoie aproape deloc de retusat pe langa linie cu pila sau dremel. Iese super.Da recomand intai sa capeti experienta pe niste resturi de sinaveche, sa-ti dai mana si sa inveti care e temperatura perfecta. Si inca ceva, sa nu incerci in ruptul capului cu pistol de lipit ca strici tot.Un letcon mic, de 20-25 de w e cam 50 lei pe la mgazinele de electronice, si are si plaja de reglare buna la temperaturi.Cat despre lipituri, uite ceva lipit, cu fludor si din tabla de 0,25mm grosime.



La alea merge pistol de lipit. La trenulete a-ti letcon mic. Ala e ok si la decodoare daca are varful fin ca al meu. :D